Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن ضمن تشريح جزئيات فاينانس 3ميليارد يورويي آلمان و 10ميليارد دلاري ژاپن گفت: مواردي که مربوط به پروژه‌هاي شرکت راه‌آهن مي‌شود شامل مذاکره بر سر تأمين سيستم‌هاي سيگنالينگ بخشي از شبکه ريلي از جمله خط آهن تهران- تبريز و ليزينگ ناوگان ريلي است که بحث مذاکره در مورد ليزينگ در مراحل اوليه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، ،نورالله بيرانوند با اشاره به جزئيات مذاکرات ايران براي اخذ فاينانس 3ميليارد يورويي آلمان و 10ميليارد يورويي ژاپن اظهار داشت: فاينانس 3ميليارد يورويي آلمان‌ها شامل يکسري بسته‌هاي پيشنهادي شامل پروژه‌هاي مختلف از جمله تأمين لکوموتيو ديزل و برقي از شرکت زيمنس آلمان به‌علاوه تأمين سيستم سيگنالينگ و ارتباطات خطوط پرسرعت و تأمين ناوگان خط سريع‌السير تهران-قم-اصفهان و لکوموتيو برقي راه‌آهن تهران-مشهد است.
وي افزود: البته آلمان‌ها پيشنهاد تأمين واگن مسافربري را مطرح کردند که شرکت راه‌آهن پيشنهاد آن‌ها را منوط به مشارکت براي توليد واگن در داخل کشور مي‌داند. لذا تاکنون توافقي بر سر پيشنهاد آلمان‌ها حاصل نشده است.
معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن گفت: پيشنهاد تأمين مالي اين مجموعه از پروژه‌ها توسط کنسرسيومي متشکل از بانک‌هاي الماني ارائه شده است که قرارداد تأمين مالي برخي از اين موارد نهايي شده و الباقي موارد در دست مذاکره قرار دارد.
بيرانوند در ادامه به تشريح جزئيات علاقه‌مندي ژاپن براي تأمين فاينانس 10ميليارد دلاري خاطرنشان کرد: مواردي که مربوط به پروژه‌هاي شرکت راه‌آهن مي‌شود شامل مذاکره بر سر تأمين سيستم‌هاي سيگنالينگ بخشي از شبکه ريلي از جمله خط آهن تهران-تبريز و ليزينگ ناوگان ريلي است که مسئله ليزينگ در مراحل اوليه قرار دارد.
وي يادآور شد: تأکيد راه‌آهن بر مشارکت ژاپني‌ها در پروژه راه‌آهن سريع‌السير و ساير پروژه‌هاي زيرساختي است.
معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن با اشاره به سهم قطارهاي حومه‌اي از فاينانس‌هاي مذکور بيان داشت: طبق برنامه ششم توسعه شرکت قطارهاي حومه‌اي تشکيل خواهد شد و شرکت راه‌آهن سرمايه‌گذاري در ساخت خطوط حومه‌اي جديد را به ژاپني‌ها پيشنهاد داده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد.
بيرانوند بابيان اينکه قرارداد برقي کردن راه‌آهن برقي گرمسار-اينچه برون نهايي شده است، گفت: آغاز عمليات برقي کردن اين خط آهن در گرو توافقات بين‌بانکي است که پس از نهايي شدن اين توافق‌ها ظرف سه ماه آينده عمليات اجرايي آغاز خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم

ایتنا - عربستان سعودی در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها در مورد محدوده پروژه و امور مالی آن، نمایش جاده نئوم خود را به چین انجام داد.
مقامات نئوم هفته گذشته از پکن، شانگهای و هنگ کنگ بازدید کردند تا از سرمایه گذاران چینی درخواست سرمایه کنند و روشنی بیشتری در مورد این ابرشهر مرموز بیفکنند.

به گزارش ایتنا، یکی از شرکت‌کنندگان به خبرگزاری فرانسه گفت که این نمایشگاه به نئوم کمک کرد تا کمتر مرموز باشد. این مشاهدات از سوی لئونارد چان، رئیس انجمن توسعه فناوری نوآورانه هنگ‌کنگ انجام شد که همچنین گفت که واکنش‌ها به این پروژه بلندپروازانه صرفا در یک پذیرایی دعوت‌نامه بی‌طرفانه بود. با این حال، چان ممکن است اولین نفر در صف شهر The Line نباشد. او به خبرگزاری فرانسه گفت:« من برای تفریح به آنجا خواهم آمد، اما آنجا زندگی نخواهم کرد.»

مقامات Neom به گزارش‌های اخیر مبنی بر کاهش برنامه‌های پروژه بیابانی بسیار گران قیمت توجهی نکردند. اوایل این ماه، بلومبرگ گزارش داد که عربستان سعودی تخمین‌های قابل توجهی را برای تعداد افرادی که انتظار می‌رود در The Line زندگی کنند، کاهش داده است. در این گزارش آمده است که مقامات تعداد ساکنان مورد انتظار برای "آسمان خراش افقی" را از 1.5 میلیون تا سال 2030 به کمتر از 300000 کاهش دادند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، طارق قدومی، مدیر اجرایی نئوم، گفت که هدف جمعیتی 9 میلیون نفری به موقع محقق خواهد شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که نگران‌های گسترده‌تری در مورد سرمایه‌گذاری تریلیون دلاری در پروژه چشم انداز 2030 ولیعهد سعودی محمد بن سلمان مطرح شده است.

 

بلومبرگ گزارش داد که واقعیت‌های مالی این پروژه که می‌تواند تا 500 میلیارد دلار هزینه داشته باشد، باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی در دولت عربستان شده‌است. وال استریت ژورنال در ماه فوریه گزارش داد که این کشور همچنین شروع به وام گرفتن برای کمک به تامین مالی نئوم و سایر "مگاپروژه‌های ویژن 2030" کرده است.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که پروژه Neom همچنین در حال برنامه‌ریزی برای انتشار اوراق قرضه برای اولین بار است. این نشریه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که پروژه کلان شهر می‌تواند تا 1.3 میلیارد دلار با فروش اوراق قرضه اسلامی جذب کند.

نمایش جاده نئوم همچنین از سئول، توکیو، سنگاپور، شهر نیویورک، بوستون، واشنگتن دی سی، میامی، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، پاریس، برلین و لندن بازدید کرده است.

دیگر خبرها

  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • اردوی یک هفته‌ای والیبال ایران در برزیل و ژاپن
  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!
  • شکایت جدید از باشگاه پورتو؛ پای مهدی طارمی در میان است!
  • شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی!‏