Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از سنندج، گفتن، نوشتن و انعکاس مشکلات و گرفتاری‌های دست‌های پینه بسته و چشمان منتظر کارگران برای دریافت حق واقعی خودشان دیگر تکراری شده و تازگی ندارد اما هراز گاهی گریزی به آن می‌زنیم و فصلی از آن را برای مسئولان بی‌خیال کردستانی ورق می‌زنیم تا شاید به خاطر بیاورند که کارگرانی هم هستند که برای گذران و مایحتاج زندگی خود نیاز به پول دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به مقام کارگر از دیدگاه اسلام بسیار ارزشمند است به طوریکه حتی حضرت رسول اکرم(ص) نیز کار می‌کرد و خود را کارگر و از این قشر می‌دانست؛ همه می‌دانیم کار کردن در دین مبین اسلام عبادت محسوب می‌شود و اگر با انگیزه کسب درآمد حلال باشد اجر و ثواب جهاد در راه خدا را دارد.

مسئولان بی‌خاصیت و بی‌خیال شهرداری سنندج باید بدانند کارگران نارنجی‌پوش خادمان بی‌ادعا و زحمت‌کش‌ترین گروه جامعه هستند چراکه اگر نباشند آلودگی تمام شهر را در بر می‌گیرد؛ کارگرانی که سرما و گرما برای آنان فرقی ندارد و در هر شرایط آب و هوایی زباله‌های شهر را جمع‌آوری و انتقال می‌دهند اما کسی این زحمات را نمی‌بیند و متأسفانه پس از گذشت ۳ ماه هنوز حقوقی نگرفته‌اند و خود را شرمنده خانواده می‌دانند.

مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر سنندج که خود را به خواب زمستانی زده‌اند و چشم و گوش‌هایشان را برای پرداخت حقوق این قشر زحمت‌کش کور و کَر کرده‌اند باید بدانند آنان شب‌ و روز تلاش می‌کنند تا لحظه‌ای شرمنده خانواده نباشند و ماه‌ها را یکی پس از دیگری به امید دریافت حقوق سپری کردند و می‌کنند اما همچنان بلاتکلیف و هیچ مسئولی نیز صدای آنان را نمی‌شنود.

آیا همین مسئولان اگر یک ماه حقوق خودشان پرداخت نشود مثل این کارگران که صدایشان به‌جایی نمی‌رسد این شرایط را تحمل می‌کنند؟

تلخی این گزارش آنجاست که کارگران این شهر از ترس از دست دادن همان حقوقی که چند ماه به تأخیر افتاده مهر خاموشی به لب می‌زنند و سکوت می‌کنند تا مبادا اعتراضشان به اخراج ختم شود.

در روزهای اخیر عدم پرداخت حقوق رفتگران شهرداری بازار داغی در فضای مجازی شده و این موضوع در کانال‌های مختلف دست به دست می‌شود، به همین منظور به سطح شهر سنندج رفتیم و با کارگران شهرداری این شهر به گفت‌وگو نشستیم تا این قشر زحمت‌کش مشکلاتشان را منعکس کنند.

رفتگر شهرداری سنندج: نزدیک به سه ماه است که حقوق نگرفتم

طالب زارعی رفتگر شهرداری سنندج در گفت‌وگو با امتداد با بیان اینکه نزدیک به سه ماه است حقوق نگرفتم، اظهار داشت: زمانی که فخری شهردار سابق سنندج، شهردار بود حقوقمان را سر وقت می‌داد و همه چیز خوب بود و مشکلی بابت دریافت حقوق نداشتیم.

وی گفت: ما هم زن و بچه داریم و آنها انتظاراتی از ما دارند تاکی با دست خالی به خانه برگردیم؛ یک روز و دو روز که نیست، همانطور که شهرداری از ما کار می‌خواهد ما هم حقوق واقعی خود را می‌خواهیم.

چرا شهرداری سنندج به کارگران ظلم می‌کند؟؛ ما هم زن و بچه داریم

این رفتگر سنندجی که ۵ سال سابقه کار در شهرداری سنندج را دارد خطاب به شهردار سنندج، تصریح کرد: واقعاً نمی‌دانم چرا بودجه برای پرداخت حقوق نیروهای رسمی هست اما به ما کارگرهای شرکتی که می‌رسد بودجه ندارند و ظلم می‌کنند؛ باید شهرداری سنندج بداند که ما هم خدای داریم و تنها توقعی که داریم پرداخت حقوق سر وقت است و چیز دیگری نمی‌خواهیم.

وی ادامه داد: بیش از سه سال است درخواستی بابت اینکه دست‌هایم تاول زده و زخم شده به شهرداری نوشتم تا کارم را به نگهبانی یا تعمیرگاه منتقل کنند و حتی رئیس شورای شهر سنندج درخواستم را امضاء و مهر زده اما هنوز خبری نیست و کسی پیگیری نکرده است و از مسئولان می‌خواهم بیشتر به فکر ما باشند.

رفتگر شهرداری منطقه ۲ سنندج: ۲ ماه حقوقمان پرداخت نشده است

اقبال ساعد‌پناه رفتگر شهرداری منطقه ۲ سنندج اظهار داشت: تقریباً دو ماهی می‌شود حقوقمان روی زمین است و پولی دریافت نکردیم و زمانی هم که قرار است پرداخت شود امروز و فردا می‌کنند.

وی گفت: شهرداری سنندج عوض شدن شهردار و کمبود بودجه را برای پرداخت نکردن حقوق‌ها بهانه می‌کند و بارها به استانداری و فرمانداری مراجعه کردیم اما متأسفانه کسی پاسخگو نبوده و اعتراضمان به نتیجه نرسیده است.

مسئولان شهرداری سنندج به فکر کارگران باشد

این رفتگر که بیش از ۱۵ سال سابقه خدمت در شهرداری را دارد، تصریح کرد: از مسئولان درخواست دارم به فکر کارگران باشد چراکه کل زحمت شهر روی دوش این قشر زحمت‌کش است.

درخواست از خبرنگار امتداد بابت انعکاس مشکلات کارگران شهرداری

وی خطاب به خبرنگار امتداد تاکید کرد: از شما می‌خواهم مشکلات کارگران شهرداری سنندج را به گوش مسئولان برسانید تا حداقل به فکر زن و بچه هایمان باشند و به ما ظلم نکنند.

مسئولان شهرداری سنندج درد بی‌پولی را نچشیده‌اند

ساعدپناه افزود: متأسفانه در شهرداری منطقه دو سنندج همکارانی داریم که حتی پول خرید نان خشک را ندارند؛ بی‌پولی فقط کارگران را شکنجه می‌دهد و مسئولان شهرداری درد بی‌پولی را نچشیده‌اند.

وی اظهار کرد: باید مسئولان بدانند ما هم زن و بچه داریم و شب و روز در سرما و گرما برای مردم شهر زحمت می‌کشیم اما نمی‌دانم چرا کسی به فکر ما نیست.

کارگر شهرداری سنندج: نزدیک سه ماه است که حقوق نگرفته‌ام

یکی دیگر از کارگران شهرداری که به‌دلیل ترس از اخراج شدن از معرفی خود خودداری کرد، در گفت‌وگو با امتداد اظهار داشت: شب و روز کار می‌کنیم و امروز نزدیک سه ماه است که حقوق نگرفتیم و زمانی هم اعتراض می‌کنیم می‌گویند همین است اگر دوست ندارید کار نکنید به سلامت.

وی گفت: اکنون دو ماه است اجاره خانه را ندادم و باید ماهی سه قسط وام پرداخت کنم که همگی به تأخیر افتاده است و زمانی که حقوقمان را پیگیری می‌کنیم آنقدر امروز و فردا می‌کنند که خودمان خسته می‌شویم.

تمام حرف‌های مسئولان شهرداری سنندج “بهانه و دروغ” است

کارگر شهرداری سنندج تصریح کرد: زمانی که فخری شهردار بود دهم هر ماه حقوقمان پرداخت می‌شد اما اکنون می‌گویند بودجه نیست واقعاً نمی‌دانم چرا زمان شهردار سابق بودجه بود اما الان نیست و یقیناً همه این حرف‌ها بهانه و دروغ است.

رفتگر سنندجی: دو ماه حقوق نگرفته‌ام

توفیق.م دیگر رفتگر سنندجی اظهار داشت: ما توقعی جز پرداخت حقوقمان نداریم و اگر الان حرفی بزنیم با اینکه خواهان حق خود هستیم افرادی پیدا می‌شوند که زیرآبمان را می‌زنند و می‌گویند نباید آن حرف‌ها را می‌زدید چرا که در همه جا پرداخت حقوق دیر و زود دارد.

وی با اشاره به اینکه دو ماه حقوق نگرفته‌ام، گفت: نباید برخی از حرف‌ها را زد اما از مسئولان خواهش می‌کنیم از این بیشتر گرفتارمان نکنند چراکه ما هم مشکلات زیادی داریم و خرج خانواده را می‌دهیم.

این کارگر شهرداری سنندج تصریح کرد: برخی از مسئولان شهرداری سنندج به خاطر برخی حساب‌ها بارها از بنده گذشت کردند و الان زشت است  برخی حرف‌ها را به زبان بیاورم اما فقط می‌گویم که سعی کنند مشکلات کارگران را حل کنند.

رئیس شورای شهر سنندج: ۲ ماه حقوق کارگران شهرداری سنندج پرداخت نشده است

رئیس شورای شهر سنندج در گفت‌وگو با امتداد در پاسخ به این سئوال که کارگران شهرداری سنندج چندماه حقوق نگرفته‌اند، اظهار داشت: کارگران شهرداری سنندج دو ماه حقوق نگرفته‌اند.

جلال شریعتی افزود: دلیل تأخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری سنندج این است که درآمد شهرداری کم است.

در صورت ایجاد درآمد تا پایان هفته جاری حقوق کارگران شهرداری سنندج پرداخت می‌شود

وی گفت: حقوق شهریورماه و مهرماه نصفی از نیروهای شرکتی منطقه یک، دو، سه و چند سازمان زیرمجموعه شهرداری سنندج پرداخت نشده اما حقوق نیروهای پیمانی و رسمی پرداخت شده و امیدوارم درآمد ایجاد شود و تا پایان این هفته حقوق آنان پرداخت شود.

رئیس شورای شهر سنندج در پاسخ به سئوال خبرنگار امتداد که آیا تا پایان این هفته جاری حقوق دوماه کارگران حتماً پرداخت می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم اما بسته به درآمد شهرداری دارد.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار امتداد در سنندج مبنی بر اینکه که اگر این درآمد ایجاد نشود، تکلیف این کارگران چیست، ادامه داد: شهردای خودکفا و از محل درآمدهای خود حقوق پرداخت می‌کند و اگر این درآمد ایجاد نشود با مشکل مواجه می‌شود.

شریعتی در پاسخ به سئوال خبرنگار امتداد که آیا خود مسئولان شهرداری یک ماه حقوقشان پرداخت نشود تحمل همچنین شرایطی را دارند، افزود: به نظر بنده خیر، اما اکثر شهرداری‌های استان‌های دیگر نیز با این وضعیت کنونی و نود درآمد روبه‌رو هستند، به عنوان مثال دو سه هفته قبل در شهرداری کرمانشاه بودم که در آنجا ۴ ماه حقوق کارگران پرداخت نشده است.

پس از دردل‌های کارگران شهرداری و اظهارات رئیس شورای شهر با سرپرست شهرداری سنندج تماس گرفتیم تا صحبت‌های وی را نیز منعکس کنیم.

سرپرست شهرداری سنندج: «یک ماه» حقوق کارگران شهرداری سنندج پرداخت نشده است!

علیرضا کاظمی سرپرست شهرداری سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد در سنندج، در پاسخ به این سئوال که چرا حقوق دو ماه کارگران شهرداری پرداخت نشده است، اظهار داشت: حقوق «یک ماه» کارگران شهرداری سنندج پرداخت نشده است!

وی گفت: فقط حقوق شهریورماه کارگران منطقه سه مانده که پرداخت شود وگرنه کلاً پرداخت شده و برای پرداخت حقوق مهرماه کارگران شهرداری سنندج نیز دست به‌کار شده‌ایم.

سرپرست شهرداری سنندج تصریح کرد: کسانی که نارضایتی اعلام می‌کنند از همان افرادی هستند که خودشان حقوق گرفته‌اند و کارگرانی هم که حقوق گرفته‌اند و افرادی هم که ناراضی هستند در خدمتشان هستیم.

وی ادامه داد: تأخیر در پرداخت حقوق کارگران شهردای فقط مربوط به شهرداری سنندج نیست چراکه تمام استان‌های کشور با این مشکل روبه‌رو هستند.

کاظمی در پاسخ به این سئوال که اگر حقوق یک ماه خود مسئولان شهرداری پرداخت نشود این وضعیت را تحمل می‌کنند، افزود: خود بنده دوماه حقوق نگرفته‌ام و اولیت‌مان پرداخت حقوق کارگران است.

امتداد نیوز کردستان به عنوان یک خبرگزاری مردمی و مورد وثوق مردم این دیار در کنار انعکاس واقعیت‌ها، بنا بر وظیفه ذاتی یک رسانه که طرح مطالبات مردم و شفاف‌سازی درباره موضوعات مختلف است مشکلات این کارگران را در محدوده اختیارات قانونی یک رسانه، دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟

وزیر کار پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفته؛ لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است.

به گزارش خبرآنلاین، تغییر در تعیین روش میزان سالانه دستمزد به نظر می‌رسد هر روز جدی‌تر از روز گذشته می‌شود. وزیر کار در روز‌های پایانی سال گذشته از خبری پرده‌برداری کرد که البته تقریبا با انتقاد نمایندگان بخش کارگری مواجه شد. صولت مرتضوی ۲۸ اسفندماه اعلام کرد: به این نتیجه رسیدیم که با ارسال لایحه‌ای به مجلس نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران را عوض کنیم. بهترین مرجع برای تصمیم‌گیری حقوق کارگران مجلس است.

به گفته او، مجلس با گرفتن نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی و وزارت کار در مورد حقوق کارگران تصمیم می‌گیرد و آن را در لایحه بودجه می‌گنجاند.

وزیر کار حالا پس از یک ماه نیز در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفته؛ لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

این اظهارات در حالی است که پرونده مزد سال ۱۴۰۳ پرسروصدا بسته شد؛ به طوری که شورای عالی کار، افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران را بدون امضای کارگران تصویب کرد. فعالان کارگری اعتقاد دارند که کارگران به دلیل این‌که میزان رقمی که برای دستمزد تعیین شده، کمتر از هزینه‌ها و شرایطی است که بتوانند نیاز‌های زندگی خانوار را تامین کنند، همچنان این مطالبه را دارند که در خصوص دستمزد سال جدید بازنگری صورت گیرد و جلسات مزد برگزار شود تا دستمزد با رضایت و امضای آنها دوباره تعیین شود ولی وزارت کار و کارفرمایان این مساله تصویب دستمزد سال ۱۴۰۳ را پایان یافته تلقی کرده و تاکنون زیربار این موضوع نرفته‌اند.

tags # حقوق کارگران سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد»
  • انفجار گاز در روستای آساوله سنندج + فیلم
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند
  • تجمع و اعتصاب کارگران شهرداری یاسوج
  • پاکبانان یاسوجی ۸ ماهه حقوق دریافت نکردند
  • پاکبانان یاسوجی ۸ ماهه حقوق دریافت نکردند+فیلم