Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز،  سوزش سر دل نشانه‌ای ناراحت‌کننده ناشی از عملکرد نامناسب اسفنکتر مری است. گاهی اوقات علائم سوزش سردل آن‌قدر قوی است که اکثر افراد آن را با حمله قلبی اشتباه می‌گیرند.سوزش سردل می‌تواند ناشی از مشکلات گوارشی باشد که مقصران افزایش تولید اسید هستند. با این حال یکی دیگر از علل اصلی ابتلا به این عارضه، انتخاب‌های غذایی شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از غذاها باعث به‌هم خوردن تعادل pH بدن و افزایش سطح اسیدیته می‌شوند.

 

 

مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، و گریپ‌فروت می‌‌توانند علائم رفلاکس و سوزش معده یا سردل را تشدید کنند. بنابراین، از مصرف این میوه‌‌ها چه به‌صورت کامل و چه به‌صورت آب ‌میوه خودداری کنید. مرکبات اسید فراوانی دارند و برای مجرای گوارشی آزاردهنده هستند. اسیدیته‌ بالای مرکبات سبب شل شدن اسفنکتر مری و تشدید علائم می‌شود، به‌ویژه وقتی که با معده‌ خالی مصرف شوند.

 

 

اگر عاشق شکلات هستید و اغلب از سوزش سردل رنج می‌‌برید، وقت آن رسیده است که به یکی از لذت‌‌های شیرین و موردعلاقه‌‌تان نه بگوید. شکلات به سه دلیل برای افرادی که از رفلاکس اسید رنج می‌‌برند مضر است. اول آن که شکلات حاوی کافئین و محرک‌‌های دیگری مانند تئوبرومین است که باعث رفلاکس یا سوزش معده می‌‌شوند. تئوبرومین نوعی متیل‌ گزانتین است که مانع تنگ شدن ماهیچه‌ اسفنکتر تحتانی می‌شود و به این ترتیب به شکل مستقیم احتمال رفلاکس شدید اسید را افزایش می‌دهد. دوم آن ‌که شکلات چربی بالایی دارد، یعنی هضم آن طولانی‌تر است و می‌تواند محرک رفلاکس یا سوزش معده باشد. و سوم آن ‌که کاکائو می‌تواند باعث شود سلول‌های روده‌ای، اسفنکتر مری را شل کنند و اجازه دهد اسید معده زیاد شود.

 

 

اگر از بیماری بازگشت اسید به مری رنج می‌برید، بهتر است از گوجه‌فرنگی و محصولات آن پرهیز کنید. گوجه‌ها سرشار از اسیدسیتریک، مالیک اسید، و آسکوربیک اسید هستند که می‌‌توانند معده و مری را بیازارند. به‌محض مصرف این اسیدها، معده شروع به تولید اسید خیلی زیاد می‌‌کند. این اسید می‌‌تواند به داخل مری خزیده و سبب احساس سوزش ناخوشایندی در سینه شود. از گوجه و محصولات آن، مانند سس کچاپ، پیتزا با سس گوجه‌‌فرنگی، سس پاستا و سس چیلی پرهیز کنید.با اینکه این نوع ادویه‌جات خاصیت ضد لتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند، اما می‌توانند مهاجمان سیستم‌ایمنی بدن نیز محسوب شوند؛ به‌ویژه زمانی که به موادغذایی تحریک‌کننده آنها را اضافه می‌کنید.در آن زمان این ادویه‌ها مقصران اصلی سوزش سردل هستند. ادویه‌کاری و فلفل تند از این نوع ادویه‌جات هستند.

 

 

برای کسانی که برای بازیابی قدرت و انرژی روزانه، چیزی جز نوشیدن قهوه را انتخاب نمی‌کنند، یک مشکل اساسی وجود دارد. قهوه اگرچه خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، ولی یکی از منابع اصلی کافئین است و کسانی که از سوزش سردل رنج می‌برند، باید از آن اجتناب کنند. کافئین باعث افزایش اسیدیته‌ معده و رفلاکس اسید می‌شود. همچنین قهوه فشار را در اسفنکتر تحتانی معده کاهش می‌‌دهد، که می‌‌تواند در افراد مستعد باعث سوزش سردل یا وخامت اوضاع شود. قهوه فرایند تخلیه‌ معده را نیز سرعت می‌بخشد که ممکن است باعث شود محتوای به شدت اسیدی آن خیلی سریع‌تر از حالت عادی وارد روده‌ کوچک شود. این امر سبب جراحت بافت روده‌ای می‌شود.

 

 

 

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه پنجاه و چهارمین اجلاس جهانی کدکس افزودنی های مواد غذایی، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی ایران، خواستار بازگشت جایگاه گذشته ایران در این اجلاس شد.

تشکیلات جهانی کدکس مواد غذایی که با همکاری و مشارکت سازمان خوار و بار کشاورزی یا FAQ و سازمان بهداشت جهانی WHO ایجاد شده، مرجع وضع مقررات و استانداردهای مواد غذایی است و بر همه مراحت تولید تا مصرف مواد غذایی نظارت دارد. از همین رو فعالیت این مجموعه، باعث بالا رفتن کیفیت مواد غذایی در تمامی فرآیندهای تولید و مصرف شده و حفظ منافع و بهداشت مصرف کننده را در پی دارد. بالا بردن سطح روابط تجاری و هماهنگ کردن استانداردها در تمام بخش‌های مواد غذایی، هماهنگ کردن انواع فعالیت‌ها در قسمت‌های دولتی و غیردولتی، تعیین اولویت‌ها و ارائه راهکارهای لازم در رابطه با پیش‌نویس‌های استاندارد با کمک گرفتن از سازمان‌های ذی‌نفع و تسهیل تجارت و تبادل مواد غذایی در بین کشورها، رعایت مسائل ایمنی و جلب اطمینان مصرف کننده و ... از دیگر آثار و فعالیت های این نهاد است.
کدکس افزودنی های خوراکی نیز تحت پوشش تشکیلات فوق الذکر فعالیت می کند.

ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی که به عنوان نماینده ایران در اجلاس کدکس افزودنی های مواد غذایی (تحت پوشش کدکس مواد غذایی) در چین حضور یافته است، با اشاره به ریاست ایران طی ۶ سال از 2011 تا 2016 و نایب رئیسی گروه کاری از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ اظهار داشت: با توجه به جایگاه سرزمینی ایران در مباحث تخصصی مربوطه و نقش و حضور فعال ایران در دوران یاد شده، از ریاست جلسه خواستار بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس جهانی هستیم.

وی که در حاشیه اجلاس کدکس افزودنی های خوراکی با برخی از اعضا و مقامات دیدار و مذاکره کرده بود، افزود: وزیر جهادکشاورزی به عنوان بانی بخش کشاورزی در تشریک مساعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان ملی استاندارد ایران بر سلامت‌محور بودن تمام مباحث زنجیره ارزش در راستای اهداف امنیت غذایی تأکید دارد.

در این اجلاس امسال موضوعات مختلفی همچون پیشنهادهای تدوین و تجدیدنظر استانداردهای مشترک سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی و نیز سازمان جهانی بهداشت در مباحث مقررات افزودنی‌های مواد غذایی، پیش‌نویس بازنگری طبقه‌بندی و سیستم شماره‌گذاری بین‌المللی افزودنی‌ها، پیش‌نویس مشخصات هویت و خلوص افزودنی‌ها و سایر موضوعات ارجاع شده از کمیسیون کدکس مواد غذایی و سایر نهادها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

کمیته فنی کدکس افزودنی‌های مواد غذایی یکی از کمیته‌های بسیار مهم و فعال تحت پوشش کمیسیون بین‌المللی کدکس مواد غذایی است که همه ساله با حضور نمایندگان کشورهای عضو تشکیل جلسه می‌دهد.

پنجاه و چهارمین اجلاسیه کدکس افزودنی‌های مواد غذایی که امسال از ۳ اردیبهشت آغاز شده تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید