Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، تفاهمنامه همکاری معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و موسسه فرهنگی اکو با حضور پیمان جبلی و مظاهری در مجموعه سعادت آباد امضاء شد. به موجب این تفاهمنامه، تعامل و همکاری در حوزه فعالیت های فرهنگی، رسانه ای (تصویری، مجازی) تبلیغی، هنری، آموزشی و پژوهشی میان معاونت برون مرزی و موسسه فرهنگی اکو گسترش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هماهنگی و همکاری بیشتر به منظور ایجاد استمرار ارتباط فکری– فرهنگی و همچنین تعمیق و تحکیم روابط ۲ طرف از طریق ایجاد اتاق فکر مشترک و مشارکت و همکاری رسانه ای در همایش ها و کنفرانس های داخلی و خارجی و تبادل تجارت بین المللی، فرهنگی، رسانه ای و استفاده از تعاملات و نظرات کارشناسی دو طرف برخی از اهداف این تفاهمنامه است.

پیمان جبلی معاون برون مرزی امضای تفاهمنامه همکاری معاونت برون مرزی با موسسه فرهنگی اکو، تعامل با کشورهای عضو اکو را فرصت مغتنمی برای سازمان صدا و سیما دانست تا با استفاده از ظرفیت های موجود، به گسترش تعاملات فرهنگی میان کشورهای عضو و همکاری مستمر ۲ نهاد برای تشکیل اتحادیه رسانه های کشورهای عضو کمک کند.

جبلی تصریح کرد: رسانه ملی علاوه بر تلاش برای گسترش تعاملات فرهنگی میان کشورهای عضو اکو، باید در افزایش سطح تعاملات اقتصادی و تجاری میان این کشورها نیز نقش موثری ایفا کند و برای تقویت تعاملات و ارتباطات بین این کشورها گام بردارد.

معاون برون مرزی خاطرنشان کرد: کشورهای اکو به نوعی از یک فرهنگ و تاریخ مشترکی برخوردار هستند و در این میان جمهوری اسلامی ایران باسابقه تمدنی چندین هزارساله تاکنون تاثیرات عمیقی بر این حوزه داشته و نمادهای تمدن و فرهنگ ایران در حوزه آسیای مرکزی و خاورمیانه همواره ثبت شده است.

جبلی افزود: بر اساس امضای این تفاهمنامه باید با تشکیل کمیته های ویژه ای، سیاست ها و ماموریت های مشترک، بررسی شود تا بدرستی بتوانیم از ظرفیت های مشترک بهترین استفاده را ببریم.

محمدمهدی مظاهری نیز ضمن قدردانی از معاون برون مرزی و تمامی همکاران این معاونت برای تهیه و تنظیم این تفاهمنامه گفت: برای تمام کشورهای عضو اکو این فرصت بسیار خوبی است که در حوزه های مختلف رسانه ای، فرهنگی، ادبی، توریسم و انتشارات و همچنین حوزه های مجازی اقدامات مناسبی انجام دهند و یقینا پتانسیل و ظرفیت شبکه های برون مرزی در محقق شدن این، اهداف بسیار حائز اهمیت است.

رییس موسسه فرهنگی اکو تاکید کرد: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران، یکی از کشورهای موسس و تاثیرگذار در موسسه فرهنگی اکو است، باید از تمام ظرفیت ها و امکانات خود برای گسترش تعاملات فرهنگی میان کشورهای عضو بهره گیرد.

به گفته مظاهری، نحوه اجرای این تفاهمنامه و همکاری تمام نهادها با کشورهای عضو اکو مشخص شده است که مهمترین آن بحث آموزش، ترویج و گسترش زبان فارسی در کشورهای عضو این اتحادیه بین المللی است که در برخی از آنها حتی فارسی زبان رایج آنها است که در نوشتار و در ادبیات و فرهنگ آنها نیز وجود دارد.

وی همچنین از امکان تشکیل اتحادیه رسانه ای کشورهای عضو اکو خبر داد و بیان کرد: با تشکیل این اتحادیه تاثیرگذاری حوزه های مختلف و دیپلماسی فرهنگی و عمومی در کشورهای عضو اکو دو چندان خواهد شد.

مظاهری با اشاره به جریان یکسویه خبرگزاری های بین المللی افزود : با توجه به اینکه اکو، یک موسسه فرهنگی و منطقه ای و دومین اتحادیه جهانی از لحاظ جمعیتی و جغرافیایی است باید با ظرفیت هایی که تمدن غنی ایران و اسلام دارد با بهره مندی از دیپلماسی فرهنگی و عمومی و همکاری و مشارکت تمام کشورهای عضو اکو، اقدامات مهمی انجام دهیم.

جبلی نیز با تاکید بر اینکه در دنیای امروز، بلوک بندی رسانه ای در دنیا بر اساس قدرت، ثروت و نفوذ سیاسی کشورها شکل گرفته و برخی از این بلوک بندی ها خود را بر جریان های رسانه سراسر جهان، تحمیل کرده اند، گفت: باید بلوک بندی های جدید و اتحادیه های جدیدی را شکل دهیم تا با استفاده از هم افزایی و تجمیع تمام ظرفیت های شبکه های برون‌مرزی با موسسه فرهگی اکو کارهای مشترکی انجام دهیم.

true برچسب ها : اکو تفاهم نامه سازمان صداوسیما true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

دیگر خبرها

  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید» در تبریز
  • امضای تفاهمنامه تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه های علمیه افغانستان
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • ۱۱.۵ میلیارددلار قرارداد نفتی، آن هم در سکوت رسانه ای؛ چرا؟
  • امضای ۱۱.۵ میلیارد دلار قرارداد نفتی در سکوت رسانه‌ای