Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ به گفته کارشناس بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ، در شش ماهه نخست امسال ۸۷ هزار و ۴۲۲ نفر از افراد بالای ۳۰ سال از نظر احتمال بروز سکته‌های قلبی - مغزی تا ده سال آینده خطر سنجی شدند.

فاطمه ناجی در مورد نتایج ارزیابی‌ها گفت: بالغ بر ۳۰ درصد از این افراد هیچ عامل خطر زمینه‌ای برای انجام خطر سنجی نداشته و بعد از سه سال به مراجعه نیاز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناجی اضافه کرد: ۶۱ درصد در سطح خطر زیر ۱۰ درصد، ۳۰ درصد در سطح خطر ۱۰ تا ۲۰ درصد، یک درصد در سطح خطر ۲۰ تا ۳۰ درصد و بالغ بر پنج درصد هم در سطح خطر بالای ۳۰ درصد قرار داشتند.

به گفته کارشناس بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ، خطر سنجی برای افراد بالاتر از ۳۰ سال در مراکز خدمات جامع سلامت یا پایگاه سلامت بصورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

خطر سنجی سکته‌های قلبی - مغزی برای بالغ بر ۹۰ هزار نفر

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر در دیدار حساس: هوادار سکته کرده بود!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی‌که نیروهای اورژانس برای ارائه خدمات درمانی به بین تماشاگران رفتند، هواداران از طبقه پایین و محل وقوع حادثه تخلیه شدند.

پس از رسیدن کادر پزشکی به تماشاگری که دچار ایست قلبی شده بود، طرفداران هم کم‌کم از جایگاه کنار رفتند و زمینه برای معاینه و احیای هوادار فراهم شد.

در همین حال بلندگوی ورزشگاه هم از هواداران خواست تا حد امکان مسیر را برای حرکت نیروهای اورژانس باز کنند تا آنها به راحتی خدمات پزشکی را ارائه دهند.

در اطلاعیه‌ای که در ورزشگاه خوانده شد، آمده است: «لطفا همه هواداران باز کردن مسیر برای نیروهای اورژانس را در اولویت قرار دهند و مطمئن شوند که راه‌های ارتباطی باز هستند.»

سپس در ورزشگاه اعلام شد که تا زمان مشخص شدن وضعیت هوادار، نیمه دوم بازی به تعویق افتاده است و پس از دقایقی که پزشکان هوادار را از ورزشگاه خارج کردند و به بیمارستان انتقال دادند، نیمه دوم آغاز شد.

دیگر خبرها

  • تاخیر در دیدار حساس: هوادار سکته کرده بود!
  • سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
  • نجات ۳ مرد گرفتار در کوه سیاه لنده توسط امدادگران هلال احمر
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی