Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اردکانیان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت نیرو در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه‌های خود با تشکر از رئیس‌جمهور بابت اعتماد به وی اظهار داشت: امیدوارم با جلب اعتماد حداکثری شما نمایندگان محترم که به تعبیری بزرگترین اعتماد ملت ایران است، مهمترین مسئولیت زندگی خود را آغاز کنم.

وی با تشکر از موافقین و مخالفین، تصریح‌کرد: من قبلا می‌خواستم از اهمیت آب و برق به عنوان عرصه‌هایی که مستقیم با امنیت و آسایش مردم مرتبط هستند، با شما سخن بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌خواستم از ضرورت اقدامات اصلاحی در مدیریت منابع زیست‌محیطی و ضرورت پرداختن به مدیریت مصرف وتقاضا سخن بگویم. قصد داشتم از چاره‌جویی‌ها برای اصلاح الگوی مصرف در هر دو بخش آب و انرژی از افزایش بهره‌وری از ضرورت ملاحظات زیست‌محیطی از جامعه‌نگری در مدیریت منابع آب از ضرورت مدیریت آب در مقیاس حوزه آبریز و از اینگونه موارد مهم سخن بگویم. 

وی ادامه داد: در خلال سه هفته گذشته از بامداد تا پاسی از شب با شما نمایندگان محترم به صورت رسمی وغیررسمی جلسه داشتم.به عنوان یک کارشناس بین‌آلمللی که در یک دهه گذشته برنامه آب و محیط زیست کشورهای در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته را بررسی کرده‌ام با مدیران و سیاست‌مداران آنها نشست و برخاست داشته‌ام. 

اردکانیان ادامه داد: وقتی این افتخار را کسب کردم که با جلب اعتماد ریاست محترم جمهوری دست اندر کار تدوین برنامه پیشنهادی برای وزارت نیرو شوم، ابتدا به لیست کردن چالش‌ها پرداختم. چالش‌های ما در بخش آب و پساآب در بخش برق و  انرژی‌های تجدیدپذیر. در بخش تامین مدیریت منابع مالی، لیست بلندبالایی تهیه شد. 

وی با بیان اینکه در مقابل چالش‌هایی که وجود دارد آنچه به عنوان فرصت و ظرفیت‌ها قابل ذکر است، ظرفیت عظیم منابع انسانی ماست، اظهار داشت: من نه تنها به هیچ وجه ناامید نیستم بلکه کاملا امیدوار و خوشبین هستم که همانطور که پدران ما در 3 هزار سال پیش در این اقلdم خشک و نیمه‌خشک با طبیعت به سازگاری رسیده‌اند و با عرضه شگفت‌انگیزترین پدیده آن زمان تا امروز نیز به عنوان پاریدارترین شیوه منابع زیرزمینی آب در دنیا قابل طرح است یعنی قنات مسائل خود را حل کردند قطعا ما نیز قادریم با کمک یکدیگر چاره‌جویی کنیم و در این منطقه همچون سایر بخش‌ها و سرفصل‌ها نمونه باشیم.

وزیر پیشنهادی نیرو ادامه داد: علاوه بر این ظرفیت بزرگ امروز سطح بزرگ آگاهی و شناخت و آمادگی برای همکاری در بین نمایندگان محترم یک نقطه امیدبخش دیگر است. 

وی با اشاره به برنامه خود برای تصدی وزارت نیرو، اظهار داشت: در این برنامه به طور خاص به موضوع آب پرداخته شده است. امروز در دنیا کم کم لفظ فاضلاب در حال ترک کردن ادبیات این بخش است. چرا که فاضلاب نیز به عنوان یک منبع شناخته می‌شود. امروز فاضلاب به عنوان آب با رنگی متفاوت شناخته می‌شود. ما حتی در وزارت نیرو و شرح وظایف آن یکی از کارهای خود را دفع سالم فاضلاب می‌دانستیم. امروزه فاضلاب به عنوان منبع جدید برای ما قابل طرح است. 

اردکانیان ادامه داد: در سرفصل مربوط به آب و پساب همانگونه که در برنامه ذکر شده اصلی‌ترین کار ما تدوین سریع طرح‌های آمایش سرزمین در مقیاس‌های مختلف به گونه‌ای که بر محور آب تعریف شود، ذکر شده است.

وی با بیان اینکه ما نیازمند مفاهمه در سطح سازمان دولت در قالب شورای عالی آب به عنوان یک سازوکار قانونی هستیم، اظهار داشت: هر چقدر سطح این مفاهمه افزایش یابد آمادگی‌ها برای تدوین راهکارها و عملیاتی کردن آنها بیشتر خواهد بود.

وزیر پیشنهادی نیرو  بحث پردازش آمار و اطلاعات پایه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ما می‌بایست ساختار مدیریت آب کشور را متناسب با اصول و ضرورت‌های مدیریت توامان عرضه و تقاضا طراحی کنیم. مستحضر هستید که بیش از یک دهه در حالی که دست اندرکار احداث سدها و سایر سازه‌های آبی بودیم در عین حال این ضرورت که ما هر چه سریع‌تر می‌بایست به مدیریت تقاضا بپردازیم مدنظر بود. 

اردکانیان ادامه داد: هیأت وزیران در سال 83 استراتژی‌های توسعه بلند مدت منابع آب ایران را تدوین و تثبیت کرد. این مجموعه در قالب برنامه چهارم توسعه به تصویب مجلس محترم وقت رسید. منتها به هر تقدیر با تغییر اولویت‌ها بخش‌هایی از این راهکارها نیازمند اقدام و عملیات اجرایی است.

وی به تدوین برنامه ملی آب مبتنی بر داده‌های آسیب‌شناسی وضعیت فعلی چشم‌انداز آینده و راهکارهای تعدیل مشکلات اشاره کرد و اظهار داشت: سند جامع آب کشور را با مشارکت همه ذینفعان تدوین و به تصویب خواهیم رساند. طرح احیا و تعادل بخشی به منابع آب زیرزمینی و کاهش برداشت از این منابع به میزان 8 میلیارد متر مکعب را در دستور کار خواهیم داشت. 

وزیر پیشنهادی نیرو استقرار نظام حسابداری ملی را یکی دیگر از برنامه‌های خود دانست و اظهار داشت: اصلاح ساختار اقتصاد آب و کشور و افزایش سهم بخش‌های دولتی در ایجاد طرح‌های و توسعه تاسیسات فاضلاب جزو کارها و برنامه‌های پیشنهادی و تقدیمی اینجانب است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند

به گزارش جام جم آنلاین،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف در آیین شکرانه خدمت در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خادمان آستان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خدمات آستان در میزبانی از زائران را می‌توان در حوزه‌های انتظامات، پذیرایی، امنیتی و خدماتی و نیز حوزه رویدادهای فرهنگی بصرتی ترسیم کرد.

 وی با اشاره به عرصه‌های خدمت خادمان در بستر انتظامات و پذیرایی به خدمات‌رسانی توأم با تأمین فضای امن و آرام برای زائرین و مجاوران در طول ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: خادمان حرم کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام در تمام روزهای ماه مبارک رمضان به‌ویژه لیالی قدر، میزبان زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت بودند.

 مشرف گزارشی از موکب‌های پذیرایی از زائران در حرم مطهر و میزبانی مخلصانه خادمان ارائه و به اهمیت ایجاد فضای مطلوب و دلنشین با حضور زائران اشاره کرد و یادآور شد: ضیافت افطار ساده حرم مطهر همه روزه با بیش از ۱۳ هزار پرس غذا برگزار شد.

 وی با بیان این که بالغ بر ۳۹۰ هزار افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد، اظهار کرد: بالغ بر ۱۷۰ هزار افطاری غذای گرم نیز در ماه مبارک رمضان تقدیم زائران و مجاوران حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها شد.

 معاون فرهنگی حرم مطهر ضمن تشریح خدمات چایخانه حضرتی حرم مطهر بانوی کرامت، به موضوع اسکان زائران نوروزی در صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر اشاره و اظهار کرد: ارائه خدمات شبانه‌روزی در حوزه بهداشت و درمان با مشارکت خادمان پرتلاش درمانگاه، بخش فوریت‌های پزشکی مجموعه هلال‌احمر از دیگر خدمات ارائه شده در این ایام بود.

 وی گل‌آرایی ضریح و صحن‌ها و اهدای گل به زائران در ایام موالید را از دیگر اتفاقات زیبای ماه مبارک رمضان دانست و با بیان این که بیش از ۱۱ هزار شاخه گل تقدیم زائران حضرت شد، خاطرنشان کرد: روزانه قریب به ۱۶ هزار قرص نان نیز در نانوایی حرم مطهر پخت و تقدیم زائران کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام شد.

 مشرف در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از خدمات فرهنگی آستان در ماه مبارک رمضان ارائه و خاطرنشان کرد: فضاسازی حرم مطهر در مناسبت‌های مختلف و برپایی محافل بزرگ ترتیل‌خوانی قران کریم و مناجات خوانی از جمله برنامه‌های فرهنگی این ایام بود.

 وی به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اهالی قرآن و تقدیر ایشان از برنامه خوب محفل قرآنی حرم مطهر بانوی کرامت در قم و انعکاس ملی و بین‌المللی آن اشاره و اظهار کرد: خانواده‌ها با حضور در شبستان امام خمینی (ره) به صوت خانوادگی در کنار قرآن با حافظان قرآن کریم همراه و هم‌نوا شده، آیات الهی را زمزمه و تلاوت کردند.

 معاون فرهنگی حرم مطهر گزارشی از چهار محفل قرآنی در کنار چهار محفل مناجات خوانی شبانه و توسل در شب‌های ماه مبارک رمضان ارائه و تصریح کرد: برنامه‌های مناجات خوانی تحت عناوینی چون؛ شب‌های بندگی، فیض سحر، محفل عرش و محفل دعاخوانی برگزار شد.

 اجرای بیش از ۱۸ هزار دقیقه برنامه زنده تلویزیونی در قالب ترتیل‌خوانی، مناجات و محفل ویژه‌برنامه‌هایی رمضانی با مشارکت شبکه‌های ملی و ماهواره‌ای و پخش و انعکاس آن در فضای مجازی از دیگر محورهای گزارش حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف بود.

 وی پاسخگویی به شبهات و تصحیح قرائت نماز را از دیگر رویکردهای مستمر حرم مطهر در ماه مبارک رمضان دانست و یادآور شد: ویژه‌برنامه سحرگاهی دلبران همه‌روزه به‌صورت سحرگاهی با مشارکت شبکه قرآن برگزار شد؛ ویژه‌برنامه لحظه افطار نیز تحت عنوان بهارترین بهار نیز کاری مشترک بود که در شبکه قرآن پخش شد، این برنامه از پربیننده‌ترین برنامه‌های صداوسیما بود.

 معاون فرهنگی حرم مطهر به برپایی محفل روزه اولی‌ها ویژه دختران و پسران نوجوان اشاره و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه بهارترین بهار و ویژه‌برنامه‌های بانوان در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های رمضانی حرم مطهر بانوی کرامت بود.

 وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی بیش از ۱۲ هزار خادم حرم مطهر بانوی کرامت در ماه خدمت خالصانه به روزه‌داران ضیافت الهی، از تمام کسانی که در برپایی مراسمات آستان مقدس نقش‌آفرین بودند تشکر و از همیاری و همدلی تمام خادمان با یکدیگر تقدیر کرد.

 مشرف با تاکید بر اهمیت خدمت به خلق خدا در کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام خاطرنشان کرد: خداوند متعال می‌فرمایند، اگر کسی حاجتی از حاجات مسلمانی را روا بدارد؛ خداوند او را به ثواب و پاداش خدمت شایسته به خدا نائل ساخته، ذات اقدس الهی جز بهشت بر او راضی نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • شبکه سه پس از «هفت سر اژدها» به مخاطبانش «بدل» می‌زند
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • پسماند و مشکلات فراوان در کردستان
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال