Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت های این دانشگاه برای کمک به صنایع و بویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، فرهاد رهبر روز یکشنبه در نشست شورای اداری دانشگاه آزد اسلامی استان بوشهر افزود: در استان بوشهر که پتروشیمی حرف اول و آخر را می زند نباید شاهد خام فروشی باشیم بلکه باید از همه ظرفیت ها برای تولید محصول و صادرات آن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ایجاد شرکت های دانش بنیان برای فلرگیری از گاز نیز می تواند ظرفیتی ارزشمند برای پیش بینی توسعه دانشگاه آزاد در استان بوشهر باشد.
رهبر افزود: بوشهر استانی ثروتمند است که با استفاد از این ظرفیت ها باید فقر زندگی مردم که در زیر امواج دریا گمشده ریشه کن شود.
وی گفت: اقتصاد دریا پر ثروت است که دانشگاه آزاد در استان بوشهر تاکنون از این ظرفیت ها استفاده مناسبی نداشته است.
رهبر اظهار داشت: در استان بوشهر شرکت های بزرگی وجود دارد که می توان با استفاده از توانایی موجود در دانشگاه های آزاد برای کمک به آنها استفاده کرد.
وی با اشاره به کاهش شمار دانشجویان دانشگاه های آزاد در استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش دانشجو اکنون نباید تنها انتظار آمدن دانشجو را داشت بلکه باید با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد برای کمک اقتصادی به دانشگاه اقدام کرد.
رهبر افزود: در این ارتباط برای تحقق درآمد غیر شهریه ای برای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر آماده هر گونه تعامل و همکاری هستیم.
علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزد اسلامی گفت: برای احداث رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر محدودیتی وجود ندارد و در صورت پیش بینی ساز و کار مناسب و انعقاد موافقت نامه با بیمارستان های مورد نیاز راه اندازی رشته های پزشکی می توان زمینه تحقق این مهم را فراهم آورد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: واحدهای دانشگاه آزاد در همه شهرستان های این استان بجز عسلویه فعال است که با توجه به ظرفیت های نفت و گاز این شهرستان نیز است واحد دانشگاهی این استان مبتنی بر فعالیت آموزشی در عرصه نفت و گاز مورد توجه قرار گیرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر آمادگی لازم برای تامین یک قطعه زمین 800 مترمربعی در کربلای معلی را فراهم کرده که در این ارتباط از مسئولان دانشگاه آزد کشور انتظار داریم برای احداث حسینیه دانشگاه های آزاد اسلامی کشور در کربلا نهایت همکاری را داشته باشند.
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی اظهار داشت: برنامه های فرهنگی متنوعی برای دانشجویان و استادان دانشگاه برگزار می شود که با توجه به درخواست کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی انتظار داریم برگزاری چنین برنامه هایی برای آنها نیز پیش بینی شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و هیئت همراه در دیدار با غلامرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و جمعی از مدیران درون‌سازمانی دانشکده مهارت و کارآفرینی این واحد دانشگاهی با اشاره به تفاهم‌نامه فی‌مابین دانشگاه آزاد اسلامی قم و اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: نگارش پیوست عملیاتی برای تفاهم‌نامه لازم و ضروری است تا طرفین بتوانند بر اساس حجم عملیاتی تعریف‌شده از ظرفیت‌های مشترک استفاده کنند.

وی با تأکید بر معرفی ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم به مدیران و مشاوران مدارس افزود: باید جلسه‌ای با حضور مدیران و مشاوران مدارس استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم به‌منظور معرفی همه امکانات و ظرفیت‌های این دانشگاه به دانش آموزان استان قم برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح مهارت‌آموزی تابستانی خبر داد و گفت: آموزش و پرورش بر خود تکلیف می‌داند که ۵۰ درصد دانش‌آموزان خود را به سمت کارآفرینی و مهارت افزایی حرکت دهد.

دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است، گفت: این دانشگاه در آستانه چهلمین سال فعالیت خود رویکرد حل مسئله و کارآفرینی را به وظایف خود افزوده و با تدوین و اجرایی شدن سند تحول و تعالی دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه اسلامی و حل اسلامی برنامه‌ریزی کرده است.

غلامرضا نجفی با اشاره به اجرایی شدن طرح پویش در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور اضافه کرد: این دانشگاه در نظر دارد علاوه بر اینکه رشته‌های کاربردی که نیاز جامعه است برای بقیه رشته‌های تحصیلی نیز زمینه اشتغال را فراهم کند.

به گزارش آنا، مدیران درون‌سازمانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز هر یک به نوبه خود نظرات و پیشنهاد‌ها خود را بر اساس عملیاتی شدن تفاهم‌نامه مشترک مطرح و بر برگزاری دوره‌های مشترک ارتقای معلمان و معرفی ظرفیت‌های این دانشگاه به دانش‌آموزان تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • امیدآفرینی در درآمد غیرشهریه‌ای با محصولات نوآورانه و فناورانه
  • امیدآفرینی در درآمدزایی غیرشهریه‌ای با استفاده از محصولات نوآورانه و فناورانه
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • اهدای ۲ قطعه زمین به متراژ ۶ هزار مترمربع برای اجرای برنامه‌های دانشگاه آزاد بوشهر