Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسنعلی باغبانیان متولد ۱۳۶۳ در اصفهان است و دارای مدک تحصیلی دیپلم و صاحب شرکت تدبیر ایده پردازان ۵۰۴۰

متولد ۱۳۶۳ در شهر اصفهان هستم. ۳ سالم بود که از اصفهان به کاشان مهاجرت کردیم. پدرم دانشجوی رشته پزشکی بود و حقوقش کفاف زندگی ۶ نفره مان را نمی داد این بود که از کودکی با کار کردن و کسب درآمد آشنا شدم همین امر موجب شد زودتر از جوانان هم سن و سال خودم راهم را پیدا کنم و فردی خودساخته و کوشا باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ التحصیل رشته نرم افزار هستم و از همان نوجوانی علاقه شدیدی به اینترنت و فضای آن داشتم تجربیات خوبی هم در زمینه طراحی سایت و IT کسب کردم. در ۱۵ سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کردم و شروع فعالیتم در زمینه فروشگاه اینترنتی حدود ۱۶ سالگی بود و امروز نیز همان فعالیت را به طور گسترده تر و علمی تر ادامه می دهم.

از طریق اینترنت با سایت آمازون که یک فروشگاه اینترنتی خارجی است آشنا شدم و تصمیم گرفتم چنین فروشگاهی در ایران راه اندازی کنم. آن روزها کسی از فروشگاه اینترنتی چیزی نمی دانست اما من با دیدی دوراندیشانه و امید به اینکه بالاخره پای شیوه های تجارت الکترونیک به ایران نیز باز خواهد شد کسب وکار خودم را در اتاقی اجاره ای به مساحت ۲×۲ بنیان نهادم.

اکنون پس از ۱۳ سال پر از فراز و نشیب و تحمل مشقت ها و سختی های فراوان صاحب بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران هستم فروشگاهی که با ایجاد بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی توانسته سهمی در اشتغال نیروهای بی کار جامعه داشته باشد.

۵۰۴۰ چگونه ناگهان مشهور شد؟

ما تبلیغات سنگینی را سال گذشته  روی برند خود  ۵۰۴۰ انجام دادیم. وقتی برند به اندازه کافی معروف شد، محصولات را بولد کردیم و بیشتر به نمایش گذاشتیم. تبلیغات شبه ماهواره ای که عنوان علمی اش Teleshopping است، بیشتر روی خصوصیات اصلی و منحصر به فرد محصول مانور می دهد.

۵۰۴۰ اولین کارتان بود یا کارهای دیگری هم در این زمینه کرده بودید؟

در زمینه برندینگ اولین کارمان بود. قبلا در تجارت های خیلی کوچکتر و محلی کار می کردم. استارت ۵۰۴۰ برمی گردد به خیلی سال پیش، حدودا سال ۷۹. همان سال با طراحی وبلاگ تبلیغات می کردم و محصول را ارسال می کردم، و بخش ارسال و تامین مالی را خودم انجام می دادم. کم کم سال اول یک نفر، سال دوم چهارده نفر و  امروز حدود پانصد و چهل پرسنل بدون نمایندگی با ظرفیت بالا کار می کنند. حجم محصولاتی که امروز روی آنها کار می کنیم را افزایش دادیم.

مردم باید از کجا مطمئن شوند که محصولی که تبلیغ می کنید واقعا آن خواص را دارد؟ فرضا شما روغن شتر مرغ دارید ولی هنوز سازمان نظام پزشکی مجوزی برای تبلیغات آن صادر نکرده است.

ببینید سازمان نظام پزشکی خیلی اختلاف نظر با سازمان غذا و دارو و بهداشت دارد. این که چطور می شود به این مسئله اعتماد کرد، عین کلماتی که سازمان غذا و دارو در مجوز ها آورده به آنها استنباط می کنیم. از طرفی ما استناد کردیم به مجوز و پروانه ای که از روز اول گرفتیم.

مجوز اولیه و تولید بسیار فرق دارد با مجوز نهایی و تبلیغات. مجوز وزارت بهداشت بر حسب در خواست اولیه است اما مجوز نظام پزشکی برای مرحله آخر است که بررسی می کند ادعاهای گفته شده در تبلیغات با  فرمول آن مواد بهداشتی مطابقت دارد یا نه.

نظام پزشکی مجوز اجباری برای تولید محصول نیست و می تواند آبشنی جداگانه باشد مثل ایزوهای مختلف.

با شما مخالفم. این آپشن اضافه نیست، جزو مراحل کامل اخذ مجوزهای محصولات آرایشی است. مسئولین زیادی از جمله وزارت بهداشت هستند و نظارت می کنند محصولات تولید شده  طبق فرمولاسیون دقیق باشد و نمونه شاهد می گیرند.

تا اینجا درست اما بعد می رسیم به مرحله تبلیغات. مثلا محصولی در تبلیغ خود ادعا می کند باعث جلوگیری از ریزش مو می شود. این صحت ادعا را باید نظام پزشکی تایید کند.

این باید را چه کسی گفته است؟

قانون است و حتی سازمان غذا و دارو نیز آن را تایید می کند. من به شما قول می دهم که اگر این قانون باشد که من خیلی بعید می دانم، تمام تولید کننده ها غیرقانونی کار می کنند.

نکته دقیقا همین جاست که تبلیغات بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی غیرقانونی است. حتی ما شنیدیم که در مورد ۵۰۴۰ هم نامه داده شده است که دیگر تبلیغاتی صورت نگیرد.

خیر تبلیغات ما هنوز روی آنتن هست و اعلام کردند که تبلیغاتی که متفاوت است با مجوزی که در وزارت اصلی بهداشت است، جلویش را بگیرند. مثلا اگر ادعا می کنند که این محصول از ریزش مو جلوگیری می کند باید عین این کلمه در مجوز آمده باشد، نمی توانیم در غیر این صورت این ادعا را کنیم. ما باید با استناد به کتاب های قانونی و طب سنتی این را به صداوسیما ثابت بکنیم چون هیچ وقت صداوسیما اعتبارش را زیر سوال نمی برد.

اتفاقا در حال حاضر اختلافی که بین صداوسیما و وزارت بهداشت وجود دارد همین است که صداوسیما به دلیل وضعیت مالی در برخی موارد قانون تبلیغات را رعایت نمی کند. حتی شخص وزیر بهداشت هم نامه داد و مصاحبه کرد.

آقای وزیر علاوه بر نامه، مصاحبه ای انجام داد که شما باید جلوی این شامپوی ریزش مو را بگیرید و سپس گفت با اینکه این محصولات از دانشگاه های ما مجوزها را گرفته بودند اما ممنونیم که به حرف ما عمل کردید. سپس شیوه تبلیغات تغییر کرد و اعلام شد دقیقا همان کلماتی که در مجوز است باید همان ها ادعا شود.

اما در مورد محصولات شما گفته شده که باید جلوی تبلیغات آن گرفته شود.

همیشه باید بازرسی هایی باشد که جلوی شرکت هایی که غیرقانونی کار می کنند گرفته شود. این نظارت همیشه کم و زیاد وجود داشته. همین موضوع باعث می شود بعضی اوقات وقفه ای در میان فعالیت شرکت هایی رخ دهد که قانونی کار می کنند و متاسفانه تر و خشک باهم می سوزد.

الان شرکت شما، چه نوع مجوزی دارد؟ یعنی چه نوع مجوز ثبتی دارید؟

ما مجوز شرکت پخش هستیم، یعنی می توانیم محصولات مختلف را پخش کنیم. تبلیغات بازاریابی، صادرات و واردات هم بخشی از مجوز ما است.

پس به همین دلیل است که اسم برندهایتان را نمی آورید؟

خیر. در یک تیزر تبلیغاتی شما می توانید فقط نام یک محصول را بیاورید. بعضی از تبلیغات ما با برند ۵۰۴۰ است و بعضی با برند های دیگر. گرفتن این مجوز نیز بر عهده کارخانه است. ممکن است برای تبلیغ و گرفتن مجوز های آن کمک کنیم اما در اصل عامل گرفتن مجوز خود تولید کننده است.

این کار شما شبیه دور زدن قانون نیست؟ به خاطر اینکه شما وقتی محصولی را تبلیغ می کنید مردم خود آن برند را می بینند ولی شما در واقع گویی مغازه ای دارید که این محصولات را می فروشید که دیگر آن سلسله مراتب گرفتن مجوزها را نداشته باشد؟

اصل کار ما هم همین است، ما فروشگاه غیرحضوری و اینترنتی هستیم. صرفا روی شرکت خودمان که کار نمی کنیم، اینطور نیست. ما کمک می کنیم به کارخانه ها که محصولات خودشان را بفروشند از طرفی فروش خودمان را داریم. این موضوع هیچ ربطی به دور زدن قانون ندارد، خود مجوزی که ما گرفتیم با نام خرید و فروش محصولات مختلف با برندهای مختلف بود.

درمورد تبلیغات محصولات ریزش مو سازمان پزشکی می گوید هنوز محصولات این چنینی نیامده و این تبلیغات گمراه کننده است.

همیشه در ایران وقتی یک محصول فروش خوبی پیدا کند و مورد استقبال قرار بگیرد شرکت های رقیب با شیطنت هایی باعث می شوند که چنین نظریاتی پررنگ شود.

این نظریه نیست. خود آقای دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو می گوید هنوز محصولی برای  جلوگیری ریزش مو ساخته نشده است.

پس چرا مجوزش را صادر کردند؟

 ممکن است مجوز اولیه ای که گرفتید با تبلیغ فعلی شما تفاوت داشته باشد.

دقیقا کلمه ضد ریزش مو و کمک به رشد موها در مجوز آمده است. اینکه بگویند چنین محصولی وجود ندارد واقعا خنده دار است، در تمام کشورهای دنیا این محصول به فروش می رسد. فکر می کنم که خراب کردن خیلی راحت تر از ساختن است.

برخی شکایت ها نیز به سازمان نظام پزشکی ارسال شده است.

حتی یک مورد شکایت نیز نداریم. به نظر من بیشتر این صحبت ها از سوی رقیبان ایجاد می شود.

حالا شاید واقعی باشد. شما چرا همه را به دید دشمن نگاه می کنید؟

خود شما هم می گویید شاید. من مطمئن هستم آن چیزی که قرار است در روزنامه چاپ شود با آن چیزی که صحبت کردیم متفاوت باشد. حس می کنیم رقیبان ما ذهن شما را شست و شو داده اند!

رئیس سازمان غذا و دارو و سایر مسئولان نیز می گویند که یک سری از تبلیغات شما گمراه کننده است، شما فکر می کنید که من هم از طرف دشمنان آمده ام، پس آن افراد هم از سوی رقیبان شما هستند؟

نظر یک مسئول خاص نمی تواند وحی منزل باشد. ممکن است در مورد محصولی برخی ها موافق باشند و برخی ها مخالف.این موضوع که آقای دیناروند گفته اند که ممکن است تبلیغات ما مشکل داشته باشد، دلیلی بر بدی محصول ما نیست. ایشان اگر قطعی به این نتیجه برسند، لغو مجوز برایشان کاری ندارد. در هر صورت اصل تبلیغات در همه جای دنیا بر مقداری اغراق و بولد کردن است.

پس قبول دارید که در تبلیغات شما اغراق شده بود؟

ببینید در تبلیغات اصل بر این است که مقداری طنز، غلووبزرگنمایی داشته باشد. اما این نشانه دروغ بودن و اشتباه بودن مسئله نیست.

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز در نشست خبری گفت:  این دوره از آزمون‌ها در سه مقطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برگزار و مرحله اول آن، جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت کتبی و شامل ترجمه و حسن حفظ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صاحب قرانی افزود:  نام نویسی این آزمون از طریق پایگاه  تلاوت از دوم اسفند ۱۴۰۲  آغاز شد و تا پانزدهم اسفند  ادامه داشت.

وی گفت: محل‌های برگزاری آزمون نیز در ۹۹ حوزه در سراسر کشور بدون شرط سنی برپا خواهد شد و اتباع غیر ایرانی می‌توانند در آزمون نیز ثبت‌نام کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود:آزمون‌ها نیز در چهار مرحله  و مرحله دوم آزمون به صورت شفاهی دو  دو نوبت در سال انجام  می‌شود.

حجت السلام والمسلمین صاحب قرانی گفت: به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم و قبول می‌شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

 هم اکنون بیش از ۴۰ هزار حافظ بالای ۵ جز و استاد در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است