Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- قائم مقام وزير امور خارجه اتريش گفت: اتريش و ديگر کشورهاي اروپايي با حمايت از توافق برجام، در کنار ايران ايستاده‌اند و اجازه نمي‌دهند برخي اقدامات خودسرانه، آن را به مخاطره اندازد.

به گزارش ايرنا، «ميشاييل لينهارت» امروز- يکشنبه- در ديدار «علاءالدين بروجردي» رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود: دولت و پارلمان اتريش به توسعه روابط دوستانه خود با ايران علاقه مندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام وزيرخارجه اتريش در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از سفر به کشورمان عنوان کرد: توسعه مناسبات با ايران بعنوان يکي از کشورهاي مهم منطقه از اهميت فراواني برخوردار است.
لينهارت بيان کرد: اتريش و ديگر کشورهاي اروپايي با حمايت از توافق برجام، در کنار ايران ايستاده‌اند و اجازه نمي‌دهند برخي اقدامات خودسرانه آنرا به مخاطره اندازد.
قائم مقام وزيرخارجه اتريش گفت: دولت و وزارت خارجه اتريش از گسترش مناسبات پارلماني دو کشور حمايت مي‌کند.
لينهارت در اين ديدار همچنين نسبت به توسعه هرچه بيشتر ارتباطات سياسي، اقتصادي و پارلماني دو کشور ابراز اميدواري کرد.
**هيچ کشوري قادر به لغو يک جانبه برجام نيست/برنامه موشکي ايران جنبه دفاعي دارد
«علاءالدين بروجردي» رئيس کميسيون امنيت ملّي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار با اشاره به پيشينه طولاني روابط دو کشور گفت: ايران و اتريش با استفاده از سابقه مناسبات دوستانه، فصل نويني از همکاري در عرصه‌هاي مختلف را آغاز کرده‌اند.
رئيس کميسيون امنيت ملّي و سياست خارجي مجلس افزود: توسعه مناسبات پارلماني ميان مجالس دو کشور نقش مهمي در توسعه ارتباطات فيمابين در ساير زمينه‌ها دارد.
بروجردي در ادامه اين ديدار با انتقاد از سخنان مغرضانه رئيس جمهور ايالات متحده درخصوص برجام بيان داشت: برجام توافقي جمعي با تأييد قطعنامه سازمان ملل متحد است و هيچ کس قادر به لغو يک‌جانبه آن نيست.
رئيس کميسيون امنيت ملّي و سياست خارجي مجلس همچنين تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران در صورت نقض برجام توسط آمريکا، پاسخ مناسبي به اين حرکت يک‌جانبه و نابخردانه خواهد داد.
بروجردي در ادامه اين ديدار بيان کرد: برنامه موشکي ايران حاصل تجربيات جنگ 8 ساله عراق عليه ايران است و جنبه دفاعي دارد.
رئيس کميسيون امنيت ملّي و سياست خارجي مجلس تاکيد کرد: با وجود اينکه ايران مانند ديگر کشورهاي جهان با تهديدات خارجي مواجه است، اما با توليد سلاح هسته‌اي، شيميايي و ميکربي براساس تعهد بين المللي و فتواي ديني مقام معظم رهبري مخالف است.
بروجردي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: جمهوري اسلامي ايران بر حفظ يکپارچگي و تماميت ارضي عراق و سوريه تاکيد دارد و در اين راه از هيچ کمکي دريغ نخواهد کرد.
به گزارش خانه ملت، رئيس کميسيون امنيت ملّي و سياست خارجي مجلس در اين ديدار از همکاري مشترک اطلاعاتي ايران و برخي کشورهاي اروپايي با هدف کمک به بازگرداندن امنيت به منطقه و جلوگيري از سرايت بحران به مناطق ديگر خبر داد.
به گزارش ايرنا، «ميشاييل لينهارت» قائم مقام وزيرخارجه اتريش امروز همچنين با «محمدجواد ظريف» وزير امور خارجه کشورمان نيز ديدار و درخصوص مسائل منطقه اي و برجام رايزني کرد.
سيام*3061*1449*تنظيم: ميترا بلندقامتي*انتشار: امير کاردان راد
انتهاي پيام /*