Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با حضور در غرفه ایسکانیوز واقع در نمایشگاه مطبوعات، درباره وضعیت اماکن ورزشی تهران اظهار داشت: ابتدا برگزاری چنین نمایشگاهی را به شما تبریک می گویم. با این اتفاق به نوعی تلاش ها و زحمات شما به منصه ظهور رسیده است و تقدیر و تشکر از تلاش های شبانه روزی رسانه ها محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما حدود چهارصد مکان ورزشی اعم از سرپوشیده و سرباز در استان تهران داریم.

وی با اشاره به سهم بانوان از اماکن ورزشی استان تهران گفت: اغلب اماکن سرپوشیده ما به صورت نیمه وقت توسط بانوان استفاده می شوند. بیش از چهار هزار مکان ورزشی سرپوشیده باشگاه های خصوصی داریم که بعضی از آنها به صورت اختصاصی در اختیار بانوان قرار دارند و برخی دیگر به شکل شیفتی مورد استفاده بانوان قرار می گیرند. من حیث المجموع وضعیت ورزش بانوان از لحاظ مکان و فضا بد نیست. البته تا استاندارد لازم فاصله داریم و باید تلاش های بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: از نظر مکان اختصاصی بانوان در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، تنها دو، سه سالن اختصاصی که از صفر تا صد متعلق به بانوان باشد، داریم. در واقع هنوز جای کار داریم و باید تعداد این مکان ها افزایش پیدا کند. فی البداهه نمی توانیم این کار را انجام دهیم چون تعطیلی ورزش آقایان شدنی نیست اما در پیش بینی هایی که برای افتتاح اماکن جدید انجام داده ایم، می شود مکان های اختصاصی بیشتری برای بانوان در نظر گرفت و امیدواریم موفق به انجام این کار شویم.

گل محمدی درباره شرایط اماکن ورزشی نیمه کاره در استان تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال 8 مکان ورزشی را در هفته دولت افتتاح کردیم و یازده مکان دیگر را هم تا دهه فجر افتتاح می کنیم. فکر می کنم یکی از این مکان ها در مجموعه امام علی (ع) در نظام آباد 4 سالن و یک استخر سرپوشیده دارد که خود به تنهایی حرکت بسیار خوبی برای رشد سرانه فضاهای ورزشی در تهران است.

وی افزود: بعضی از مکان هایی که در حال حاضر داریم و به خصوص در شهرستان ها افتتاح می شوند، در فضاهای سرپوشیده قابلیت برگزاری مسابقات در رده ملی را دارند اما نمی توانیم رقابت های بین المللی در این اماکن برگزار کنیم. در سطح بین المللی نیازمند امکانات مجزایی هستیم. ضمن این چون اغلب اماکن ورزشی با قابلیت برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در تهران قرار دارند، در اختیار فدراسیون ها یا شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی هستند، شاید این ضرورت را کمتر احساس کردند اما در شهرستان ها به دنبال احداث فضاهای مناسب تری هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تأکید کرد: در دو هفته گذشته با تلاشی که انجام شد و موافقت استاندار برای یکی، دو مکان مصوبه استانداری را گرفتیم. حالا باید کلنگ بخورد و عملیات احداث آغاز شود. استادیوم های 5 هزار نفره که تعداد 5 ورزشگاه در استان تهران قرار دارد قادر به برگزاری مسابقات بین المللی فوتبال هم خواهند بود. فاز اول هر 5 استادیوم تا دهه فجر و حداکثر تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی درباره وضعیت ورزش همگانی در استان تهران، در پایان گفت: با تلاشی که شوراهای شهر و شهرداری های استان تهران انجام داده اند یک فرهنگ بسیار خوب برای گسترش فضای ورزش همگانی صورت گرفته است و در حال حرکت رو به جلو هستیم. ضمن این که هم مردم تهران و هم شهرداری پایتخت در ساخت فضاهای ورزشی اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده اند. بیش از 2 هزار مکان ورزشی روباز و سرپوشیده فقط توسط شهرداری در تهران ساخته شده که به نظر من حرکت قابل قبولی است ولی ما برای این که به استاندارد جهانی برسیم هنوز راه زیادی داریم. ضمن این که فرهنگی که در حال حاضر از نظر عامه برای ورزش همگانی دنبال می شود، فرهنگ خوبی است و خوشبختانه مردم به لحاظ ضرورت نیز روی گسترش فرهنگ ورزش همگانی اقدامات بسیار شایسته ای را انجام داده اند.

