Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به انتقاد افکار عمومی نسبت به ورود یک طرفه و جانب‌دارانه صدا و سیما در مورد موضوع لغو عضویت سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد اعلام کرد: در این رابطه از سازمان صدا و سیما گزارش خواستیم و هم اکنون نیز منتظر هستیم که سازمان صدا و سیما در این رابطه توضیح دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در شورای نظارت بر عملکرد سازمان صدا و سیما مسائل را مدنظر قرار داده و در ادامه گزارشی که از سوی سازمان صدا و سیما در این رابطه به شورای نظارت ارائه خواهد شد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نماینده ناظر در شورای نظارت بر عملکرد سازمان صدا و سیما درباره محتوای گزارشی که از این سازمان درخواست شده گفت: ما از صدا  و سیما خواستیم که توضیح دهند فرآیند تهیه و پخش این برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع عضو زرتشتی شورای شهر یزد چه بوده است؛ چراکه گاهی در برنامه‌های زنده اتفاقاتی رخ می‌دهد که مدیریت پس از آن حائز اهمیت است.

نماینده اصولگرای فریمان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا علت عدم دعوت از دو طرف بحث به عنوان موافقان و مخالفان ابلاغیه شورای نگهبان مورد پرسش قرار گرفته است، گفت: به هر حال این موضوع هم مطرح شده اما علاوه بر آن برخی موضوعات دیگر نیز ذکر شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید هر موضوع را در سطح خود ببینیم خاطرنشان کرد: نباید با بزرگنمایی مسائل به بررسی و تبیین امور بپردازیم، بلکه باید هر بحث را در جایگاه خود ارزیابی کنیم. به نظر می‌رسد این مساله آنچنان که باید در مجلس مدیریت نشد و شاید اگر مدیریت بهتری در سطح مجلس انجام می‌شد کار به اینجا نمی‌رسید.

عضو ناظر در شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما در قوه مقننه در پاسخ به این سوال که روند طرح سوال و ارائه گزارش از سوی صدا و سیما چگونه خواهد بود، گفت: غالبا گزارش‌گیری‌های ما به این صورت است که سازمان ظرف یک ماه باید به سوالات مطرح شده پاسخ دهد و با توجه به اینکه درخواست در یکی دو روز اخیر انجام شده قاعدتا ظرف یک ماه آینده پاسخ صدا و سیما را دریافت می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان با بیان اینکه ادامه پخش چنین برنامه‌هایی متوقف شده، تاکید کرد: صدا و سیما پس از آنکه از آنها گزارش خواستیم روند ورود به این مساله را متوقف کرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»

به گزارش جام جم آنلاین از روابط‌ عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه  تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. ‌جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان،  سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات وعده صادق گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد. ‌

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی،  منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

دیگر خبرها

  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی نمایش خانگی / در وعده صادق روایت اول را ارائه دادیم
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند