Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@11:38:56 GMT

قدمت 3000 ساله دشنه مفرغی کشف شده در خرم‌دره

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۷۰۰۲

قدمت 3000 ساله دشنه مفرغی کشف شده در خرم‌دره

رئیس اداره میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خرم‌دره گفت: خنجر کشف شده یکی از آثار ارزشمند مفرغی کشف شده در استان است که متعلق به هزاره اول قبل از میلاد بوده و سه هزار سال قدمت دارد.

«داوود آبیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کشف 445 سکه‌های قدیمی در شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: این سکه‌ها همگی در ابعاد نامنظم و دارای کتیبه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که این سکه‌ها به‌علت زنگ‌زدگی قابل خواندن نیست، تصریح کرد: برای تعیین نظر دقیق در مورد زمان دقیق تاریخی این سکه‌ها باید پاکسازی روی آن انجام گیرد اما بر اساس برآوردهای صورت گرفته احتمالاً این سکه‌ها متعلق به دوران سلجوقی هستند.

این مسئول با بیان این‌که خنجری یا دشنه مفرغی یکی دیگر از اشیایی بود که در شهرستان کشف شد، اظهار کرد: خنجر کشف شده یکی از آثار ارزشمند مفرغی کشف شده در استان است که متعلق به هزاره اول قبل از میلاد بوده و سه هزار سال قدمت دارد.

وی با اشاره به این‌که این اشیا توسط کارهای اطلاعاتی صورت گرفته توسط نیروی انتظامی شهرستان از متخلفان در حین خرید و فروش کشف شد، اظهار کرد: در برهه فعلی چیزی که برای ما اهمیت دارد محل کشف این اشیا برای انجام مطالعات بیشتر است.

آبیان با اشاره به این‌که هم‌اکنون شهرستان خرم‌دره فاقد موزه برای نگهداری آثار باستانی است، یادآور شد: به‌علت نبود موزه در شهرستان همه آثار کشف شده به گنجینه میراث فرهنگی استان تحویل  می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل آزار و اذیت ۲ دختر بچه در فارس

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد فارس گفت: مردی ۵۰ ساله که اقدام به آزار و اذیت ۲ دختر بچه کرده بود در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مهدی جوکار دوشنبه در این باره به ایرنا گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت ۲ نفر مبنی بر آزار و اذیت فرزندشان توسط مردی حدودا ۵۰ ساله ناشناس در یکی از محله‌های شهرستان فیروزآباد، مراتب شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی ناشناس با یک دستگاه موتورسیکلت در یکی از کوچه‌های شهر ۲ نفر دختر بچه را اغفال و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: ماموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند مرد ۵۰ ساله را شناسایی و وی را در حالی که در حال پرسه‌زنی بود دستگیر کنند.

جوکار با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده و تحقیقات مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، از خانواده‌ها درخواست کرد که به کودکان خود بیاموزند که به افراد غریبه هیچ وقت اعتماد نکنند و در اماکن عمومی از مقابل چشم پدر و مادر خود دور نشوند و بدون اجازه خانواده به همراه افراد ناشناس جایی نروند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قتل جوان ۲۰ساله به‌خاطر جای پارک خودرو
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان
  • مردم در حفاظت آثار تاریخی نقش مهمی دارند
  • فوت مرد 71 ساله مهابادی هنگام جمع آوری گیاهان کوهی
  • دستگیری عامل آزار و اذیت ۲ دختر بچه در فارس
  •  پیکر مفقود شده پس از ۳۰ روز در کوه‌های دالکی دشتستان پیدا شد
  • کشف جسد مرد ۴۸ ساله‌ در ارتفاعات دینارکوه
  • برگزاری رویدادی در حوزه ژنتیک با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی/ایران با قدمت ۵ هزار ساله علم ژنتیک
  • کشف جسد مرد ۴۸ ساله در ارتفاعات دینارکوه
  • دستگیری قاتل زن ۴۵ ساله اراکی در شازند