Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور در دیدار "یوکیو آمانو" گفت: اعتبار آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یک نهاد مهم بین المللی در افکار عمومی جهان بر مبنای این است که بدون تاثیرپذیری از قدرتها، فعالیتهای حرفه ای و فنی خود را به انجام برساند و اینکه برخی از کشورها و مقامات آنها بخواهند بر تصمیمات آژانس تاثیر بگذارند و اعمال فشار کنند برای ما قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش جماران ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار  مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه آژانس تا این مرحله در نحوه اجرا و ثبات توافق برجام نقش مثبت و سازنده ای داشته است ، گفت: مجموعه همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس کامل و قابل توجه بوده است.

رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب پادمان آژانس ، مقررات بین المللی و توافق برجام آماده توسعه همکاری های خود با آژانس است ، افزود: اراده ما مبتنی بر انجام همکاری بلندمدت با آژانس در چارچوب مقررات بین المللی است و امیدواریم با توجه به همکاری کامل ایران در سالهای اخیر، آژانس هر چه سریعتر نتیجه نهایی مبنی بر صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ای ایران را اعلام کند.

 دکتر روحانی با بیان اینکه انتظار داریم آژانس در چارچوب اقدامات و وظایف خود ، کمکهایی را که به دیگر کشورهای متعهد به پادمان و ان پی تی در زمینه های مختلف علمی ، کشاورزی ، حفاظت و پزشکی ارائه می کند در اختیار ایران نیز قرار دهد، بر ضرورت حضور افراد توانمند ایرانی در مسوولیت های مدیریتی آژانس تاکید کرد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه یک کشور هر طور که بخواهد نمی تواند با توافقات چندجانبه و بین المللی برخورد کند ، گفت: استحکام مقررات و معاهدات بین المللی بسیار مهم است.

دکتر روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همانطور که بارها اعلام کرده هرگز اولین کشوری نخواهد بود که از برجام خارج می شود، گفت: تا زمانی نسبت به برجام پایبند و متعهد هستیم که بتوانیم از منافع قید شده در آن بهره مند شویم .

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اعتبار آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یک نهاد مهم بین المللی در افکار عمومی جهان بر مبنای این است که بدون تاثیرپذیری از قدرتها، فعالیتهای حرفه ای و فنی خود را به انجام برساند و اینکه برخی از کشورها و مقامات آنها بخواهند بر تصمیمات آژانس تاثیر بگذارند و اعمال فشار کنند برای ما قابل قبول نیست.

دکتر روحانی با بیان اینکه همکاری های ایران و آژانس باید گام به گام موجب تقویت اعتماد دو طرف شود ، گفت: نباید اجازه دهیم برجام به عنوان دستاوردی مهم، خدشه دار شود و باید با همکاری گسترده این تعهد مهم بین المللی را تثبیت کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه رفتار جدید دولت آمریکا هیچ کمکی به ثبات و امنیت منطقه نخواهد کرد، گفت: مبارزه با تروریسم یکی از مهمترین اهداف در منطقه بشمار می رود و امروز ثبات و امنیت برای ملتهای منطقه بسیار حائز اهمیت است.

"یوکیو آمانو" مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی نیز در این دیدار برجام را توافقی بسیار خوب دانست و گفت: امروز بر اساس تلاش های مشترکی که به انجام رسیده می توانیم تاکید کنیم که جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در چارچوب مقررات بین المللی و برجام عمل کرده است.

مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه اکثر مقامات و مسوولان عالی رتبه کشورهای جهان در فضای بین المللی با قدرت از برجام حمایت می کنند، اظهار داشت: اجرای تعهدات و پایبندی به آنها از سوی همه طرف ها نقش اساسی و حیاتی در ثبات و آینده برجام خواهد داشت.

آمانو با تجلیل از پایبندی جمهوری اسلامی ایران در عمل به تعهدات خود در برجام، خاطرنشان کرد: اعتبار آژانس بسیار حائز اهمیت بوده و همچنان بر بی طرفی خود در مواضع، ادامه می دهد و بر اساس حقایق و پادمان ها گزارش های واقعی را ارائه خواهد کرد.

مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی با تاکید بر ضرورت حمایت از پروژه های تحقیقاتی ایران و توسعه همکاری های ایران و آژانس در بخش های مختلف، گفت: از حضور متخصصین ایرانی برای تصدی مسوولیت های مدیریتی در آژانس استقبال می کنیم.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ ماه از جنگ گذشته و اسرائیل هیچ دستاوردی نداشته است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  کارشناس نظامی کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل  اعلام کرد با وجود اینکه ۵ ماه از جنگ در غزه می‌گذرد، اما هنوز بازوی نظامی جنبش حماس فعال است و اسرائیل هیچ دستاوردی در این جنگ نداشته است. 

۵ ماه از جنگ گذشته و اسرائیل هیچ دستاوردی نداشته است
به گزارش کانال تلگرامی سما، کارشناس نظامی کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: ۵ ماه از جنگ در غزه می‌گذرد، اما هنوز بازوی نظامی جنبش حماس فعال است. ۵ ماه از این جنگ می‌گذرد و هنوز مقاومت غزه به عمق فلسطین موشک شلیک می‌کند. ۵ ماه گذشته است و هنوز اسرای ما در غزه هستند و آزاد نشده اند. مقامات بلندپایه امنیتی که در هفتم اکتبر شکست خوردند بهتر است به خانه هایشان باز گردند و پیروزی با حضور این‌ها هرگز محقق نخواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • اولین واکنش معین به خبر رفت و آمدش به ایران
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری ها با ایرانیان مقیم خارج
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • سازمان ملل: اسراییل اجازه ورود اقلام غذایی به شمال غزه را بدهد
  • ۵ ماه از جنگ گذشته و اسرائیل هیچ دستاوردی نداشته است
  • هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم
  • اجازه برداشت یکجانبه از میدان گازی آرش را نخواهیم داد
  • ۸ بار درخواست ملاقات از طرف ترامپ داشتم | از اسنپ‌بک استفاده می‌کرد کار خیلی سخت‌ می‌شد | دو شرط ترامپ برای بازگشت به برجام چه بود؟