Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@18:31:39 GMT

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی علوم چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۵۳۱۷

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی علوم چه گفتند؟

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: مسئله دانشگاه نسل چهارم و رفع فاصله میان دانشگاه و صنعت در برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی علوم دیده نمی‌شود.
 

سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در مخالفت با منصور غلامی عنوان کرد: زمان زیادی از مناظرات پیش از انتخابات بین کاندیداهای ریاست جمهوری نگذشته و تمام اقشار این برنامه‌ها را تا همیشه به یاد دارند، مردمی که اگر حضورشان نبود انتخابات به گونه دیگری رقم می‌خورد، این مردم برای اصلاح روند پا به انتخابات گذاشتند اما آقای رئیس جمهور شما که برنامه‌هایتان را فراموش نمی‌کنید، استفاده از زنان و جوانان در کابینه چه شد؟ آیا قرار است حرف‌ها با عملکرد یکی نباشد؟

 

مخالفان وزیرپیشنهادی علوم

 

آقای رئیس‌جمهور برنامه‌هایتان آنچنان که گفتید اجرا نشد

وی افزود: اگر نگوییم کابینه امیدتان همه را ناامید کرد باید با صدای بلند تکرار کنیم که حرف‌ها و برنامه‌هایتان آنچنان که گفتید اجرا نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرآبادی ادامه داد: آقای رئیس جمهور آیا صدای دانشجویان دانشگاه‌های تهران، اصفهان، قزوین و استان‌های دیگر را شنیده‌اید؟ آیا دانشگاه امن نه امنیتی که می‌گویید اینگونه محقق می‌شود؟
 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم گفت: بررسی برنامه‌های غلامی نشانه رویکردی است که اشاره‌ای به ضرورت‌ها ندارد یعنی مسئله دانشگاه نسل چهارم که به اشتغال منجر می‌شود در برنامه وی نیست، وجود دانشگاهی که پژوهش آن در راستای افزایش بهره‌وری صنایع باشد و به بودجه عمومی وابسته نباشد در برنامه‌های غلامی دیده نمی‌شود.زرآبادی گفت: سوابق غلامی نشان می‌دهد که وی در راستای رفع فاصله صنعت و دانشگاه تلاش اندکی داشته و موفق نبوده است، همچنین برنامه وی عمدتاً معطوف به محورهای عدالت آموزش عالی و مسئله نگرش سیاسی-امنیتی به فضای دانشگاه است در حالیکه یکی از اصول نگارش برنامه‌های عملیاتی توصیف وضع موجود است که باید نقاط ضعف و قوت بر اساس این وضع موجود بررسی شود ولی دربرنامه غلامی هیچگونه توصیفی از وضع موجود نیست و مشخص نشده برنامه وی بر پایه چه زیربنایی نگارش شده است.
 

وی اضافه کرد: مرجعیت علمی و وضعیت دانشگاه‌ها در این برنامه لحاظ نشده و مشخص نیست چشم‌انداز علم و مرجعیت علمی چگونه خواهد بود، فقدان رویکرد درست نسبت به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و نبود نهادهای مستقل در هیچ‌کجا از برنامه‌های پیشنهادی غلامی نیست.زرآبادی گفت: در هیچ کجای برنامه غلامی نشانی از نحوه مواجهه با تهدیدهای پیش رو در عدالت آموزش عالی نیست، در مورد سهم رایگان دوره‌های آموزش عالی چیزی بیان نشده اما به افزایش سهم مؤسسات غیردولتی و غیر رایگان اشاره شده است.وی ادامه داد: رویه بومی گزینی که در دولت احمدی‌نژاد مطرح شد سبب شده که دانشجویان اطراف تهران بهتر بتوانند از دانشگاه‌های تهران و اطراف آن استفاده کنند و پذیرش یک فرد از مناطق مرکزی کشور به سختی انجام می‌شود لذا بازبینی جدی در بومی‌گزینی یک ضرورت است زیرا این مسئله بی‌عدالتی است که در برنامه غلامی مغفول مانده است.
 

زرآبادی گفت: کمترین دانشجوی کشور به نسبت جمعیت استان، در استان‌های مرزی است در حالیکه تنها راه برای ایجاد امنیت پایدار، توسعه پایدار مرزها و بردن کیفیت آموزش عالی به مرزهاست.وی افزود: عبارت تأمین امکانات رفاهی مناسب برای دانشجویان با هدف حفظ کرامت انسانی به صورت کلی‌گویی در برنامه غلامی مطرح شده است در حالیکه باید جوانب مختلف آن بیان می‌شد، همچنین غفلت از معیشت دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخصوص دانشجویان دکتری بیانگر نگاه کالایی به علم در برنامه غلامی است در حالیکه می‌توان ضمن تأمین معیشت دانشجویان از حجم آسیب‌ها کاست.نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین در برنامه غلامی واژه استقلال حتی یک بار هم مطرح نشده در حالیکه استقلال آکادمیک در تمام شئون دانشگاه مهم است ولی در افق نگاه وزیر پیشنهادی علوم این مسئله وجود نداشته است، در بحث دیپلماسی علمی نیز نکته‌ای ذکر نشده است.
 

حسین‌زاده: غلامی نمی‌تواند وضعیت فعلی دانشگاه‌ها را مدیریت کند

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده در مجلس شورای اسلامی در جلسه رأی اعتماد نمایندگان مجلس به منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم گفت: ما باید نوعی از مدیریت را اعمال کنیم که انتخاب‌های ما بیشترین تأثیر را داشته باشد در حالی که انتخاب فردی که دانشجویان دانشگاه همدان از مدیریت وی رضایت ندارند در وزارتخانه‌ای که بیشترین حاشیه را دارد نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.وی افزود: آیا چنین ناکارآمدی‌ای سبب عدم مشروعیت مدیریتی برای یک وزیر در مجموعه وزارت علوم نخواهد شد؟ در حال حاضر جایگاه وزارت علوم در ساختارهای جهانی کجاست؟ من از شما نمایندگان مجلس سوال می‌کنم که آیا اگر شما در مدیریت اجرایی کشور مسئول بودید منصور غلامی را برای چه سمتی انتخاب می‌کردید؟ برخی افراد فرماندار خوبی هستند ولی امکان استاندار شدن ندارند.حسین‌زاده ادامه داد: دائماً از وضعیت بحرانی کشور و منطقه صحبت می‌کنیم ولی در انتخاباتمان افرادی را انتخاب می‌کنیم که نمی‌توانند در جایگاه درستی باشند، شخصی که در مدیریت دانشگاه همدان نارضایتی دانشجویان را رقم زده است آیا می‌تواند وزیر علوم باشد؟ آیا این شخص می‌تواند نارضایتی دانشجویان را برطرف کند؟وی افزود: به منظور تأمین خواسته‌های جامعه مدنی و مطالبات به حق مردمی که پای صندوق رأی آمده‌اند از نمایندگان می‌خواهم که به غلامی رأی ندهند.



نمی‌توان اسم برنامه وزیر پیشنهادی علوم را برنامه گذاشت/با شعار که نمی‌توان مملکت را اداره کرد

جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی صبح امروز طی نطقی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی مجلس، اظهارداشت: وظیفه دانشگاه و وزارت علوم و تحقیقات در 3 سطح قابل بیان است و آن آموزش تربیت کادر برای اداره مملکت در سطوح متفاوت و تولید علم است.وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور با بیان اینکه آیا از اوضاع حاکم بر دانشگاه‌ها رضایت دارید؟ افزود: اگر نظرسنجی هم صورت دهیم معتقدم که آمار عدم رضایت از دانشگاه‌ها بیشتر است چرا که در انتخاب وزیران، مدیران و امانت‌داران براساس منطق و سوگندی که خورده‌ایم پیش نمی‌رفت. محبی‌نیا افزود: همه دنبال این هستیم که آیا فلان وزیر با من خوب است یا بد، آیا اگر وزیر شود خرده فرمایشات ما در استان را جامه عمل می‌پوشاند یا خیر، یا فلان شخص توقعات سیاسی فراکسیون من را پاسخ می‌دهد یا نه بنابراین پیمانه از منش و رضایت الهی خالی است.نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما طبق تبصره یک ماده 206 آئین‌نامه داخلی مجلس مکلف هستیم برنامه و صلاحیت فردی وزرای پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین ما در صلاحیت فردی آقای غلامی مشکلی نمی‌بینیم اما معتقدیم ایشان توانایی اداره وزارت علوم را نخواهند داشت و از پذیرش این مسئولیت توسط وی گله‌مند هستیم.محبی‌نیا ادامه داد: چنانچه که تأکید کردم ما در صلاحیت فردی وزیر پیشنهادی علوم هیچ مشکلی نمی‌بینیم و اگر ایشان پیش‌نماز هم باشند بنده پشت سر ایشان نماز می‌خوانم.وی خطاب به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: متاسفانه برنامه شما برنامه نیست بلکه شما یکسری از اسناد بالادستی را تقسیم‌بندی کردید و حتی در تهیه متن هم آنچنان که باید و شاید توجه نشده است.محبی‌نیا به ضرورت توان مالی دانشگاه‌ها اشاره و بیان کرد: در برنامه آقای غلامی هیچ اشاره‌ای به توان و استقلال مالی دانشگاه‌ها نشده است.نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: این برنامه برای بروز کردن سرفصل‌ها چه پیشنهادی دارد؟ من متأسفم که سرفصل جامع‌شناسی ما را کسی تنظیم می‌کند که فیزیک خوانده اما می‌گوید که تخصص فلسفه دارد.
 

وی با تاکید بر اینکه ما از نظر سرفصل‌های دانشگاهی 30 سال عقب هستیم، گفت: در مورد دانش‌بنیان کردن جامعه، اقتصاد، سیاست و اشتغال شاهد خلاء بزرگی در برنامه آقای غلامی هستیم. الان در سطح جهانی دانشگاه‌ها با دانش‌بنیان کردن بخش‌های کلان پیوند تنگاتنگ دارند.محبی‌نیا به سکوت برنامه وزیر پیشنهادی علوم درباره مدرک‌گرایی پرداخت و گفت: مدرک‌گرایی جامعه ایران را خفه کرده است و شما هیچ اشاره‌ای برای رفع این مسئله در برنامه خود نکرده‌اید که علاوه بر آن در مورد توانمندسازی استان‌ها نیز با سکوت محض در برنامه شما مواجهیم. ما بسیاری از اساتید دانشگاهی برجسته داریم که متأسفانه به نحوی از وجود آنها استفاده نمی‌کنیم.وی خطاب به وزیر پیشنهادی علوم اظهارداشت: شما زمانی می‌توانید دیپلماسی علمی، استقلال مالی دانشگاه‌ها، جلوگیری از مدرک‌گرایی و اهمیت به سرفصل‌ها را عملی کنید که در برنامه شما گنجانده باشد. با شعار که نمی‌توان مملکت را اداره کرد.نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه وزیر پیشنهادی علوم در ارتباط با مسائل تحقیقاتی و پژوهشی ساکت است، گفت: باید با کمال تأسف بگویم این برنامه پیشنهادی اصلاً برنامه نیست بنابراین اگر قرار باشد آئین‌نامه داخلی مجلس را اصلاح کنیم بهتر است صلاحیت فردی و صلاحیت برنامه را جداگانه مورد رأی‌گیری قرار دهیم.محبی‌نیا با تأکید بر اینکه ما به نیرویی نیاز داریم که با سرعت مسیر علمی کشور را بپیماید، گفت: با قاطعیت عرض می‌کنم با این برنامه به جایی نخواهیم رسید.
 

موافقان وزیرپیشنهادی علوم

 

غلامی فردی بی‌حاشیه و دارای تعامل است/نباید دعواهای سیاسی را وارد محیط دانشگاه کنیم

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس صبح امروز یکشنبه (7 آبان 96) طی سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: رئیس جمهور امروز در سخنان خود نشان داد هر کجا که پای بیگانگان به میان آید گرایش‌های سیاسی در برابر بیگانگان ید واحد خواهند بود. آنچه برای یک مدیر حرف اول را می‌زند نوع نگاه و طرز نگرش یک مدیر است. نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: اساسا نوع نگرش و نگاه یک فرد تصمیم می‌گیرد و بر اساس آن اقدام می‌کند. بنابراین آن جهت‌گیری فرد مهم است که ما را به سوی تمدن نوین اسلامی هدایت می‌کند یا به سمت توسعه غربی. گودرزی بر همین اساس اضافه کرد:‌ آقای غلامی وزیر پیشنهادی علوم در جلساتی که در حضور اعضا حاضر شد با توضیحات خود اثبات کرد که وی فرزند انقلاب است و ادبیاتی که در برنامه‌ریزی‌ها دارد همان ادبیات انقلاب است.
 

