Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیر پروژه نظارت برکیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) با بیان اینکه رتبه فرودگاه‎ها در رنکینگ جهانی وجهه و اعتبار کشورشان است از حضور آبرومندانه و کسب رتبه‎های عالی فرودگاه مشهد در ASQ خبر داد.

بهمن باقری در گفتگو با روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه مشهد تاکنون در چهار دوره سه ماهه در برنامه جهانی ASQ شرکت کرده و توانسته است رتبه‎های خوبی را در میان 80 فرودگاه هم رده خود کسب کند، گفت: در برنامه ASQ پرسشنامه‎ای از کانادا در اختیار دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی قرار می‎گیرد که شامل نظرسنجی از مسافران درباره کیفیت خدمات است، این نظرات جمع‎آوری و برای بررسی به کانادا ارسال می‎شوند تا تبدیل به گزارش آماری و بررسی در رنکینگ جهانی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بررسی و گزارش آماری رتبه فرودگاه مشهد را در آیتم‎های مختلف در میان فرودگاه‎های هم رده‎اش در دنیا (فرودگاه‎های دارای کمتر از 15 میلیون مسافر) مشخص می‎کند.

وی گفت: تاکنون فرودگاه مشهد توانسته است در برخی آیتم‎ها مقام اول و دوم منطقه را کسب کند و در سطح جهانی نیز در میان 80 کشور رتبه‎های اول تا بیستم را به خود اختصاص داده است.

مدیر پروژه ASQ فرودگاه‎های کشور افزود: البته برای ما حفظ رتبه‎های خوب در رنکینگ جهانی اهمیت بیشتری از کسب این رتبه‎ها دارد.

باقری همچنین خبر داد: در فصل آخر 2017 همزمان با پاییز 96، فرودگاه مهرآباد نیز وارد رنکینگ خواهد شد. به این منظور 50 درصد پرسشنامه را در اختیار مسافران این فرودگاه قرار داده‎ایم و در پایان پاییز پرسشنامه‎های تکمیل شده را برای بررسی به کانادا ارسال می‎کنیم.

وی با بیان اینکه این برنامه جهانی از سال 2006 فعال شده و تاکنون داوطلبانه بوده است، گفت: آمار بالای حضور فرودگاه‎های یک کشور درASQ به نوعی وجهه و اعتبار آن کشور است و در جذب مسافران بیشتر و انتقال فرهنگ آن جوامع نقش مهمی دارد. اکنون فرانسه پنج و چین هفت فرودگاه فعال در ASQ دارند و ما نیز در تلاشیم تعداد فرودگاه‎های رنکینگ جهانی خود را افزایش دهیم.

وی افزود: خوشبختانه سه فرودگاه شهرهای قطب گردشگری ما شامل اصفهان، شیراز و تبریز دارای ظرفیت‎های خوبی برای اجرای برنامه ASQهستند و به زودی یکی از این فرودگاه‎ها آماده حضور در رنکینگ جهانی می‎شوند.

باقری درباره وظایف و ماموریت‎هایی دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) توضیح داد: این دفتر به تدوین و استقرار نظام رتبه‎بندی فرودگاه‎های کشور از نظر سطح ارائه خدمات مطابق استانداردهای بین‎المللی می‎پردازد و ناظر رشد هماهنگ کیفیت خدمات فرودگاهی است که به تهیه گزارش‎‎های دوره‎ای و ادواری از طریق استقرار نظام سنجش نظرات و انتظارات مسافران و شناسایی گلوگاه‎های توسعه خدمات‎رسانی و انجام پیگیری‎های لازم در راستای جلب رضایت مسافران می‎پردازد.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر

مؤسسه اشپرینگر نیچر نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایۀ سنجه‌های گوناگون ارزیابی میکند و نام ۵۰۰ مؤسسۀ برتر دنیا را براین اساس منتشر می‌کند.

براساس رتبه بندی اشپرینگر نیچر، دانشگاه بیرجند با میزان مشارکت ۱/۸۰ درپدیدآوری مقاله توانست رتبه ۱۹ را در بین ۱۱۲ مؤسسه علمی و آموزشی کشور بدست آورد.

هرساله «نیچر ایندکس» به رتبه بندی مؤسسه‌ها در سراسر جهان بر پایۀ خروجی‌های پژوهشی آنها در سال گذشته که کیفیت بالایی دارند می‌پردازد.

«نیچرایندکس» با شمارش شمار مقاله‌های پدیدآوران در نشریه‌های نمایه شده اش، رتبه بندی مؤسسه‌ها را بر پایۀ دو سنجۀ «شمار آثار» و «میزان مشارکت در پدیدآوری آثار» شدنی می‌سازد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی مقاله‌های منتشرشده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در ۱۵۰ نشریۀ برتر (journals#faq/index-nature/com.nature) در حوزه‌های شیمی، علوم محیط و زمین شناسی، علوم زیستی، بهداشت و علوم فیزیکی شمارش و ارزیابی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس