Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی «مدهامّتان» کانون‌های مساجد استان عصر روز گذشته ششم آبان ماه در رشته‌های قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز با استقبال گرم چهره های قرآنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در مراسم آغاز این مسابقات گفت: جشنواره قرآنی «مدهامّتان» از سری جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد است که هر ساله با استقبال پرشور جوانان و نوجوانان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری و فعالان در رشته های مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقات با هدف کشف استعدادهای برتر قرآنی، ایجاد زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ متعالی قرآنی در جامعه و ایجاد بستر لازم برای حضور اعضای قرانی کانونهای مساجد در مسابقات کشوری و بین المللی برگزار می شود.

هادی نیا افزود: در این مرحله از دوازدهمین جشنواره قرآنی "مدهامّتان" که در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء و اذان برای افراد ١٨ تا ٣٠ سال آقایان و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برای نوجوانان پسر سنین ٨ تا ١٥ ساله دختر و به صورت استانی برگزار می شود؛ حدود ٢٥٠ نفر از علاقمندان قرانی عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان حضور دارند.

به گفته وی خواهران ١٨ تا ٣٠ سال در رشته قرائت (تحقیق) و حفظ کل و نیز نوجوانان دختر ٨ تا ١٥ ساله در رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز این جشنواره شرکت کردند. 

وی با اشاره به آیین نامه این جشنواره  تصریح کرد: تمام شرکت کنندگان می‌توانند فقط در یک رشته به اضافه مفاهیم قرآن و نهج البلاغه شرکت کنند. 

هادی نیا اضافه کرد: برگزیدگان اول تا سوم و نفرات اول تمام رشته‌ها غیراز رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز که فقط استانی بود، به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبار، به اذعان اساتید و داوران محترم، این جشنواره هم از لحاظ استقبال گرم چهره‌های قرآنی و هم از لحاظ محتوا و دیگر آیتم ها به صورت موفق و مطلوب برگزار شده که این موفقیت به لطف خداوند و در سایه تلاش بی منت و رفتار توام با احترام و صمیمیّت با شرکت کنندگان حاصل شده است. 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: امیدواریم با تدابیر لازم و اختصاص اعتبار مربوطه، بتوانیم در جهت ترویج قصه‌های قرآنی، نمایشنامه و تئاتر قرانی و تربیت چهره های هنری در رشته های مختلف قران نیز قدمهای موثر برداریم.