Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اينکه تلگرام پس از بررسي دو ماهه اش تشخيص داده، کانال مروج خشونت و تخريب را مسدود کند اقدام مناسبي است، اما اين اقدام چند سوال را در ذهن متبادر مي‌کند که بايد براي آن‌ها به دنبال پاسخ بود.
به گزارش خبرنگار گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، ظهر امروز پاول دوروف، موسس و بنيانگذار تلگرام در کانال خود با انتشار پيامي از مسدودسازي يکي از کانال‌هاي ضد انقلاب مروج خشونت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به اصطلاح کمپيني که حدود دو ماه پيش توسط شومن فراري و حمايت رسانه‌هاي ضد انقلاب ايجاد شد و هدف آن که از کاليفرنياي امريکا هدايت مي شد ترغيب جوانان به تخريب اموال عمومي و ايجاد هرج و مرج در شهرهاي کشور با تمرکز بر آتش زدن اماکن عمومي بود.
حال پس از گذشت چندين هفته مدير تلگرام اعلام کرد "يک کانال ايراني که اعضايش را به انداختن سنگ در پنجره ساختمان‌ها و خودروهاي عمومي (مانند مدارس، اتوبوس‌ها و...) و فيلمبرداري از آن تشويق مي‌کرد.
اينکه تلگرام پس از بررسي دو ماهه‌اش تشخيص داده، کانال مروج خشونت و تخريب را مسدود کند اقدام مناسبي است، اما اين اقدام چند سوال را در ذهن متبادر مي‌کند که بايد براي آن‌ها به دنبال پاسخ رفت.
**براساس ادعاي تلگرام، اي شبکه اجتماعي کانال‌ها و رباط‌هاي مروج خشونت، ونداليسم و تروريسم را پس از ريپورت کاربران مسدود مي‌کند، سوالي که مطرح مي‌شود اينجاست که چرا تلگرام پس از گذشت زمان زيادي از تشکيل کانال مذکور و بعد از اينکه مديران پشت پرده اين کانال به صورت پرشمار اقدام به حمله به اماکن عمومي کردند اقدام به مسدود سازي آن کرده است؟
** تلگرام بستر رايگان انواع اقدامات مجرمانه و غير قانوني است که گزارش بسياري از آن‌ها تاکنون توسط کاربران و قطعا توسط مسئولين ذيربط با ريپورت يا نامه‌هاي رسمي به اطلاع مديران تلگرام رسيده است؛ از کانال‌هاي ضد دين گرفته تا کانال‌هاي قاچاقچيان اراذل اوباش، خلافکاران و ...، چرا تاکنون اقدامي در مسدود سازي بسياري از اين کانال که هم اکنون در حال فعاليت هستند صورت نگرفته است؟
** آيا تلگرام، مانند دولت‌هاي غربي، گروهک تروريستي منافقين را که دست به خون هزاران بيگناه آغشته است، يک سازمان اپوزوسيون(!؟) جمهوري اسلامي در نظر مي‌گيرد؟ که کانال‌هاي نفرت پراکن آن در تلگرام به راحتي فعاليت مي‌کنند؟ گروهک‌هاي سلطنت‌طلب، تجزيه طلبان؟ کانال‌هاي ترويج افکار وهابيت و تکفيري که هواداران آن تبديل به تروريست‌هاي آدم کش مي‌شوند چه؟
** ونداليسم‌هاي سياسي چطور؟ که با ترويج خشونت مدني هر روز با انتشار اکاذيب و روا دادن نسبت‌هاي دروغ و افتارا به نهادهاي حکومتي و مقدسات، هرج و مرج رواني را در جامعه ترويج مي‌کنند و امنيت رواني جامعه را تهديد مي‌کنند و بسياري سوالات ديگر...
موارد مورد اشاره، تنها نمونه کوچکي از ترويج خشونت و تخريب در سطح رواني و فيزيکي است که توسط کانال‌هاي تلگرامي اشاعه پيدا مي‌کنند و مديران تلگرام همچنان آن‌ها را در خطوط قرمز خود نمي‌گنجانند، اما سوال مهم‌تري که اينجا مطرح مي‌شود، اين است که چرا حالا و پس از افزايش فزاينده انتقادات مردم و مسئولين نسبت به افسارگسيختگي و انواع تهديدات فيزيکي و رواني که از کانال‌هاي تلگرامي نشات مي‌گيرد، مدير تلگرام در اقدامي احتمالا نمادين، دستور مسدودسازي يکي از اين کانال‌هاي مروج نفرت و خشونت را صادر کرده است؟
آيا پاول دوروف نگران از دست دادن مخاطب ميليوني ايراني خود شده است؟ و يا اخطارهاي مسئولين را جدي گرفته است؟ يا اين تنها يک حرکت تاکتيکي است؟
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،آموزش و پرورش فهرج طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان با توجه به تدام بارش و آب گرفتگی معابر و به جهت حفظ سلامتی دانش آموزان مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان فهرج امروز ۲۹ فروردین ماه نیز تعطیل می باشد.

همچنین مدارس شهرستان نرماشیر نیز امروزتعطیل شد.

روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان بم هم اعلام کرد تمام مدارس شهرستان بم امروزتعطیل می باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رابر، با توجه به هشدار وضعیت قرمز سازمان هواشناسی و با توجه به تداوم بارش باران و احتمال جاری شدن سیل با اعلام ستاد بحران شهرستان رابر برای حفظ سلامت دانش آموزان و همه همکاران، تمامی مدارس و مراکز پیش‌دبستانی شهرستان رابر در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه تعطیل اعلام می گردد.

باران مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهرستان بافت را هم تعطیل کرد.

آموزش به صورت غیر حضوری ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به غرب درباره مصادره اموال مسکو
  • لحظه هدف قرار گرفتن آنچه گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)
  • لحظه هدف قرار گرفتن آنچه که گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • چطور از تلگرام بیزنس درآمدزایی کنیم؟
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان