Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:45:45 GMT

آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۷۳۸۱

آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، براساس آمار ارائه شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی ۲۷۲۵۰ نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه اشتغال دارند، که از این تعداد ۲۵۸۴۳ نفر به صورت تمام وقت و ۱۴۰۷ نفر به صورت نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد ۱۳۱ نفر مربی آموزشیار، ۶۹۰۱ نفر مربی تمام وقت، ۳۶ نفر مربی نیمه وقت و ۳۳۷۰ نفر بورسیه تمام وقت هستند و ۲۴۰۵ نفر هم مأمور به تحصیل تمام وقت می‌باشند.

همچنین ۲۶۴ نفر در قالب طرح خدمت تمام وقت، ۱۱۰۰۷ نفر استادیار تمام وقت، ۴۴۲ نفر استادیار نیمه وقت، ۱۳۱۸ نفر دانشیار تمام وقت و ۴۵۱ نفر دانشیار نیمه وقت هستند و ۴۴۷ نفر استاد تمام وقت و ۴۷۸ استاد تمام نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی به کار اشتغال دارند.

در بخش دیگری از گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و در تشریح روند جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه در طی ۱۰ سال گذشته، با اشاره به جذب ۱۴۱۲۶ نفر به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ سال اخیر، جذب ۲۴۱۹ نفر در سال ۱۳۸۶، ۲۳۶۲ نفر در سال ۱۳۸۷، ۱۵۳۴ نفر در سال ۱۳۸۸، ۸۴۶ نفر در سال ۱۳۸۹ و ۸۹۲ نفر در سال ۱۳۹۰ نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

همچنین بر اساس این گزارش ۷۶۶ نفر در سال ۱۳۹۱، ۶۳۴ نفر در سال ۱۳۹۲، ۷۷۱ نفر در سال ۱۳۹۳، ۱۸۹۰ نفر در سال ۱۳۹۴، ۱۷۳۳ نفر در سال ۱۳۹۵ و ۲۷۹ نفر در سال ۱۳۹۶ نیز به عنوان هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار شده اند.

در بخش مربوط به ارتقاء وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ سال اخیر ارتقاء وضعیت ۲ مربی، ۲۰۳ استادیار و ۱۳ دانشیار در سال ۱۳۸۵، ۴ مربی، ۳۲۴ استادیار، ۳۳ دانشیار و ۴ استاد در سال ۱۳۸۶، ۲ مربی، ۱۳۸۹ استادیار، ۳۲ دانشیار و ۳ استاد در سال ۱۳۸۷ مورد اشاره قرار گرفته است.

در همین بخش و در تشریح ارتقاء وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء وضعیت ۱ مربی، ۵۷۳ استادیار، ۵۲ دانشیار و ۴ استاد در سال ۱۳۸۸، ارتقاء وضعیت ۳ مربی، ۴۵۷ استادیار، ۷۰ دانشیار و ۱۲ استاد در سال ۱۳۸۹، ۲ مربی، ۷۵۳ استادیار، ۱۶۷ دانشیار و ۱۰ استاد در سال ۱۳۹۰ نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش و در بخش مربوط به ارتقاء وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعضای هیات علمی ارتقاء یافته در سال ۱۳۹۱ به ترتیب ۸ مربی، ۶۷۲ استادیار، ۱۴۱ دانشیار و ۱۰ استاد ارتقاء یافته‌اند و در سال ۱۳۹۲ نیز این آمار ۶ مربی، ۴۹۶ استادیار، ۲۷ دانشیار و ۱ استاد و در سال ۱۳۹۳، ۱۶ مربی، ۱۰۹۶ استادیار، ۱۱۳۵ دانشیار و ۲۰ استاد بوده‌اند.

همچنین در سال ۱۳۹۴، ۱۰ مربی، ۱۰۷۸ استادیار، ۲۵۸ دانشیارو ۵۵ استاد و در سال ۱۳۹۵ نیز ۹ مربی، ۹۹۶ استادیار، ۳۴۱ دانشیار و ۴۱ استاد و در سال ۱۳۹۶ تا کنون ۲ مربی، ۳۵۲ استادیار، ۹۶ دانشیار و ۱۲ استاد موفق به ارتقاء وضعیت شده‌اند و جمعاً در ۱۰ سال اخیر ۸۹۵۸ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء وضعیت یافته‌اند.

در بخش مربوط به درخواست تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از صدور بخشنامه مورخ ۱۵ تیر ۹۵ موارد ذیل مورد اشاره قرار گرفته است:

۴۳۲۱ درخواست در سامانه تبدیل وضعیت ثبت شده که از این تعداد ۱۲۳۶درخواست ایجاد شده و ۱۲۳۲ درخواست نیز کارگزینی واحد دانشگاهی مربوطه در دست بررسی است و ۸۴ درخواست نیز توسط معاون آموزشی واحد دانشگاهی مربوطه در دست بررسی است.

همچنین ۹۹۱ درخواست در هیات اجرایی جذب استان جهت بررسی صلاحیت عمومی در حال بررسی است و ۷۷۸ درخواست نیز جهت صدور حکم تبدیل وضعیت به سازمان مرکزی ارسال شده و ۳۹۳ حکم نیز توسط سازمان مرکزی به منظور تبدیل وضعیت صادر شده است.

بنا بر گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و در بخش مربوط به صدور کد شناسه تدریس اعضای هیات علمی و مدرسان حق‌التدریس آمار ذیل ارائه شده است:

۲۶۳۱۵ درخواست جهت اخذ کد شناسه تدریس برای تدریس تمام وقت و نیمه وقت و ۶۳۸۸۴ درخواست جهت اخذ کد شناسه حق‌التدریس ثبت شده که ۲۳۲ درخواست تمام وقت و نیمه وقت و ۱۸۷۶ درخواست اخذ کد شناسه حق‌التدریس در واحد دانشگاهی مربوطه در حال بررسی است.

همچنین ۵۳۲ درخواست اخذ کد شناسه تمام وقت و نیمه وقت و ۴۸۷۴ درخواست کد شناسه حق‌التدریس به علت نقص مدارک به متقاضی برگشت داده شده و ۳ درخواست اخذ کد شناسه تدریس تمام وقت و نیمه وقت و ۱۷۱ درخواست اخذ کد شناسه حق‌التدریس در سازمان مرکزی در دست بررسی است و جمعاً ۲۵۵۴۸ کد شناسه برای تدریس تمام وقت و نیمه وقت و ۵۶۹۶۳ کد تدریس حق‌التدریس صادر شده است.

گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و در بخش مربوط به تعداد اعضای هیات علمی مورد نیاز و افراد ثبت نام کرده آمار ذیل ارائه شده است: در گروه‌های غیر معارف اسلامی ۱۲۸۴ نفر مورد نیاز است که ۵۰۰۶ نفر ثبت نام کرده‌اند و در گروه معارف اسلامی هم ۴۳ نفر مورد نیاز است که ۲۴۴ نفر ثبت نام کرده‌اند و ۱۳۲۷ رشته توسط واحدها و مراکز آموزشی نیازمند جذب اعلام شده‌اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر بیگی مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در نشست خبری اظهار کرد: سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» به مناسبت عید سعید غدیر خم چهارم تیرماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های سیاسی، اقتصاد، مدنی و حقوق، فرهنگی و اجتماعی، روانشناسی، زن و خانواده و جهاد و مقاومت، افزود: کارگروه‌های علمی هرکدام از کمیته‌ها راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند، همچنین پیش‌نشست‌هایی در راستای برگزاری این کنگره در دانشگاه و حوزه علمیه اصفهان و برخی دانشگاه‌ها داشته‌ایم که آثار و نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان از راه‌اندازی قرارگاه نهج‌البلاغه در آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد و افزود: تاکنون برای حدود یک‌هزار معلم استان اصفهان و ۴۰۰ استاد دانشگاه دوره‌های آشنایی با نهج‌البلاغه یا کارگاه آموزشی برگزار کرده‌ایم، همچنین ۸۰ رابط از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف معرفی شده‌اند و جلساتی با آنها برگزار شده است.

بیگی متذکر شد: دو بخش ویژه دانش‌آموزی و علمی در کنگره پیش‌بینی شده که تاکنون ۸۰۰ اثر در بخش دانش‌آموزی و ۲۸۰ مقاله در بخش علمی از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این کنگره رسیده که این مقالات به «۱۲۰ زبانِ زنده دنیا» ترجمه شده و در اختیار محققان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» به مناسبت عید غدیر چهارم تیرماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس نظر‌سنجی‌های انجام شده کمتر از ۱۰ درصد از عموم مردم یا حتی جامعه نخبگانی ما با این کتاب انسان‌ساز آشنایی لازم را دارند و باید سعی‌مان بر این باشد که با مبحث مخاطب‌شناسی و تولید محتوای مناسب برای عموم مردم، مقدمات لازم برای انس بیشتر همگانی و جاری و ساری شدن تعالیم این کتاب در زندگی عادی عموم، مهیا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود