Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رییس اداره آموزش و پرورش بندرانزلی گفت: پرداختن و توجه به ورزش از توصیه های مکرر دین مبین اسلام است.
سید حسین دریابکی اظهار داشت : تلاش ما بر این است که از این مدرسه نهایت استفاده برای داشتن دانش آموزانی شاداب و تندرست استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای پرداختن به ورزش در کنار تحصیل و تهذیب توصیه های فراوانی کرده اند تصریح کرد: ورزش ، زبان مشترک بین کشورهاست و یکی از مولفه های تعامل کشورها ، حضور ورزشکاران هر کشور در رویدادهای مهم بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دریابکی با تبریک قهرمانی آویشن باقری کارته کار گیلانی اهل بدرانزلی در رقابت های جهانی کاراته گفت: این قهرمانان باید الگوی دانش آموزان ما باشند و ورزش اصولی باید از مدارس پایه ریزی شود.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: ورزش موجبات افزایش تمرکز دانش آموزان و ایجاد نشاط و شادابی آنان را برای حضور با روحیه بهتر در کلاس های درس فراهم می آورد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری المپیاد درون مدرسه ای یکی از موفق ترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش با هدف افزایش تحرک دانش آموزان دختر، در مدارس دخترانه سراسر کشور بود .
امیر فرحسینی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی دختران در 50 درصد از مدارس دخترانه استان افزود: یکی دیگر از اهداف این طرح ملی ، مشارکت خانواده ها و نهادهای ورزشی برای کمک به آموزش و پرورش در راستای اجرای هرچه موفقیت آمیز تر این طرح است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در زمینه آموزش و پرورش هزینه نیست خاطر نشان کرد: از شهرداری ها و همچنین منطقه ازاد انزلی انتظار می رود جهت داشتن جامعه سالم تر و و دانش آموزان ورزشکار و با نشاط برای مقابله با آسیب های اجتماعی کمک حال آموزش و پرورش باشند .
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و 19 هزار دانش آموز در 136 مدرسه این شهرستان تحصیل می کنند.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده:بابایی
7471 /6030

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛رضامرادصحرایی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد،

وي گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد.بنابراین تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار خواهد گرفت که اقدام به تاسیس هنرستان جوار آن شرکت می‌کنند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش متمرکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها به آموزش مهارت به دانش‌آموزان غیر از رشته فنی و حرفه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد. 

صحرايي درخصوص برنامه آموزشی استان‌ها برای سال تحصیلی جدید، گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغیبر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع نیز به زودی به ثمر برسد. یکی از کارهای آیین‌نامه اخیر این است که ۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت آموزی باید تغییر پیدا کند.  

وی بیان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب یک طرح اعلام شده است. کمیسیون آموزش مجلس آن را تصویب کرده و در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره دریافت شهریه برای مهارت آموزی نیز گفت: اگر قانونی در مجلس است که اعلام کرده گرفتن هزینه مهارت آموزی غیرقانونی است، آن قانون مبناست. ما قانونی نداریم که اعلام کرده باشد گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است. اینکه سال گذشته گرفته نشده به این معنا نیست اخذ هزینه مهارت‌آموزی امسال غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر