Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@21:11:39 GMT

عملیاتی کردن اسناد بالادستی نقطه قوت اردکانیان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۰۲۸۲

عملیاتی کردن اسناد بالادستی نقطه قوت اردکانیان

نماینده گرمسار در مجلس تنوع بخشی سامانه‌های آب شرب، عملیاتی کردن اسناد بالادستی و توسعه مشارکت بخش خصوصی را در حوزه انرژی کشور از جمله نقاط قوت برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو خواند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدنگاری در ۵۲ واحد ثبتی به اتمام رسیده است

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش بررسی عملکرد حدنگاری اراضی کشاورزی با اشاره به پرتاب صد‌ها فروند موشک و پهپاد اهداف مهم و راهبردی در داخل سرزمین‌های اشغالی گفت: شب گذشته شاهد اقدام خوب در قالب دفاع مشروع بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود، منشور ملل متحد به تمامی دولت‌ها این حق را داده است که در مقابل هر عمل خصمانه‌ای که جامع ملل هیچ دفاعی را انجام ندهد، دفاع مشروع کند. دولت ایران نیز بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل اقدام کرده است. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: اقدام متقابل حق مشروع کشورمان بود و یک اقدام خوب و بسیار هوشمندانه علیه رژیم اشغالگر قدس انجام شد که به نیرو‌های غیور و شجاع سپاه پاسداران خداقوت می‌گوییم. 

وی با تأکید بر اینکه این اقدام علیه رژیم صهیونیستی لازم بود، گفت: طی چند ماه اخیر چندین اقدام تروریستی انجام شده بود و چندین فرمانده ما در سوریه ناجوانمردانه شهید شدند و به کنسولگری کشورمان با وجود کنوانسیون ۱۹۶۱ وین مصونیت دیپلماتیک و کنسولگری ایجاد می‌شود برای نخستین بار در تاریخ جهان این مصونیت توسط رژیم صهیونیستی شکسته شده بود، این اقدام انجام شد. 

در ادامه بابایی بیان کرد: حدنگار در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه به عنوان تکلیف قوه قضاییه احصا و مقرر شده است که ۱۰۰درصد پهنه‌های کشاورزی و منابع طبیعی به اتمام برسد. 

وی افزود: حدنگاری منابع طبیعی به اتمام رسید، حدنگاری پهنه‌های کشاورزی قریب به ۵۱ درصد انجام شد. ۱۲۴ واحد ثبتی در یک وضعیت نامطلوبی قرار دارند. پیش از برگزاری این همایش، موارد مختلفی مطرح شد، نشست‌هایی برگزار شد و پس از آسیب شناسی و منجر شد برخی از واحد‌های ثبتی ارتقا پیدا کنند، اما هنوز برخی از این واحد‌ها هنوز به وضعیت مطلوب دست پیدا نکرده اند. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: انتظاراتی از واحد‌های ثبتی داریم، تکلیف ما این است که حدنگار را با کمک واحد‌های ثبتی به اتمام برسانیم، بسیاری از نهاد‌ها بر این باورند که قوه قضاییه و سازمان ثبت نمی‌تواند حدنگاری را به اتمام برساند؛ چرا که حدنگاری یک کار اجرایی است. 

بابایی افزود: از همین رو موضوع انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قوه قضاییه مطرح شد، اما ما معتقد هستیم که ما می‌توانیم. همانطور که در بسیاری از واحد‌های ثبتی ۱۰۰ درصد حدنگاری خود را به اتمام رسانده‌اند. 

وی گفت: در رابطه با موفقیت و عدم موفقیت واحد‌های ثبتی در حوزه حدنگاری اراضی آسیب شناسی شده و کارگروه‌هایی در این رابطه تشکیل و طی ۵۰ روز در کنار واحد‌های ثبتی خواهند بود تا موانع و مشکلات برطرف شود تا شاهد موفقیت‌های بیشتر این واحد‌های ثبتی باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه معتقدیم که می‌توانیم مانند ۵۲ واحد ثبتی حدنگار منابع طبیعی به اتمام رسانده‌اند، در سایر واحد‌های دیگر هم این عملکرد را داشته باشیم، گفت: تا هفته قوه قضاییه حدنگاری در ۱۰۳ واحد ثبتی به اتمام می‌رسد. با آسیب شناسی انجام شده تا پانزدهم خرداد ماه ۷ کارگروه متشکل از بیست واحد ثبتی تشکیل خواهد شد. عملکرد این بیست واحد ثبتی رصد می‌شود. تا به میانگین حدنگاری کشوری ۵۰ درصد برسیم.

بابایی به تخصص‌گرایی در سازمان ثبت اشاره کرد و گفت: ده رشته فنی و تخصصی در حدنگار دخیل است تا بتوان در نهایت سندی را صادر شود.

وی ادامه داد: دنبال این نیستیم که پستی را یدک بکشیم. ثبت از سازمان‌های فنی است، این سازمان دوندگی‌های بسیار دارد پنج معاونت با ماموریت‌های تخصصی در آن فعالیت می‌کند. مدیران سازمان ثبت باید میدانی باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مدیران باید اعتماد به نفس داشته باشند امروز حدنگار جزو مطالبات دادگستری‌ها و دادستان‌ها شده است و حدنگار را جز آمار عملکرد دادگستری‌ها قرار دادیم.

بابایی با بیان اینکه باید از مدیران تحول‌گرا به نحو شایسته تقدیر کرد، گفت: هر یک از مدیران واحد‌های ثبتی که به میانگین کشوری نزدیک شوند باید شناسایی و مورد تقدیر قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه موضوع تثبیت مالکیت در دو سال گذشته مورد تاکید معظم رهبری بوده است گفت: باید به جد تلاش کنیم تا به این فرمایش رهبری جامع عمل بپوشانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • توزیع بیش از ۱۳۰ هزار جلد پاسپورت در هرات
  • ثبت معاملات غیرقانونی نهضت ملی مسکن در برخی دفاتر اسناد رسمی
  • ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها
  • یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • ۳ هزار سند مالکیت واحدهای صنعتی استان تهران صادر شد
  • یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • ضمانت اجرای حفظ حقوق فرهنگی چیست/سیاست‌هایی که رهبر بر آنها تأکید دارند
  • ۱۰ هزار دفتر اسناد رسمی الکترونیکی می‌شوند
  • حدنگاری در ۵۲ واحد ثبتی به اتمام رسیده است