وی بر همین اساس اضافه کرد: از آرزوهای نظام جمهوری اسلامی ایران، اسلامی شدن دانشگاه‌ها بود و به فرموده حضرت امام (ره) دانشگاه مبدا همه تحولات کشور است. اگر دانشگاه با تکنولوژی روز دنیا همراه باشد وابستگی ما به دیگر کشورها و خارج مرزها کاسته خواهد شد.گودرزی همچنین خاطرنشان کرد: مشکلی که ما امروز داریم و دشمن به آن واسطه ما را تهدید می‌کند و ما را در تحریم و فشار قرار می‌دهد این است که ما نتوانستیم پیوند بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم.این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اگر دانشگاه مثبت‌اندیش، متعهد، امیدوار به آینده، معتقد به مبانی دینی و اصالت‌های میهنی و مسائل انقلاب و همچنین برخوردار از احساس مسئولیت و نیت قاطع برای اقدام باشد، چنین دانشگاهی می‌تواند دانشجویان را هم به فکر و حرکت وادار کند و نقش کم‌نظیر و بی‌بدیل در این راستا داشته باشد.وی ادامه داد:‌ امروز اولویت اول کشور ما بحث اقتصاد مقاومتی است. تفکر انقلاب در هر کجا که ورود کرده مشکلات ما را مرتفع کرده و ما را از وابستگی خارج کرده است.
 

«اقتصاد مقاومتی امروز راه حل برون رفت از مشکلات کشور است و باید از مونتاژ به سمت نوآوری حرکت کنیم».
 

گودرزی در همین رابطه عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه مرکز علم، نوآوری و اثرگذاری بر جامعه و کشور و لایه‌های مختلف جامعه است. اما باید نسبت به شان این جایگاه نظر داشته باشد. اینکه ما برای اقتصاد مقاومتی جلسه کمیسیون برگزار می‌کنیم یا کمیته تشکیل می‌دهیم کفایت نمی‌کند. این گره را یک وزیر انقلابی و وزیری که باور به مبانی و اصول انقلابی داشته باشد می‌تواند باز کند. و مسیر پیشرفت کشور را فراهم کند.وی همچنین خاطرنشان کرد: دانشگاه نباید سیاسی باشد. از ویژگی‌های خوب آقای غلامی این است که فردی بی‌حاشیه، دارای تعامل و سعه صدر است.

 

مدیریتی که وی در دانشگاه داشته اثبات کرده اهل استفاده از تمام گرایشات سیاسی و ظرفیت‌ها و نیروهای جوان است. نماینده مردم بروجرد در مجلس در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: بله! دانشگاه باید سیاسی باشد اما دانشگاه یک محیط علمی است. ما نباید دعواهای سیاسی را وارد محیط دانشگاه کنیم. دانشگاه باید گره‌های اقتصادی کشور را باز کند.
 

دوستان به گونه ای صحبت می کنند که گویا آقا غلامی را فرد دیگری معرفی کرده است او را ترامپ معرفی نکرده است

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه و در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: حساسیت وزارتخانه علوم بسیار بالاست، بررسی های میدانی بنده پیرامون مدیریت آقای غلامی در همدان و شهرکرد نشان می دهد که ایشان توانایی اداره این وزارتخانه را دارد.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در حال حاضر همه وزارتخانه ها سرگرم آماده کردن لایحه بودجه ۹۷ هستند اما در این بازه زمانی مهم وزارت علوم با سرپرست اداره می شود، سرپرست نمی تواند برنامه ریزی درست و اصولی برای وزارتخانه داشته باشد.
 

احمدی لاشکی خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: آقای روحانی از شما گله می کنم، دغدغه شما علم و فناوری نیست اگر بود باید اقدامات جدی تری را انجام می دادید.وی ادامه داد: با اعضای هیات علمی استان همدان صحبت کردم هیچ کدام نگفتند که آقای غلامی نیروی ضعیفی است و توانایی اداره این وزارتخانه را ندارد.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در واکنش به اظهارات مخالفان وزیر علوم اظهار داشت: برخی از دوستان به گونه ای صحبت می کنند که گویا آقا غلامی را فرد دیگری معرفی کرده است او را ترامپ معرفی نکرده است آقای رئیس جمهور ایشان را معرفی کرده است.
 

وی همچنین از حمایت مجمع نمایندگان همدان از وزیر پیشنهادی علوم خبر داد و گفت: ۴.۵ میلیون دانشجو منتظر هستند که پدری بیاید و این وزارتخانه را اداره کند.لاشکی با بیان اینکه غلامی از بدنه وزارت علوم است اظهار داشت: اولین بار است که می بینیم فردی از سایر استان ها برای این وزارتخانه معرفی شده است که گامی مهم است.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه انسجام لازم در برنامه ریزی وزیر پیشنهادی علوم وجود دارد، ادامه داد: آقای رئیس جمهور باید وزارت علوم را دریابد انشاالله این وزارتخانه بیش از این بی صاحب نماند.
 

به غلامی رای بالا بدهید که باقیات و صالحات در کارنامه عمل شما باشد

 

به گزارش ایلنا، حبیب‌الله دهمرده در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم برنامه غلامی را روان‌سازی ارتباط بین دانشگاه و صنعت، پذیرش دانشجوی خارجی، تولید علم و تبدیل به فناوری، تشکیل پارک‌های علم و فناوری و انتقال دانش فنی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، ارتقای مهارت‌آموزی دانش آموختگان، حذف رشته‌های ناکارآمد و تاسیس زیر نظام‌های آموزش عالی از قبیل علمی و کاربردی و بازنگری در حوزه تصدی‌گری وزازت علوم خواند. نماینده زابل گفت: انسجام‌بخشی و سیاست‌گذاری‌ها در تعامل با شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون مربوطه در مجلس نیز از برنامه‌های ایشان است. ایشان به عدم دخالت سیاسی‌کاری در تصمیم‌گیری اعتقاد دارد و فعال کردن کرسی‌های آزاداندیشی در چارچوب تحول علوم انسانی از ویژگی‌های ایشان است.وی گفت: غریب یک ربع قرن ایشان را می‌شناسم.

 

غلامی فردی است متدین و ولایی و درمدیریت بی‌حاشیه دانشگاه اعتقاد به منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها استاد تمام و در استفاده از مدیران شایسته سابقه خوبی دارد.دهمرده گفت: یکی از قوت‌های ایشان این است که چندین سال رییس دانشگاه بوده است. سابقه ریاست در دانشگاه شهرستان که خود نوید شناخت دانشگاه‌ها دور از پایتخت را دارد، اعتقاد به اسلامی کردن دانشگاه‌ها به فرموده امام دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که خدمت بی منت به مردم می‌کند، از ویژگی های غلامی است. درخواست من از شما این است که به غلامی رای بالا بدهید که باقیات و صالحات در کارنامه عمل شما باشد.

 

آخرین خبر

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تاسیس دانشکده داروسازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در نیم‌سال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، محمدباقر خادم‌عرفان با اشاره به به دستاوردهای معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در یک‌سال اخیر، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه آموزشی بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در پنج دانشکده مشغول به تحصیل بوده و علاوه بر این، ۲۳۰ دانشجوی بین‌المللی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در سال گذشته رشته‌های زیادی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند که شامل هشت رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی پی‌اچ دی و همچنین دکترای تخصصی بالینی در بخش رزیدنتی بودند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ایجاد دانشکده داروسازی در کردستان خبر داد و گفت: مقدمات تأسیس دانشکده داروسازی هم دنبال و موافقت‌های کلی انجام شده است که امیدواریم بتوانیم در نیم‌سال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی هم در زمینه پذیرش دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان محقق شود.

خادم عرفان تصریح کرد: از افتخارات دیگر این دانشگاه این است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رده‌بندی‌های بین‌المللی از جمله تایمز دارای شرایط بسیار خوبی است و در سال‌های گذشته نیز شرایط خوبی داشتیم که تداوم این جریان را اکنون نیز شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه به تبع سیاست‌گذاری‌های کلی، افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی و افزایش ارتباطات بین‌المللی است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به خوبی ارتقا خواهد داد.

کد خبر 739900

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • ارائه لایحه پیشنهادی جدید در خصوص قانون کار | قول وزیر اقتصاد به کارگران صحت دارد؟
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است