Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد اشرف غنی در امور سیاسی اعلام کرد که نشست چهارجانبه‌ بین کابل و اسلام‌آباد که با پادرمیانی نماینده ویژه آمریکا و چین در عمان برگزار شده بود تا سه ماه آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اکرم خپلواک» مشاور اشرف غنی در امور سیاسی به «تلویزیون یک» گفت: در نشست چهار جانبه‌ عمان تعهدات پاکستان برای زمینه سازی گفت‌وگوهای صلح مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه آیا پاکستان به تعهدات نشست عمان عمل خواهد کرد و یا خیر تا سه ماه آینده مشحص می‌شود. دولت اسلام‌آباد برای اینکه تعهدش در مبارزه با تروریسم را به جامعه جهانی ثابت کند روزهای دشواری را در پیش خواهد داشت.

مشاور اشرف غنی اظهار داشت: اگر پاکستان به تعهداتی که در نشست عمان سپرده عمل کند تا سه ماه آینده موضوع و زمان نشست بعدی نیز مشخص خواهد شد.

خپلواک گفت: استراتژی جدید واشنگتن فرصتی دوباره را برای پاکستان فراهم کرده تا اعتماد جامعه جهانی را بدست آورد.

وی خاطرنشان کرد که پس از سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل دولت اسلام‌آباد به تعهداتی که با آمریکا و مقامات حکومت وحدت ملی سپرده بود عمل نکرده است.

مشاور اشرف غنی تاکید کرد: دولت افغانستان اجازه نمی‌دهد که این کشور به مرکز تقابل بین قدرت‌های جهان تبدیل شود بلکه افغانستان مرکز منافع مشترک کشورهای منطقه و جهان خواهد شد.

خپلواک درباره گزارش‌های اخیر مبنی بر حمایت روسیه از طالبان گفت: روسیه باید بداند که تقویت طالبان به معنی تضعیف گروه تروریستی داعش در این کشور نیست.

وی افزود: اگر طالبان تمایلی به مصالحه داشته باشند می‌توانند در آینده سیاسی این کشور نقش داشته باشند.

مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد که جریان‌های این کشور به مرحله حساسی رسیده و دولت افغانستان امید دارد تا اعمال فشار بر پاکستان موجب تحکیم صلح پایدار در این کشور شود.

این در حالی است که قبل از این نیز جزئیات چندانی از نشست عمان منتشر نشده بود و سنای افغانستان، دولت این کشور را به پنهان‌کاری درباره نتیجه نشست عمان متهم کرده بود.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10 موضوعات مرتبط اخبار افغانستان

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان

سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا برای رایزنی درباره افغانستان عازم قطر و پاکستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سفر 4 روزه منطقه‌ای خود به قطر و پاکستان جهت رایزنی درباره افغانستان را آغاز کرده است.

آخرین سفیر آمریکا در افغانستان قرار است در تور منطقه‌ای خود در دیدار با مقامات ارشد دولت قطر و سایر هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور درباره «حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه» گفتگو کند.

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، جان بس در اسلام‌آباد نیز با مقامات ارشد پاکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کند.

جان بس پیش از این و از سال 2017 تا 2020 سفیر آمریکا در کابل بود.

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبیرایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی درباره افغانستانافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

این نخستین سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان در سطح معاون سیاسی این وزارت به منطقه، پس از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.

پیش از این رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای توسط «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • اسرائیل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است