Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@04:21:37 GMT

مرز خسروی ظرف دو روز آینده باز می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۴۹۱۱

مرز خسروی ظرف دو روز آینده باز می‌شود

شهریار حیدری گفت: طبق صحبت‌ها و توافقات صورت گرفته طی دو روز آینده مرز خسروی به عنوان چهارمین مرز میان ایران و عراق برای ورود زائرین به این کشور باز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نشست خبری برنامه‌های اربعین با حضور شهریار حیدری سخنگوی ستاد اربعین در غرفه روزنامه‌ فرهیختگان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست شهریار حیدری پیرامون اقدامات صورت گرفته در ستاد اربعین بیان کرد: ستاد مرکزی اربعین حسینی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در وزارت کشور مستقر است که با مدیریت دکتر ذوالفقاری فعالیت‌هایش را انجام می‌دهد. این ستاد از 13 کمیته تخصصی مانند کمیته حمل و نقل و سوخت که رسیدگی به آن برعهده شهرداری است، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: به علاوه 13 کمیته تخصصی کمیته دیگری تحت عنوان بازرسی و نظارت امسال اضافه شده که کار آن نظارت رفتار و عملکرد 13 کمیته دیگر است.

حیدری با اشاره به اینکه امسال نیز بحث اضافه کردن گیت‌های مرزی در 4 مرز مهران، شلمچه، خسروی و چزابه وجود دارد، افزود: در این مرزها پارکنیگ‌ها را توسعه داده‌ایم که پارکینگ‌های مرز شملچه به 40 هزار، چزابه 37 هزار، مهران 120 هزار و خسروی به 55 هزار افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص حوزه بهداشت و درمان برای زائران اربعین نیز توضیح داد: بیمارستان‌های منتهی به مرز به پزشکان و تجهیزات تخصصی مجهز شده‌اند. در آن طرف مرز نیز قرارگاه‌هایی مستقر هستند که به اسکان و امنیت زائرین رسیدگی می‌کنند. امسال برای اولین بار مرز خسروی وارد این چرخه شد که طی دو روز آینده با موافقت کشور عراق فعال می‌شود و بخشی از زائرین شمال غربی و غرب کشور می‌توانند از طریق آن تردد کنند.

سخنگوی ستاد اربعینگفت: نهادهای اطلاع‌رسانی اعم از صدا و سیما،‌ ارشاد و بالاخص مطبوعات برای پوشش‌دهی اخبار به روز در اعزام به زائرین باید کمک زیادی کرده و پوشش دهنده اربعین امسال باشند.

شهریار حیدری در مورد لغو روادید (ویزا) نیز عنوان کرد: اقدام به این عمل یک امر دو طرفه است که هر دو دولت ایران و عراق باید تصمیم‌گیرنده آن باشند در سال 95 و 96 ما با کشور عراق درباره این موضوع صحبت کردیم که کشور عراق به دلیل شرایط امنیتی در کشورش با وجود دیدارهای مکرر وزیر دو کشور اما توافق به این کار نکرد.

وی ادامه داد: برای اربعین علاوه‌بر اینکه سفارت عراق با 4 کنسولگری در کشور برای صدور ویزا فعالیت می‌کند، برای تسهیل روادید زائران 12 دفتر در اقصی نقاط کشور مستقر کرده‌ایم که صدور روادید برای همه شهرها و شهرستان‌ها قابل دسترس باشد. البته دفتر سیزدهم هم در آینده‌ای نزدیک در ورامین تهران فعال می‌شود.

حیدری در پایان گفت: با همکاری وزارت علوم و نظام وظیفه دو سامانه سقا و سما را راه‌اندازی کرده‌ایم که محصلین و مسئولان به خدمت هم بتوانند بدون دریافت گذرنامه از طریق این سامانه‌ها برای رفتن به کربلا اقدام کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضائی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش، رئیس دیوان عالی سوریه و قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضائی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضائی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرایم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرایم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضائی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک‌های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضائی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضائی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

کد خبر 6082034

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق