Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله دوم همکاری گروه سایپا با شرکت هیوندایی پاورتک (HPT) در باره تولید گیربکس6 سرعت اتوماتیک با انعقاد قرارداد جدید آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدرضا شیخ عطارمدیرعامل شرکت مگاموتور در حاشیه امضای این قرارداد گفت: مذاکرات شرکت مگاموتور با هیوندایی پاورتک از اوایل سال 95 آغاز شده است و این همکاری با انعقاد این قرارداد بسیار گسترده تر از قبل وارد مرحله دوم خود خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : گروه سایپا بر اساس برنامه توسعه محصول خود و به منظور بهره گیری از فناوری روز دنیا بر روی پلتفرم های sp پس از بررسی تامین کننده های مختلف در خصوص قوای محرکه شرکت هیوندایی پاور تک را انتخاب و در اواخر سال 95 با این شرکت قراردادی جهت تامین گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای خودروی sp100 به امضا رساند.
مدیرعامل مگاموتور گفت: این گیربکس با توان 170 نیوتن متر از جمله گیربکس های پرکاربرد در سطح دنیاست که ضمن رعایت استانداردهای روز دنیا در مباحث آلایندگی و مصرف سوخت پایین تر، در حین رانندگی انتظار راننده را از یک سیستم انتقال قدرت خوب فراهم می کند.
وی تصریح کرد : در قرارداد اول تولید این نوع گیربکس، برای استفاده بر روی محصولات خودروی sp100 در نظر گرفته شده است و امروز با انعقاد قرارداد دوم، گیربکس قوی تری با گشتاور 270 نیوتن متر برای خودروهای sp0 و همچنین مدل های کراس اوور پلتفرم sp است تولید خواهد شد.
شیخ عطار با اشاره به تغییر ذائقه مردم در استفاده از خودروهای اتوماتیک گفت: مردم علاقه بیشتری به استفاده از خودروهای اتوماتیک دارند و این موضوع اهمیت انتخاب و بهره گیری از گیربکس مناسب اتوماتیک را بیشتر کرده و مگاموتور بر همین اساس اقدام به انعقاد قرارداد با این شرکت معتبر بین المللی کرده است.
وی تاکید کرد: با همین رویکرد گروه سایپا برای خودروهای اقتصادی خود مانند گروه ایکس 200 از گیربکس CVT شرکت پانچ بلژیک بهره گرفت و در حال حاضر این نوع گیربکس بر روی دو خودرو ساینا و کوئیک استفاده شده است.
مدیرعامل مگاموتور گفت : یک دستگاه خودروی تولید شده sp100 در اختیار شرکت هیوندایی پاورتک قرار گرفته که پس از نصب گیربکس مذکور در حال گذراندن مراحل پایانی ازمایش های مربوطه است.
وی افزود : با انتخاب این نوع گیربکس توانستیم گستره وسیعی از گیربکس های مختلف را برای پلتفرم های خود انتخاب کنیم و پوشش خوبی را برای محصولات متنوع گروه سایپا که در آینده به بازار وارد خواهد شد ارائه دهیم.
شیخ عطار گفت: نگاه به همکاری با این شرکت درسال های آینده، برای داخلی سازی و انتقال دانش و تکنولوژی به داخل کشور است که برای این موضوع باید از مرحله مونتاژ عبور کنیم و وارد ساخت پوسته و دنده های گیربکس شویم و البته این موضوع ارتباط بسیار زیادی با افزایش تیراژ تولیدی جهت اقتصادی شدن از نظر سرمایه گذاری آن دارد و با روندی که گروه سایپا در جایگزینی محصولات جدید خود دارد این موضوع در آینده ای نزدیک انجام خواهدشد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر محصولات شرکت هیوندایی پاورتک در چهار کشور آمریکا، مکزیک، کره و چین تولید و مونتاژ می شود و بر اساس قراردادی که با گروه سایپا منعقد کرده است ، در آینده ای نزدیک محصولات این شرکت معتبر بر روی محصولات گروه سایپا، به بازار ایران هم وارد خواهد شد.

اشتغال 3 هزار نفری با سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری

همچنین در بازدیدی که به منظور برگزاری کارگروه رفع موانع تولید از شرکت ایران کاوه انجام شد، رئیس هیئت مدیره سایپا گفت: 400 میلیون دلار سرمایه گذاری مشترک طرف خارجی با ایران کاوه سایپا، به اشتغال مستقیم 3 هزار نفر از هموطنان البرزی منجر خواهد شد.
بنابر گزارش سایپانیوز ، سید ابریشمی از تحولی مهم در حوزه سرمایه گذاری خارجی در استان البرز خبر داد و گفت: بزودی همکاری مشترک شرکت ایران کاوه سایپا و سرمایه گذار خارجی
اغاز خواهد شد.
وی افزود : این سرمایه گذاری مشترک به ارزش 400 میلیون دلار در مرحله اول است که در 2 تا 3 سال آینده برای 3 هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد و امیدواریم با همکاری مسئولان استانی مراحل اولیه قرارداد تسریع شود تا بزودی شاهد تولید سالانه 200 هزار خودرو در ایران کاوه سایپا باشیم.
وی خاطرنشان کرد: گروه سایپا در دو سال قبل روزانه 800 دستگاه تولید را تجربه کرد و در حال حاضر برغم کاهش تولید به خاطر آتش سوزی شرکت کروز در ابتدای سال به رکورد تولید روزانه بالای 2500 دستگاه رسیده است و برنامه 700 هزار دستگاه در سال را در برنامه خود دارد.
سال 94 هم 371 هزار دستگاه و سال گذشته 570 هزار دستگاه خودرو در گروه خودرو سازی سایپا تولید شده بود.
سیدابریشمی گفت: گروه سایپا در حال حاضر در دو نوبت کاری، 23 نوع محصول را تولید می کند و برنامه توسعه محصول در گروه سایپا یکی از برنامه های اساسی است که پیگیری می شود و کاهش و توقف تولید پراید نیز جزئی از برنامه گروه سایپاست که با جایگزین کردن محصول متنوع و بروز در جریان است.
وی افزود : تولید محصولات با طراحی داخلی و همکاری شرکای خارجی در گروه سایپا در حال افزایش است به نحوی که 50 درصد از تولید با برند سایپا و50 درصد با برند های خارجی به صورت تولید مشترک در گروه سایپا محقق خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره سایپا گفت: 2 درصد از فروش گروه سایپا در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا سرمایه گذاری می شود تا شاهد طراحی و تولید محصولات داخلی و باکیفیت باشیم.
وی تجربه قرارداد سایپا سیتروئن را تجربه ای ارزنده ای دانست و افزود: همکاری 50 – 50 سایپا و سیتروئن منجر به تاسیس شرکت سایپا سیتروئن در کاشان شد که بزودی شاهد تولیدات برند سیتروئن در این شرکت خواهیم بود.
سید ابریشمی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری و همکاری مشترک ایران کاوه سایپا با طرف خارجی در حال نهایی شدن است و امیدواریم مسئولان استان همکاری لازم را در این زمینه انجام دهند تا بزودی شاهد تحولی مهم در عرصه تولید خودرو در استان البرز باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین میرآبادی رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: حوزه سلامت متشکل از صنایع تجهیزات پزشکی و دارو، یکی از موضوعات جذاب همکاری‌های بین المللی بوده و همواره در تعاملات بین المللی شاهد طرح همکاری از سوی کشورها در مذاکرات هستیم.

وی افزود: نکته بسیار مهمی که در شعار سال بارها و به صورت شفاف مورد تاکید رهبری قرار گرفته مسئله رشد تولید و در سال جدید جهش تولید است. اما تولید نیازمند بازار است و زمانی رشد و جهش اتفاق می‌افتد که بازارهای بزرگ‌تری داشته باشیم.

میرآبادی ادامه داد: تولیدکنندگان همیشه به دنبال بازارهایی می‌گردند که بتوانند ظرفیت‌های تولیدی خود را افزایش دهند و یکی از مهم‌ترین آن بازارهای بین المللی است. این بازارها از این جهت مهم هستند که حضور یک کالا در بازارهای بین المللی شرایطی همچون استاندارهای خاص، کیفیت ویژه، خدمات پس از فروش و ضمانت لازم داشته و حتی در بعد طراحی صنعتی و زیبایی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. همچنین سبد محصولاتی که به عنوان توانمندی عرضه می‌شود سبد بزرگ‌تری خواهد بود و شانس موفقیت در شکل گیری تعاملات اقتصادی بالاتر خواهد رفت.

وی افزود: اگر بتوانیم برای شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی فضایی را جهت حضور فعال‌تر در عرصه بین المللی فراهم کنیم در حقیقت با دسترسی به بازارهای جدید با افزایش تولید روبه رو خواهند شد و از طرفی الزامات بازار ایجاب می‌کند که شرکت‌های تولیدی کیفیت محصولات را ارتقا داده و نتیجه اولیه آن بهبود وضعیت اقتصادی شرکت‌ها و در نهایت کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور است.

میرآبادی افزود: به همین منظور در تعاملات با کشورهای مختلف، ورود به حوزه‌های سلامت و تجهیزات پزشکی را دستور کار قرار دادیم که پیشتر آن کشورها مورد توجه قرار نمی‌گرفتند و بررسی‌های ما نشان داده بیشتر آنها جذاب، بزرگ و دارای فرصت‌های طلایی هستند.

وی تاکید کرد: نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگ‌ترین رویداد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی، یکی از محفل‌های مؤثر برای توسعه همکاری‌ها و ایجاد تعاملات بین المللی مبتنی بر فناوری‌های حوزه سلامت است.

میرآبادی ادامه داد: سازمان توسعه همکاری‌های علمی، با دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در نمایشگاه و همچنین پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان برای شکل دادن ارتباطات خارجی و ایجاد زمینه برای ورود به بازارهای صادراتی جدید با تعامل با دستگاه‌های مختلفی که در حوزه بین الملل کار می‌کنند تلاش نموده تا بر غنای نمایشگاه افزوده تا شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بتوانند از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

وی افزود: یکی دیگر از حوزه‌های حمایتی و تقویت بعد بین المللی این سازمان، اعطای امتیاز ویژه و اولویت به شرکت‌های برتر حاضر در نمایشگاه ایران هلث در برنامه‌های اعزام به خارج از کشور در سال جاری در قالب اعزام‌های مستقل یا حضور در پاویون ایران در نمایشگاه‌های خارجی خواهد بود.

میرآبادی گفت: ایران هلث به عنوان مهم‌ترین رویدادی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود، بستر بسیار خوب برای تعامل با فعالان اقتصادی این حوزه است و مشارکت در نمایشگاه قطعاً ارزش افزوده‌ای را برای شرکت‌ها به همراه خواهد داشت.

کد خبر 6086582 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی