Web Analytics Made Easy - Statcounter

رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد تعداد مربیان پیش دبستانی اظهار کرد: حدود ۴۸ هزار مربی پیش دبستان داریم که پراکندگی این افراد از نظر مدرک تحصیلی و گرایش متفاوت است.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله طراحی نظام فکری در نظر داریم که شایستگی حرفه ای نیروهای حاضر در کلاس های پیش دبستان ارتقا پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود این نظام، مربیان پیش دبستانی تعیین سطح شده و سابقه آنها مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تعیین سطح  برای آنها دوره های هدفمند برگزار می شود.

اعطای کارت طلایی بین المللی به مربیان پیش دبستانی 

فضلی تصریح کرد: اگر فردی به بالاترین سطح در این نظام برسد به او کارت طلایی بین المللی خواهیم داد که چارچوب این موضوع آماده و تدوین شده است، سطوح این نظام نیز مشخص است و تصمیم نهایی در ارتباط با نحوه اجرا در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی در مورد تناسب رشته تحصیلی و کار مربیان گفت: در مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و در طرح طبقه بندی مشاغل 2 ماده قانونی داریم که ویژگی های مربیان پیش دبستان را تعیین کرده است.

فضلی یادآور شد: اما این که آیا افرادی که اکنون به عنوان مربیان پیش دبستانی فعالیت می کنند، ویژگی های مرتبط را دارا هستند، باید با استفاده از بانک اطلاعات مشخص شود که این موضوع وجود ندارد، اما گزارش های میدانی ما نشان می دهد بسیاری از مربیان حائز شرایط حداقلی هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان که با حضور رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش است و از مهمترین بخش‌ها و مراکز آموزش و پرورش است که با برگزاری آزمون‌های نهایی کار بزرگی در این دولت انجام می‌دهد.

وی افزود: باید آزمون‌های نهایی را به خوبی تبیین کرد و اهمیت آن را انعکاس داد.

استاندارد کردستان با تاکید بر کیفیت برگزاری آزمون نهایی یادآور شد: برگزاری کیفی‌تر آزمون‌های نهایی در سطح استان کردستان باید مورد توجه باشد و شورای آموزش و پرورش و شورای تأمین شهرستان‌ها به طور ویژه برای این موضوع تشکیل جلسه دهند.

زارعی‌کوشا برنامه‌ریزی و داشتن تدابیر لازم برای تمهید مقدمات برگزاری آزمون‌ها در پایه‌های مختلف تحصیلی را خواستار شد و گفت: امنیت دانش آموزان در عرصه رقابت باید تأمین شود و این مسؤولیت بزرگی است که باید تمام توان و فکر خود را روی آن متمرکز کنیم.

استاندار کردستان مدرک‌گرایی را از مشکلات امروز جامعه دانست و عنوان کرد: در ایجاد هنرستان‌های مجاور صنعت در استان باید به صورت ویژه اقدامات لازم صورت گیرد تا مشکل مدرک‌گرایی برطرف شود.

وی اذعان کرد: بسیاری از افراد و خانواده‌های کردستانی دارای مدارک تحصیلی عالی هستند اما داشتن مهارت بیش از مدرک تحصیلی مهم است چرا که به کاهش بیکاری و اشتغال افراد کمک می‌کند.

زارعی کوشا عنوان کرد: برای رفع مشکل بیکاری باید مهارت‌آموزی را محور آموزش قرار دهیم و پیوندی بین آموزش و پرورش و اشتغال ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای مختلف نیز توجه به اهمیت مهارت‌آموزی را مطرح کرده‌اند اما کمتر عملیاتی شده و باید ما در کشور و استان خود برای یادگیری مهارت و تقویت حرفه‌آموزی تلاش کنیم و از تمام ظرفیت‌ها بهره ببریم.

کد خبر 6081622

دیگر خبرها

  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد