Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فریدون همتی در نشست شورای عالی ورزش هرمزگان ضمن تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان و همکارانشان اظهار داشت: باید ورزش همگانی در همه نقاط استان گسترش یابد و به ورزش صبحگاهی و ورزشهای ساحلی، قایقرانی اهمیت بیشتری دهیم زیرا هرمزگان در نوار ساحلی قراردارد.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران این استان هم باید قهرمانان این رشته ها باشند و ساحل طولانی و وجود جزایر متعدد زمینه های لازم را برای تحقق این موضوع فراهم کرده است ادامه داد: طبق قانون ازاین‌پس دستگاه‌های اجرایی را مکلف می‌کنم که سهم یک‌درصدی خود را به حوزه ورزش پرداخت کنند و اداره کل ورزش و جوانان برنامه عمملیاتی خود را در این زمینه ارائه دهد

یکی از دغدغه های متولیان سلامت جامعه کم تحرکی است که همه به نوعی درگیر آن هستیم و با ورزش کردن می توان از تحمیل هزینه های سنگین بر اقتصاد خانواده جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی ورزش همگانی را موضوعی مهم خواند و از هیات وزش های همگانی هرمزگان خواست ساعت هایی در نیمه اول و دوم سال برای انجام ورزش های همگانی پیش بینی کندوخوشبختانه در جلسه امروز تمامی دغدغه‌های جامعه ورزش و روسای هیئت‌ها را شنیدم و به‌طور حتم این جلسه کمک شایانی می‌کند تا در آینده برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای توسعه ورزش داشته باشیم.

رئیس شورای ورزش هرمزگان به اهمیت نقش اجتماعی صنایع در ورزش هم اشاره کرد و گفت: پژوهش های علمی توسط حوزه اجتماعی استانداری در حال انجام است تا پای بنگاه های بزرگ اقتصادی و واحدهای بزرگ به حوزه ورزش باز شده و شاهد حمایت مالی آنها از ورزش باشیم.

شهرداری‌ها یکی از وظایفشان کارهای فرهنگی و اجتماعی است و در این راستا منابعی را با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی سراسر استان در اختیارشان قرار می‌دهیم تا صرف حمایت از ورزش حرفه‌ای و همگانی کنند تا شاهد مشکلاتی همچون برای تیم آذرخش بندرعباس نباشیم.

وی اضافه کرد: این امر تحرک و حرکت تازه ای در ورزش بخش قهرمانی و همگانی ایجاد می کند و نشاط و شادابی برای استان در پی خواهد داشت.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: براساس قانون، اداره های دولتی می توانند یک درصد از منابع اعتباری خود را بدین شکل برای ورزش هزینه کنند که 30 درصد در اختیار حوزه ورزش ، 30 درصد در اختیار ورزش آموزش و پرورش و 40 درصد را برای کارکنان شان بکار بگیرند.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه این 60 درصد را یکجا از سهم اعتبارهای اداره های دولتی کنار بگذارد تا حوزه ورزش را با استفاده از منابع آن حمایت کنیم.

رئیس شورای عالی ورزش هرمزگان از مدیر کل ورزش و جوانان خواست طرح پیشنهادی احداث یک پایگاه امداد کوهستان در کوه گنو را ارائه نماید تا در حوادث به افراد و ورزشکاران خدمات درمانی ارائه کند.

غلامعلی دانشور در این جلسه ضمن تشکر از مساعدت های استاندار هرمزگان اظهارداشت:ورزش استان در این چند ساله اخیر رشد قابل قبولی را داشته و اعتبارات ورزش بسیار اندک بوده و با توجه به هزینه هیئت های ورزشی و کمک به ادارات شهرستانها و باشگاههای ورزشی جوابگوی خیل عظیم ورزشکاران نیست و در این راستا از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می خواهیم ورزش استان را یاری دهند.

وی ادامه داد: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند از محل مالیات خود به ورزش کمک کنند و اداره امور مالیاتی به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی این را از آنها می پذیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: صنایع هرمزگان به مانند صنایع سایر استان ها باید به ورزش استان خود کمک کنند تا تیم هایی جهت حضور در مسابقات و لیگ های کشوری و برون مرزی تشکیل دهیم و دغدغه مالی نداشته باشند و صنایع می توانند با این حرکت حوزه ورزش استان را مورد حمایت قرار دهند.

دانشور بیان داشت:هرمزگان در حال حاضر دارای 32 تیم در رقابت هال لیگ برتر ، یک و 2 و 3کشور در 16 رشته ورزشی است و در سالجاری ورزشکاران استان 165 مدال طلا، نقره و برنز کشوری و 17 مدال جهانی را کسب نموده اند.

متولی ورزش استان همچنین از استاندار هرمزگان درخواست نمود که استاندار به ادارات دولتی ابلاغ کند که یک درصد سهم ورزش استان را پرداخت کنند تا شاهد تحولات بیشتری در حوزه ورزش و جوانان بیش از پیش باشیم.

سپس سایر اعضا و مدیران دستگاههای اجرایی به بیان دیدگاههای خود در مورد نقش و اهمیت ورزش و توسعه ورزش همگانی در نقاط مختلف استان پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتورهای تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6081037 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی» به تصویب اولیه رسید
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»
  • واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