604

رضا گل محمدی گل محمدی ورزش تهران نمایشگاه مطبوعات غرفه ایسکانیوز

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود اسپانسر در نهایت به‌ضرر لیگ‌برتر تمام می‌شود

بازیکن تیم فوتسال بانوان سایپا گفت: در لیگ‌برتر فوتسال بانوان کمبود اسپانسر داریم و امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که اسپانسر تیم‌های آقایان در بخش بانوان نیز فعال شوند تا با حمایت آنها تیم‌های بیشتری در لیگ داشته باشیم.

نسیمه غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص سطح لیگ‌برتر فوتسال بانوان اظهار کرد: سطح لیگ‌برتر در سال گذشته بسیار بالا بود و به‌همین علت نمی‌توانستیم از پیش قهرمان فصل را پیش‌بینی کنیم، اما نکته نامناسب لیگ‌برتر کمبود تعداد تیم‌ها بود و این امر موجب شد لیگ‌برتر خیلی زود به اتمام برسد که این موضوع به‌ضرر بازیکنان است.

وی افزود: ما تنها بین چهار تا پنج ماه در لیگ حضور داشتیم، هر چقدر تعداد تیم‌ها و زمان لیگ‌برتر بیشتر باشد، می‌تواند به افزایش کیفیت سطح تیم‌ملی بیشتر کمک کنند.

بازیکن تیم فوتسال بانوان سایپا بیان کرد: همیشه معتقدم که یک تیم باید به‌اندازه‌ای خوب بازی کند که تصمیمات داوری روی تیمش تأثیر نداشته باشد، داوری در این لیگ گاهاً مشکلاتی داشت، اما در کل داوری‌ها متوسط بود.

وی تاکید کرد: در لیگ‌برتر فوتسال بانوان کمبود اسپانسر داریم و امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که اسپانسر تیم‌های آقایان در بخش بانوان نیز فعال شوند تا با حمایت آنها تیم‌های بیشتری در لیگ داشته باشیم.

غلامی ادامه داد: در خصوص پخش‌زنده رقابت‌هایمان بسیار گفته‌ایم و اهمیت داده نشده است، البته که در لیگ‌برتر فوتسال آقایان نیز پخش زنده فعالی را شاهد نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش و تمرین می‌کنم تا به اهدافی که در ذهنم دارم، برسم. به جمله‌ای که می‌گوید «هدفی که داری را نگو، به آن دست پیدا کن تا همه ببینند» معتقدم و به همین دلیل اهدافم را بیان نمی‌کنم.

سطح کیفیت لیگ‌مان افزایش یافته است

بازیکن تیم فوتسال بانوان سایپا تصریح کرد: در ایران بازیکنان بسیار خوب و با استعدادی داریم، لیگ فوتسال ما پس از اروپا از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار دارد.

وی ادامه داد: جوان‌گرایی خوب است، اما این بازیکن جوان‌تر است که باید از باتجربه‌ها کمک بگیرد.

کد خبر 746073

دیگر خبرها

  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • کمبود اسپانسر در نهایت به‌ضرر لیگ‌برتر تمام می‌شود
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد
  • تخصیص اعتبارات احداث سالن ورزشی نابینایان و توان‌یابان در اردبیل
  • قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند
  • سالن تخصصی ورزش نابینایان و توان‌یابان تامین اعتبار می‌شود
  • افزایش ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل