Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از اراک، محمد عباسی ظهر امروز  در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراک اظهار داشت: یکی از موضوعات خوب در اراک فرهنگی شدن بحث مقابله با مواد مخدر بوده و اتفاقاتی که در این حوزه افتاده به‌طور کامل ملموس است و سعی کرده‌ایم کارهای شاخصی را در حوضه ترک اعتیاد و معتادان داشته باشیم و در همین راستا برای ۵۶ نفر از افراد که موفق به ترک اعتیاد شده‌اند با همکاری بهزیستی اشتغالزایی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر مشکلاتی که به منظور توانمندسازی معتادان داریم مشکل اساسی در بخش پیشگیری از اعتیاد است که متاسفانه به پاشنه آشیلی برای استان تبدیل شده است.

عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: طبق آمار سال ۹۰ حدود ۱٫۸ درصد در سطح شهرستان معتاد داشته‌ایم و رتبه ۲۲ در میان استان‌ها بودیم اما اکنون با افزایش این آمار  در رتبه ۶ کشور قرار گرفته‌ایم، متاسفانه مدیران اهتمام کامل را در بحث اعتیاد ندارند.

عباسی بیان کرد:  دشمنان ایران وقتی به این نتیجه رسیدند که در هیچ زمینه‌ای حتی در بحث تحریم نتوانستند بر مردم و کشور ایران اثر بگذارند به‌دنبال این هستند که برای نابودی بنیان خانواده تلاش کنند و از سال ۷۵ مشغول به این کار هستند و از مواد مخدر به‌عنوان صلاحی در جنگ نرم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: امروزه در سنین ۷ تا ۱۵ سال یعنی قشر دانش‌آموز  با آمار ۱٫۲ درصدی از بیماری اعتیاد رو به رو هستیم، در دانشگاه‌ها هم این آمار به ۲٫۸ درصد رسیده و بیشتر از روانگردان‌ها استفاده می‌کنند که اثرات نابهنجاری بر روی آنها دارد و عملا مواد سنتی از بین رفته‌اند اما متاسفانه مسئولان ما وارد این بحث نمی‌شوند.

عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی عنوان کرد: از مسئولان درخواست می‌شود که در زمینه  پیشگیری‌ فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهند زیرا امروزه ۳۰۰ هزار نفر تنها تحت پوشش پیشگیری از اعتیاد  قرار دارند و به همین منظور از مسئولان درخواست داریم که به جای برگزاری مراسم‌های صوری و از بین بردن اموال عمومی، کارگاه‌های آموزشی را در ارگان‌های خود فعال کنند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان از اجرای طرح مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر به مدت دو روز در شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا ۲۷ نفر جمع‌آوری و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، حمید محمدی‌نسب با بیان اینکه مواد مخدر و اعتیاد تهدیدی جدی برای سلامت فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: بالا بردن سطح آگاهی عمومی و پیشگیری اجتماعی یکی از راه‌های اصلی مبارزه با اعتیاد است.

وی از اجرای طرح مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر به مدت دو روز در شهرستان لاهیجان خبر داد و افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری عوامل انتظامی در اجرای این طرح، ۱۳ خرده‌فروش را دستگیر و ۱۴ معتاد متجاهر را جمع‌آوری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه معتادان دستگیر شده برای ترک اعتیاد به مراکز درمانی منتقل شدند، خاطرنشان کرد: از افراد دستگیر شده یک کیلو و ۴۶۳ گرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، حشیش، شیشه، هروئین و سایر مواد افیونی کشف شد.

محمدی‌نسب با اشاره بر تشکیل پرونده برای خرده‌فروشان دستگیر شده و اعزام آنها به دادسرا، تصریح کرد: مواد مخدر و اعتیاد ریشه بسیاری از جرایم و بزهکاری‌ها در جامعه است و باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده می‌شود که همکاری همراهی همه مردم و نهادها با پلیس در راه این راه می‌تواند اثربخش و امیدآفرین باشد.

کد خبر 746955

دیگر خبرها

  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید