Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اطلاعات مرکز بین المللی آشتی طرفین متخاصم در سوریه، پاکسازی مناطق آزاد شده در دیرالزور ادامه داشته و اوضاع در مناطق کاهش تنش نیز باثبات ارزیابی شده است.


به گزارش شریان نیوز، به نقل از خبرگزاری «تاس» روسیه، نیروهای متخصص روسی در مرکز بین المللی آشتی طرفین متخاصم در سوریه طی 24 ساعت گذشته در شهر دیرالزور، 534 مورد مواد منفجره مختلف کار گذاشته شده توسط تروریست‌ها را منهدم و مساحتی معادل 34 هکتار، بیش از 9 کیلومتر جاده و 45 ساختمان را از وجود مواد منفجره و مین پاکسازی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر این در مدت فعالیت مرکز بین‌المللی آشتی طرفین متخاصم در استان دیرالزور، مساحتی بیش از 800 هکتار، حدود 200 کیلومتر جاده و بیش از 1600 ساختمان پاکسازی شده است.

در بیانیه این مرکز همچنین یادآوری شده است: نیروهای نظامی روسی به ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه خود به مردم غیرنظامی سوری ادامه داده‌اند.   در تازه‌ترین اقدام، نیروهای روس محموله‌ای بیش از 4 هزار کیلوگرم مواد غذایی مختلف، شامل آرد، شکر و غذاهای کنسرو شده به مناطق مسکونی در شهرستان «داریا» ارسال کرده‌اند. پزشکان نظامی روسی نیز خدمات پزشکی مورد نیاز 86 نفر از ساکنین این مناطق، از جمله 37 کودک، را در اختیار آن‌ها قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: نمایندگان روسی در کمیسیون آشتی ملی در سوریه نیز طی 24 ساعت گذشته 6 مورد نقض آتش‌بس در مناطق کاهش تنش ثبت کرده‌اند.

بر اساس این اطلاعات، اوضاع در مناطق کاهش تنش، در مجموع باثبات گزارش شده است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی