Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@23:19:55 GMT

همایش اربعین حسینی یک همایش بین المللی و جهانی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۳۸۷۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در جمع کارکنان سپاه ناحیه نهاوند ضمن قرائت روایتی از امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: مومن پنج علامت و نشانه دارد و مراد از مومن شیعه است.

وی افزود: از خصوصیات مومنین خواندن ۵۱ رکعت نماز روزانه (مجموع نماز روزانه و نافله)، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست گذاشتن ، پیشانی بر خاک نهادن و بین حمد و سوره نماز بسم الله الرحمن الرحیم را بلند ادا کردن است  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با اشاره به اهمیت نماز صبح  گفت: یکی از مهمترین نمازهای یومیه که به آن تاکید فراوان شده است نماز صبح است .

وی تصریح کرد:  در قرآن بارها از نام قرآن یاد شده است که دوبار از آن به معنای نماز صبح است و نماز صبح تنها نمازی است که از آن در قرآن یاد شده است .

گنجعلی دومین ویژگی مومنین را زیارت اربعین دانست و گفت: در روایات بسیاری به زیارت اربعین اشاره شده است چرا که تمام گناهان ما تقدم و ما تاخر زیارت کنندگان در زیر قبه امام حسین (ع) بخشیده خواهد شد و حتی زیارت امام حسین (ع) به ما آبرو می‌دهد .

وی اربعین حسینی را یک واقعه عظیم تاریخی دانست و بیان داشت: همایش اربعین حسینی یک همایش بین المللی برای شیعیان و یک همایش جهانی است که در جهان نمونه ای مانند آن نیست .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان افزود: امام حسین(ع) شخصیتی است که در تمام مناسبت‌های مذهبی زیارت مخصوص دارد بنابراین حضرت حسین بن علی(ع) آبرو می‌بخشد و اگر توفیق زیارت حضوری در اربعین قسمت کسی نشد زیارت اربعین در این روز را قرائت کند .

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد

اعضای کاروان پیاده انصارالحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

کاروان پیاده انصارالحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در ۲۵ خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۱۵۹۰۶۱۴۱۰، ۰۹۱۵۹۱۰۱۵۱۰ و ۰۵۱۳۳۷۱۲۳۰۵ تماس بگیرند.

همچنین متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر ۲۳ مراجعه کنند.

کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود ۲ هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از ۵ استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)