Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، در فاصله کمتر از 24 ساعت تا پایان مهلت AFC به تیم های ایرانی همچنان ابهام های زیادی درباره کسب مجوز حرفه ای آنها  برای شرکت در لیگ قهرمانان مطرح است و به نظر می رسد با توجه به روند کندی که نمایندگان کشورمان برای تکمیل مدارکشان و تسویه حساب با طلبکاران در پیش گرفته اند، در اتفاقی غافلگیرکننده دست کم یک تا 2 باشگاه باید جای خود را در این رقابت ها به تیم دیگری بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی بیشتر پرونده های خارجی خود را مختومه کرده اند و از این لحاظ مشکل خاصی ندارند اما حجم بدهی داخلی این باشگاه ها به حدی است که بعید به نظر می رسد آنها بتوانند در فرصت باقی مانده، مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.

 

آبی پوشان پایتخت برای کسب مجوز لیگ قهرمانان باید بدهی سه تا چهار میلیاردی خود را به حدود 30 شاکی پرداخت کنند یا اینکه با طلبکاران به توافق برسند تا آن ها از شکایتشان صرف نظر و در زمانی مناسب مطالبات خود را دریافت کنند.

 

باشگاه پرسپولیس هم باید برای پرداخت 3 میلیارد بدهی خود با طلبکاران به توافق برسد. تراکتورسازان هم که با تمرکز روی پرونده های انضباطی خارجی خود، این مشکل را رفع کردند با توجه به بدهی حدود پنج میلیاردی به شاکیان ایرانی، همچنان با دردسری جدی مواجه هستند و پرشورها هم به همین دلیل در آستانه محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته اند.

 

این سه باشگاه در سه آیتم مدنظر کمیته صدور مجوز حرفه ای یعنی مستندات ورزشی، ساختار باشگاه ها و منابع انسانی و مباحث حقوقی هیچ مشکلی ندارند اما در اصلی ترین آیتم که همان تقدیم صورت حساب های مالی به سازمان لیگ و تسویه حساب با بدهکاران است، وضعیت مشخصی ندارند و درصورتی که تا پایان ساعت اداری فردا (دوشنبه) این موضوع را مشخص نکنند، باید قید حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بزنند.

 

علی اکبر طاهری، رضا افتخاری و مصطفی آجرلو در یکی از حساس ترین بزنگاه های دوران مدیریتی خود قرار گرفته اند و  برای جلوگیری از حذف سه باشگاه مردمی پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی باید هنر خود را نشان دهند در غیر این صورت فارغ از اینکه بخش زیادی از بدهی سه باشگاه مربوط به دوران مدیران قبلی آن هاست به عنوان مقصر اصلی حذف باشگاه های تحت مدیریت خود معرفی می شوند.

 

البته شنیده می شود باشگاه تراکتورسازی وضعیت بهتری نسبت به سرخابی ها دارد و تا حد زیادی توانسته است رضایت شاکیان خود را برای پرداخت مطالبات آنها پیش از تاریخ 8 آبان جلب کند. استقلالی ها هم کمیته ای را تشکیل داده و قصد دارند با دعوت از بازیکنان و مربیان طلبکار و دریافت مدارک و اسناد آنها اقدام های لازم را برای تسویه حساب انجام دهد.

 

مسئولان باشگاه پرسپولیس هم آخرین تلاش های خود را برای جلب رضایت شاکیان انجام می دهند و بدون هیاهو مشغول رسیدگی به پرونده طلبکاران هستند تا درصورت توافق با آنها از حذف تیمی که به تازگی حضور در جمع چهار تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کرده است، جلوگیری کنند.

 

با این وجود وضعیت نفت تهران به عنوان دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا نسبت به 3 تیم دیگر کاملا بحرانی تر است چراکه مسئولان این باشگاه به دلیل بلاتکلیفی مدیریتی نتوانستند مدارک مربوط به مالکیت باشگاه و گزارش های مالی خود را به کمیته صدور مجوز حرفه ای ارائه دهند.

 

مجمع باشگاه نفت تهران تاکنون نامه ادامه فعالیت های حمیدرضا جهانیان را به اداره کل ورزش و جوانان تحویل نداده است اما جهانیان در ظاهر مشغول پیگیری امور باشگاه نفت است تا بتواند با ارائه مدارک مدیریتی و گزارش های مالی به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، نفت تهران را از حذف قطعی در لیگ قهرمانان آسیا نجات دهد.

 

جهانیان تاکنون بحث دارایی باشگاه نفت را حل کرده است اما بسیار بعید به نظر می رسد او بتواند در  این فرصت محدود با خیل عظیم شاکیان باشگاه نفت به توافق برسد. البته درصورتی که مالک فعلی باشگاه نفت نتواند مجوز حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند به احتمال فراوان باید عطای ادامه فعالیت در این باشگاه را به لقایش ببخشد.

 

مدیران چهار باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته نشست مهمی را با مسئولان کمیته صدور مجوز حرفه ای برگزار کردند و در این نشست درخواست کردند تا از طریق مطالباتشان از سازمان لیگ بخشی از بدهی های معوقه آنها پرداخت شود اما به نظر می رسد فدراسیون فوتبال با این امر مخالفت و به باشگاه ها اعلام کرده است باید تا پایان زمان مقرر مشکلات خود را حل کنند در غیر این صورت تیم های ذوب آهن، سپاهان و پیکان به عنوان نماینده ایران در این رقابت ها معرفی می شوند.

 

باشگاه

451

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا

طبق اعلام مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ، حداکثر ۴ تیم از ایران در فصل آینده رقابت های باشگاهی در آسیا حضور خواهند داشت.

به گزارش مشرق، رقابت‌های باشگاهی فوتبال در آسیا از سال آینده با فرمت جدیدی برگزار خواهد شد که شامل لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان ۲ (ACL۲) خواهد بود و دیگر خبری از لیگ قهرمانان آسیا با فرمت کنونی نخواهد بود.

سهیل مهدی مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ در این باره توضیح داد: تیم‌های اول و دوم فصل بیست و سوم لیگ برتر جواز حضور در لیگ نخبگان برای فصل آینده را به دست خواهند آورند و تیمی که بتواند قهرمان جام حذفی این فصل شود، به پلی‌آف خواهد رفت.

او ادامه داد: تیم سوم جدول هم به لیگ قهرمانان ۲ می‌رود و در مجموع حداکثر فوتبال ایران برای سال آینده در رقابت‌های باشگاهی در آسیا، ۴ نماینده خواهد داشت. همچنین تیمی که در پلی‌آف لیگ نخبگان نیز از حریف خود شکست بخورد وارد لیگ قهرمانان ۲ می‌شود.

مهدی در حالی این صحبت را مطرح کرده که پیش از این و به دلیل صعود تیم العین امارات به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تعداد سهمیه‌های ایران در فصل آینده رقابت‌های باشگاهی در آسیا کاهش یافته بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • غوغای آهنگ ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا
  • دیدار العین - الهلال در لیگ قهرمانان لغو شد
  • بارش باران دیدار العین - الهلال را لغو کرد
  • بدهی‌های خارجی دردسرساز می‌شود / استقلال نزدیک به حذف از آسیا
  • فرمول قهرمانی در لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • استقلال نزدیک به حذف از آسیا
  • وضعیت سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا
  • سوت فینال شرق آسیا در دست داور مشهور!
  • افتتاحیه زیر ۲۳ سال آسیا و دو حسرت بزرگ برای ایران!
  • فابرگاس: می‌خواهم سرمربی یک باشگاه بزرگ در لیگ برتر و لیگ قهرمانان باشم