Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، منصور ستوده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال آبی ۹۵-۹۶ حدود ۴۰۶ میلیمتر بارش برف و باران در استان همدان رخ داده است.

وی افزود: سال آبی ۹۴-۹۵، ۴۶۷ میلی‌متر بارندگی در استان همدان رخ داد که این رقم سال ۹۳، ۳۰۲ میلیمتر و در متوسط بلندمدت ۳۳۰ میلی‌متر بوده است.

ستوده با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره سدهای استان همدان به ۶۵ میلیون و ۱۵۰ هزار مترمکعب کاهش یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر سد سرابی تویسرکان ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب، سد کلان ملایر ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب، سد آبشینه دو میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب، سد شیرین سو ۵۵۰ هزار مترمکعب و سد اکباتان همدان ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب ذخیره آبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سد اکباتان همدان با کاهش ذخیره آبی نسبت به ماه‌های گذشته مواجه بوده است، عنوان کرد: حجم سد اکباتان در حال حاضر به ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب کاهش یافته و ۵۴ درصد از ذخیره سد پر شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه سد اکباتان سال آبی گذشته سرریز کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر میزان ورودی سد اکباتان به صفر رسیده و میزان خروجی ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه است.

ستوده با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون آبی وارد سد اکباتان همدان نشده است، بیان کرد: وضعیت منابع آبی استان همدان نسبت به سال‌های گذشته با کاهش جدی مواجه بوده و انتظار می‌رود صرفه‌جویی لازم برای جلوگیری از بروز بحران توسط مردم انجام شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه میزان بارش سال آبی گذشته همدان بی‌نظیر بود و در ۲۰ سال گذشته چنین بارشی رخ نداده بود، گفت: به طور متوسط سالانه ۶ میلیارد و ۳۸۸ میلیون مترمکعب حجم نزولات جوی استان همدان است اما با ۶۷ درصد تبخیر در استان همدان مواجه هستیم.

true برچسب ها : آبرسانی سدسازی شرکت آب منطقه ای همدان منصور ستوده true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد

حسین یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی بارش‌های هفته گذشته و بازدید میدانی که از شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نائین، نطنز، خور و بیابانک و مبارکه انجام شد، شاهد آبگیری اکثر سازه‌های آبخیزداری در این مناطق بودیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان بین ۲۰ تا ۶۲ میلیمتر باران باریده بود، افزود: میانگین بارش‌ها در حسین آباد آران و بیدگل به ۶۲ میلیمتر می‌رسید و در مناطقی چون روستاهای ابوزیدآباد، محمدآباد و فخره در این شهرستان بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر متفاوت بود که در همه این مناطق سازه‌های آبخیزداری عملکرد خوبی داشت و خوشبختانه از خسارت به مزارع کشاورزی، زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی پایین دست جلوگیری کردند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های هفته گذشته حجم زیادی از روان‌آب و سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان کنترل و بر اساس برآورد اولیه در مجموع ۳۰ میلیون مترمکعب آب استحصال شد.

یاری با بیان اینکه بارش‌های اخیر هیچ آسیب یا خسارتی به بندهای آبخیزداری استان وارد نکرد، گفت: متأسفانه سیلاب به مزارع کشاورزی زواره و حوضه حسین آباد و خور و بیابانک آسیب زده که البته این مناطق در سال‌های گذشته جزو حوضه‌های مطالعاتی ما برای اجرای سازه‌های آبخیزداری بود اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشد.

کد خبر 6089549

دیگر خبرها

  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان