Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@23:46:44 GMT

تقویت سامانه بارشی از فردا

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۰۰۵۷

خرداد: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی ازفردا (۸ آبان ماه) خبر داد و گفت: در استان‌های کردستان، کرمانشاه، مناطقی از همدان، زنجان و ارتفاعات البرز بارش تشدید می‌شود.

به گزارش خرداد احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با گذر امواج تراز میانی از شمال غرب کشور در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و گیلان افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی و رعد و برق پیش‌بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فردا علاوه بر این مناطق با تقویت و گسترش سامانه بارشی، تشدید بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، مناطقی از همدان، زنجان و ارتفاعات البرز به صورت رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی و رعد و برق قابل پیش‌بینی است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: طی دوشنبه شب در البرز مرکزی نیز رشد ابر و رگبار پراکنده باران انتظار می رود.

به گفته وظیفه، طی امروز و فردا به دلیل وزش باد شدید، پدیده گرد و خاک وکاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطقی از شمال غرب وغرب کشور دوراز انتظار نیست.

وی در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ آبان) کمی ابری در بعدازظهرهمراه با افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۲۷ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین تهران در روز سه‌شنبه (۹ آبان ماه) قسمتی ابری به‌تدریج صاف همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب ها: تقویت ، سامانه بارشی ، فردا

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) و فردا (پنجشنبه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و کرمان، مرکز و شرق کشور رگبار و رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گرد و خاک رخ می‌دهد.

پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی بوده و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

شنبه برای غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و همچنین دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک انتظار می‌رود.

از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

کد خبر 850261 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جدید در راه تهران است
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران
  • سامانه جدید بارشی فردا به مازندران می‌رسد
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • بارش‌ها تا فردا در سطح استان ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد