Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با صدور بیانیه ای اساسی ترین ضرورت محیط های دانشگاهی را تولید علم و پیشرفت علمی دانسته و می افزاید:حفظ فضای علمی دانشگاه ها و تلاش برای ارتقاء آن مهمترین اولویت دانشگاه ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن تحلیل شرایط کنونی دانشگاه ها پویایی و اصالت جنبش دانشجویی را در حفظ و ادامه گفتمان اصیل انقلاب اسلامی همچون عدالت خواهی،استقلال طلبی، آزاد اندیشی، نفی سلطه بیگانگان، ذلت ناپذیری، ظلم ستیزی، حمایت از مظلومان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     

در این بیانیه با اشاره به بیانات رهبر معظم در خصوص استفاده درست از ایام جوانی آمده است: ایّام تحصیل که توام با جوانی است، می بایست در کنار ورزش و تهذیب، حرکتی برای تعالی و پیشرفت ایران اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب است.

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در ادامه این بیانیه ضمن بیعت مجدّد با آرمان های انقلاب و مقام عظمای ولایت، پویایی و اصالت جنبش دانشجویی را نه در توسّل به گفتمان های غربی و شرقی، بلکه در حفظ و ادامه گفتمان اصیل انقلاب اسلامی همچون عدالت خواهی،استقلال طلبی، آزاد اندیشی، نفی سلطه بیگانگان، ذلت ناپذیری، ظلم ستیزی، حمایت از مظلومان می داند.

این بیانیه می افزاید: امروز تولید علم و پیشرفت علمی، به اساسی ترین ضرورت محیط های دانشگاهی کشور بدل گشته و تحقق آن جزو مطالبات همیشگی رهبر معظم انقلاب از جنبش دانشجویی و جامعه دانشگاهی است بنابراین حفظ فضای علمی دانشگاه ها و تلاش برای ارتقاء هر چه بیشتر آن و دوری از هرگونه التهاب آفرینی در این محیط بایستی از اولویت ها قرار گیرد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه ما همچنان به تاسّی از پیر جماران، آمریکا را «شیطان بزرگ» دانسته و ضمن بی‌اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر و در رأس آنها آمریکا، مقاومت در برابر زیاده خواهی های استکبار و حمایت از ملّت های مستضعف و مظلوم منطقه و محور مقاومت را باور درونی و اعتقادی خود می دانیم می افزاید: ما در این راه از سرزنش ملامت گران و تهدید دشمنان باکی نداریم.

بسیج دانشجویی استان در بیانیه خود تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی فعلی کشور را اعتقاد و عمل به «اقتصاد مقاومتی» دانسته و مهم‌ترین وظیفه دولت در این زمینه را، سیاست‌گذاری متناسب برای حمایت از تولید داخلی عنوان کرده  و می افزاید: در این زمینه دولت محترم با دو اقدام می‌تواند فضا را برای تولید‌کنندگان داخلی مهیّا نماید: اول اینکه با سیاست‌گذاری و تعیین تعرفه‌ها جلوی واردات کالاهای مصرفی و تولیدات خارجی را سد کند؛ دوم اینکه با فرهنگ‌سازی و تلاش برای تغییر ذائقه مصرفی، به سمت حمایت از تولیدات داخلی حرکت کند.

این بیانیه می افزاید: آنچه ملّت بزرگ ایران تا امروز به واسطه برجام و مذاکره با آمریکا تجربه نموده و به دست آورده است، تنها «اثبات مجدد عهد شکنی، قابل اعتماد نبودن و عدم خوش‌بینی به دشمن به ویژه آمریکا» است که رهبر معظم انقلاب مکرر در طول مذاکرات در باره آن تذکر و انذار فرمودند؛ چرا که طرف مقابل پس از گذشت ماه ها از زمان اجرای توافق، همچنان برای انجام ندادن تعهداتش بهانه‌تراشی کرده یا از ابطال برجام دم می زند در حالی که جمهوری اسلامی ایران به گواه نهادهای نظارتی، از جمله آژانس بین‌المللی هسته‌ای حتی فراتر از تعهدات خود به مفاد برجام پایبند بوده است.  بنابراین برجام عملاً نه تنها  آورده ای به نفع  کشور و ملت ایران  نداشته بلکه بر شدن توهمات، تحریم ها، تهدیدات و توقعات بیجای دشمن افزوده است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در پایان بیانیه خود شرایط کنونی را متذکر شده و می افزاید: آن چیزی که ما را بر دشمنان بزرگ غلبه داده و از آبرو و شرف امت اسلامی دفاع می کند، هویت دینی، منطق قرآنی، روح عاشورایی و وحدت کلمه است، یاوه گویی ها و هرزه پراکنی های ترامپ جدا از اینکه نشانگر شخصیت نامتعادل ، غیر منطقی، نادان و فحاش وی است، ذات ناپاک، فریبکار و خبیث آمریکا را نمایان ساخته، بر اتحاد، همبستگی ملّی و وحدت جریان های سیاسی داخلی در دفاع از  منافع ملی و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی مدافع نظام، انقلاب و کشور که به حق یکی از عوامل مهم حفظ امنیت و ثبات در کشور و منطقه بوده، افزود.

ما نیز اظهارات اخیر روسای قوا، مسئولین دولتی و جریانات سیاسی مختلف را در واکنش به اظهارات گستاخانه ترامپ را به فال نیک می گیریم، و از موضع گیری قاطع، عزتمندانه و هوشمندانه رئیس جمهور محترم در قبال این اظهارات قدردانی می کنیم، امیدواریم ایستادگی در مقابل دولت آمریکا  از مقام حرف و سخن بالاتر رفته و در عملکرد دولتمردان محترم نیز خود را نشان دهد ودر نهایت متذکر می شویم اکنون که ماهیت آمریکا آشکار شده،مراقب نیرنگ و بازی فریب جدید دشمن باشیم و از دام لبخند فریب آمریکا رهیده به دامن ترفند قدرت های اروپایی گرفتار نشویم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است

سردار حسن حکمتیان راز فرمانده تیپ۴۸سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو باخبرنگار استانی ایسکانیوز در مورد تاسیس سپاه پاسداران و فعالیت های این نهاد افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نمادی ارزشمند است که ایستادگی در برابر ابرقدرت های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داده و با پیروی از سالار شهیدان امام حسین علیه السلام عزّت و افتخار را پیشه راه خود ساخته تا در سایه روحیه انقلابی و معنویت، نقش تعیین کننده‌ای در دفع حملات دشمنان اسلام و ایران، ایفا کند.

وی گفت: در سال ۱۳۵۸ و در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی، عده‌ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گردهم آمدند و نهاد مقدّس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند. حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد مبارک را اعلام کردند.

حکمتیان خاطر نشان کرد: وظیفه پاسداری از دین و خلق خدا، رسالت بزرگی است. برای همین است که امام حسین (ع) آن بزرگ پاسدار الهی، برای دفاع از کیان اسلام، مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح داد. پاسدار، واژه‌ای است که در فرهنگ انقلاب اسلامی، حکایت از روحیه شجاعت، شهامت، فداکاری و از خودگذشتگی دارد. در این فرهنگ، پاسدار حقیقی می‌کوشد، تا سرحدتوان جلوه‌گر صفات والای حسینی باشد. پاسدار فریاد هیهات من الذّله آن حضرت را روبه روی خویش قرار می‌دهد و عملاً از هرگونه ذلّت و خواری در برابر دشمن می‌پرهیزد. امروز پاسداران انقلاب اسلامی با الگوگیری از آن مولای گرامی، می‌کوشند از دست آورده‌های انقلاب اسلامی ایران، پاسداری کنند.

ایشان افزود:

وظایف این نهاد انقلابی در اوّلین اطلاعیه شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شانزدهم اردیبهشت سال 1358 این گونه اعلام گردید:

کمک به اجرای امور انتظامی، امنیتی و کنترل تعقیب و دستگیری عناصر ضد انقلاب؛

مبارزه مسلحانه علیه جریان های مسلحانه ضد انقلاب؛

دفاع در برابر حملات و اشغال گری های عوامل یا قوای بیگانه در داخل کشور؛

همکاری و هماهنگی موثر با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛

کمک در اجرای دستورات انقلاب اسلامی و دادگستری دولت جمهوری اسلامی؛

حمایت از نهضت های رهایی بخش و حق طلبانه مستضعفین جهانی تحت نظارت مقام معظم رهبری؛

و کمک به پیشبرد طرح های عمرانی.

خبرنگار:آرزو پرندوار

انتهای خبر/

کد خبر: 1227964 برچسب‌ها سپاه پاسداران

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد
  • تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد، موفق به کسب دومقام در مسابقات بین المللی روبوکاپ شد
  • نقش‌آفرینی حماسی سپاه منشا قدرت برای مقابله با تهدیدات نظام سلطه است
  • سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف در کشور نقش‌آفرینی کرده است