Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل به 10.5 کیلوگرم رسیده است در حالی که این سرانه در کشور به طور میانگین 11 کیلوگرم است. 

به گزارش ایسنا، میرآرمان واعظی با بیان این مطلب اظهار کرد: مصرف سرانه ماهی در کشورمان و استان اردبیل به نسبت سایر کشورهای دنیا همچنان پائین است اما ما در استان اردبیل با تبلیغ فرهنگ مصرف ماهیان و ارزش غذایی آنها از طریق رسانه ها و صدا و سیما سعی کردیم در بین استان های غیرساحلی جزو برترین ها در افزایش سرانه مصرف ماهی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه استخرهای متعددی در سال های اخیر در حمایت از پرورش دهندگان ماهی در سطح استان اردبیل راه اندازی شده است خاطرنشان کرد: ما بیش از 510 مزرعه پرورش آبزیان در استان اردبیل داریم که اغلب از ظرفیت آب های طبیعی و نیمه طبیعی برای تکثیر و پرورش آبزیان استفاده می کنند. 

مدیر کل شیلات استان اردبیل با اشاره به اینکه در حد توان سعی کردیم به این تولیدکنندگان کمک های متنوعی را داشته باشیم اضافه کرد: در چهار سال اخیر و به همت دولت تدبیر و امید میزان تولید آبزیان در این استان از 4 هزار تن به بیش از 8 هزار تن رسیده است و امسال پیش بینی می کنیم این میزان تولید به حدود 10 هزار تن نیز برسد. 

واعظی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در کنار فرهنگسازی برای مصرف آبزیان در فروش ماهیان نیز مشکلی نداشته باشیم و در کنار آن سعی می کنیم با همکاری شهرداری ها در برخی از شهرهای استان اردبیل بازار فروش آبزیان را راه اندازی کنیم تا امکان عرضه مستقیم آن فراهم آید. 

وی افزود: تولیدکنندگان این عرصه علاوه بر تامین نیاز داخل استان سعی می کنند به سایر استان ها نیز ماهیان با کیفیت به ویژه قزل آلا را صادر کنند که در این زمینه در برخی از شهرستان ها حتی 42 مزرعه در کنار هم برای پرورش آبزیان راه اندازی شده است. 

این مسئول با بیان اینکه در حمایت از سرمایه گذاران در این بخش برای راه اندازی استخرهای مختلف تسهیلات بانکی نیز به همت کارگروه های تخصصی کشاورزی پرداخت شده است، گفت: در این زمینه بیشترین حمایت ما مربوط به تامین نیاز آبزی پروران در زمینه بچه ماهی هاست که در هر سال سعی می شود چندین برابر سال های گذشته بچه ماهی های تکثیر شده در بین تولیدکنندگان و پرورش دهندگان توزیع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد

مسگری کارشناس مسئول سلامت محیط مرکزبهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیط، هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ‌مصرف‌گذشته کشف شد.

وی افزود: این موادغذایی شامل نوشیدنی‌های‌گازدار، نبات بدون مشخصات بهداشتی، آبلیمو‌های دست‌ساز کپک‌زده و روغن‌های سوخته و غیرقابل مصرف شناسایی و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و امحاء این اقلام برابر مقررات اقدام شد.

عسگری از شهروندان خواست از خرید موادغذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری کرده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر (تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند.

کارشناس مسئول سلامت محیط مرکزبهداشت بوکان در ادامه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط‌و‌کار مرکزبهداشت بوکان اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر