Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@19:19:38 GMT

دستور خواندن «نماز شب» به آسان ترین روش

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۷۶۹۹

دستور خواندن «نماز شب» به آسان ترین روش

نماز شب که یکی از عبادت‌های خالص اولیای خدا و از برنامه‌های سازنده اسلامی به شمار می رود انسان را به وادی معنویات نزدیکتر می‌کند. امام صادق(ع) فرمودند: نماز شب صورت را زیبا، خلق را نیکو و انسان را خوشبو می‌گرداند، رزق را زیاد و قرض را ادا می‌کند، اندوه را برطرف می‌سازد و چشم را جلا می‌دهد. همچنین رسول خدا (ص) فرمود: نماز شب، وسیله‌ای است برای خوشنودی خدا و دوستی ملایکه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواندن نماز شب

نماز شب مجموعاً یازده رکعت است:

هشت رکعت که مانند نماز صبح خوانده می‌شود یعنی چهار تا دو رکعتی به نیت نماز شب است.

رکعت اول: یک بار سوره حمد + یک بار سوره قل هو الله احد + رکوع + سجده

رکعت دوم: یک بار سوره حمد + یک بار سوره قل هو الله احد + قنوت + رکوع + سجده + تشهد + سلام.

 

دو رکعت نماز شفع

بهتر است در رکعت اول آن بعد از حمد، سوره ناس و در رکعت دوم بعد از حمد، سوره فلق خوانده شود.

 

یک رکعت نماز وتر

بعد از حمد سه بار سوره توحید و یک بار سوره فلق و یک بار سوره ناس بخوانیم و می‌توان یک سوره تنها خواند، سپس دستها را برای قنوت به سوی آسمان بالا می بریم و حاجات خود را از خدا می خواهیم.

برای چهل مؤمن دعا می کنیم؛ چهل بار بگویید ( اَللّهُمَّ اِغْفِر لِلْمومِنینَ وَ اَلْمومِناتْ وَ اَلْمُسلِمینَ وَ اَلْمُسلِماتْ ) و طلب مغفرت می کنیم و هفتاد مرتبه می‌گوییم: «استغفرالله ربّی و اتوبُ الیه».

از پروردگار خود طلب آمرزش و مغفرت می کنیم و به سوی او بازگشت می‌نمایم.

 

آن گاه 7 بار می گوییم «هذا مقامُ العایذٍٍِ بکَ منَ النّارِ»؛ (این است مقام کسی که از آتش قیامت به تو پناه می برد) و بعد از آن 300 مرتبه می‌گوییم: «العفو» و سپس می‌گوییم: «ربّ اغفرلی و ارحمنی وتُب عَلیَّ انّکَ انتَ التّوابُ الغفُورُ الرّحیم». و سپس رکوع + سجده + تشهد + سلام.

در پایان نماز شب تسبیحات فاطمة زهرا (س)  (34 مرتبه، الله اکبر، 33 مرتبه، الحمد لله و 33 مرتبه، سبحان الله) را میگوییم.

همیشه خواندن نماز شب اینگونه بوده است که در قسمت بالای گزارش پرداختیم اما می توانید نماز شب به آسان‌ترین روش را هم در این گزارش بخوانید.

دستور خواندن «نماز شب» به آسان ترین روش

در زیر برخی از احکام مربوط به نماز شب که بعضا به ساده کردن نحوه اقامه و خواندن نماز شب کمک می‌کنند، آورده می شوند:

همانطور که گفته شد نماز شب 11 رکعت است که در 6 نماز جداگانه اقامه می‌شود که از میان آنها نماز شفع ارجحیت دارد. بنابراین می توان هنگام کم بودن وقت تنها به نماز شفع نیز اکتفا نمود.

وقت نماز شب از نیمه شب تا فجر صادق است و هنگام سحر از سایر مواقع بهتر است و تمامی ثلث آخر شب سحر محسوب می شود و افضل از آن خواندن نماز شب نزدیکی های فجر است.

از آنجایی که نماز شب، نماز مستحبی است انسان می تواند نماز شب را نشسته بخواند حتی به اختیار. ولی اگر می خواهد نشسته بخواند بهتر آن است که هر دو رکعت نشسته را یک رکعت ایستاده حساب کند.

بنابراین باید هشت بار دو رکعت نشسته و هر دو رکعت به یک سلام که جمعاً شانزده رکعت می شود به نیت نماز شب بخواند و دوباره دو رکعت هر دو رکعت به یک سلام به نیت نماز شفع و دو بار یک رکعت هر یک رکعت به یک سلام به نیت نماز وتر، ولی در حال اضطرار و مریض همان یازده رکعت کفایت می کند.

شخص مسافر می‌تواند نماز شب را پیش از نیمه شب بخواند. همچنین فردی که می‌ترسد خواب بماند و وقت نماز شب او بگذرد می تواند نماز شب را پیش از نیمه شب بخواند.

این حکم برای کسانی که برای خواندن نماز شب بعد از نیمه شب عذری دارند مانند پیرمردان و یا کسی که از سرد شدن هوا می ترسد می توانند نماز شب را قبل از نیمه شب بخوانند.

خواندن سوره‌ها در رکعت‌های نماز شب لازم نیست و می تواند فقط به خواندن سوره حمد اکتفا کند. هم چنین قنوت در رکعت‌های دوم مستحب است و می تواند بدون قنوت بخواند. در ضمن نماز وتر که یک رکعت است را می توان بدون قنوت به جا آورد.

لازم نیست همه یازده رکعت نماز شب را در یک نوبت بخواند، بلکه می تواند در دو یا سه نوبت خوانده شوند.

در روایت آمده است که مستحب است که نماز شب را بلند بخواند تا اگر از خانواده اش کسی می خواهد برای به نماز شب برخیزد بیدار شوند. البته اگر گمان آن رود که بلند خواندن نماز شب سبب ریا یا آزار و اذیت ساکنین آن خانه شود، نباید بلند خوانده شود.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش مرغ گوشتی در خانه آسان شد!

اگر به‌دنبال کسب درآمد ازطریق طیور هستید می‌توانید با پرورش مرغ گوشتی در خانه این کار را به‌شکلی عالی انجام دهید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این کار بسیار سخت و زمان‌بر است و به ابزارها و سرمایه اولیه بسیار زیادی نیاز دارد؛ اما باید گفت که به این شکل نیست.

درصورتی‌که به‌دنبال پرورش طیور در خانه هستید باید بدانید که این کار بسیار ساده بوده و به ابزارهای کمی نیز نیاز دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این ابزار را از یک فروشگاه معتبر مانند آی طیور تهیه کرده و کار خود را شروع کنید.

این کار مزایای بسیار زیادی داشته و می‌تواند سودی عالی به شما ارائه دهد. البته مشاهده برخی از آموزش‌ها می‌تواند کارساز باشد برای اینکه بتوانید بهتر این کار را انجام دهید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب آموزشی همراه ما باشید.

مزایای پرورش مرغ گوشتی در خانه

امروز پرورش مرغ گوشتی در خانه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افرادی که در شهرستان یا روستا زندگی می‌کنند با این روش درآمد خوبی کسب می‌کنند. دلیل محبوبیت این روش مزایای جذاب زیر هستند.

تولید محصول به‌صورت ارگانیک

یکی از مهم‌ترین مزایایی که روش پرورش مرغ گوشتی در خانه به شما ارائه می‌دهد این است که با این کار، از ارگانیک بودن مرغ‌ها و گوشت آن مطمئن خواهید بود. متأسفانه امروز بسیاری از تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها برای اینکه فروش بیشتری داشته باشند، اقدام به پرورش طیور به‌صورت هورمونی می‌کنند.

این کار باعث می‌شود تا مرغ بیش از اندازه طبیعی رشد کرده و اندازه و وزنی زیاد داشته باشد. چنین مرغ‌هایی برای بدن ضرر دارند. درصورتی‌که به‌دنبال مرغ ارگانیک برای مصرف شخصی یا فروش هستید، روش خانگی بهترین روش خواهد بود.

کاهش هزینه‌های انرژی در جوجه‌کشی خانگی

استفاده از روش خانگی برای انجام این کار این قابلیت را دارد که هزینه‌های انرژی را نیز بسیار کاهش دهد. خلاف مزارع جوجه‌کشی که به انرژی گرمایی بسیار زیادی نیازمند هستند، برای این کار گرمای زیادی نیاز ندارید. شما این قابلیت را دارید که با کم‌ترین ابزار برقی مرغ را پرورش داده و آن را برای فروش و مصرف مشتری آماده کنید.

ابزارهای این کار بیشتر به‌صورت دستی بوده و به سیستم‌های گرمایش قوی نیز نیازی ندارند. به همین دلیل نیازی نیست نگران هزینه‌های کلان انرژی برق و گاز باشید؛ زیرا پرورش مرغ در خانه در این موضوع به‌صرفه عمل می‌کند.

کسب درآمد در خانه

مهم‌ترین مزیتی که با پرورش مرغ گوشتی در خانه نصیب شما می‌شود این است که قابلیت کسب درآمد در خانه را خواهید داشت. روش‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها از طیور درآمد کسب کنید.

درصورتی‌که مرغ گوشتی پرورش دهید، توانایی ایجاد یک کسب‌وکار خانگی را دارید. البته باید در نظر داشته باشید که این کار به سرمایه اولیه نیاز دارد. هرچه این سرمایه بیشتر باشد، سود شما پس‌از فروش مرغ‌ها نیز بیشتر خواهد شد. پیشنهاد می‌شود این کار را در خانه‌های حیاط‌دار یا روستا انجام دهید.

ابزار پرورش مرغ در خانه

درصورتی‌که به‌دنبال پرورش طیور در خانه هستید و نمی‌دانید که به چه ابزاری برای این کار نیاز دارید، باید موارد زیر را تهیه کنید. خرید ابزار زیر برای پرورش مرغ گوشتی در خانه واجب است. از مهم‌ترین این ابزار باید به موارد زیر اشاره کرد:

قفس مرغ

یکی از مهم‌ترین ابزارآلاتی که برای پرورش طیور به آن نیاز پیدا خواهید کرد، قفس مرغ است. همان‌طور که می‌دانید برای نگهداری از طیور نیازمند قفس‌های مخصوصی هستید. این قفس‌ها در سایزها و اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

برخی از آن‌ها ظاهر خاص داشته و امکاناتی جداگانه و ویژه به شما ارائه می‌دهند. برای اینکه بتوانید به‌راحتی مرغ را پرورش دهید، باید از بهترین قفس‌ها در سایزهای مناسب استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی آی طیور بهترین این قفس‌ها را به‌فروش می‌رساند.

مخزن آب اتوماتیک قفس

پس‌از خرید قفس مرغ به ابزارهای دیگری نیز نیاز دارید. همان‌طور که می‌دانید برای پرورش مرغ در خانه یا در کارگاه به ابزاری برای آب دادن به طیور نیاز دارید. یکی از مهم‌ترین این ابزارها مخزن آب است. مخزن آب وسیله‌ای است که در آن آب ذخیره‌شده و به‌صورت اتوماتیک کار می‌کند.

این مخزن را می‌توانید در حجم‌ها و اندازه‌های مختلفی مانند 5 لیتری در جنس پلاستیک فشرده خریداری کنید. بسیاری از آن‌ها قابلیت اتصال به شیر آب شهری داشته و از قطع کن اتوماتیک پس‌از پرشدن برخوردار هستند.

خرید انواع ابزار پرورش مرغ از آی طیور

همان‌طور که در بخش‌های قبلی مطالعه کردید، ابزارهای مختلفی برای پرورش مرغ گوشتی در خانه وجود دارد. اگر به‌دنبال فروشگاهی معتبر جهت خرید این ابزارها هستید به شما فروشگاه اینترنتی آی طیور را پیشنهاد می‌کنیم.

آی طیور یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین برای خرید قفس مرغ است. شما می‌توانید تنوعی گوناگون از قفس انواع پرنده را در سایزهای گوناگون مشاهده کرده و با قیمتی عالی بخرید. همچنین لوازم جانبی این قفس‌ها نیز در آی طیور با قیمت مناسبی به شما ارائه داده می‌شود. تنها کافی‌است از فروشگاه آی طیور دیدن کرده و محصولات مد نظر خود را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

به‌دنبال پرورش مرغ گوشتی در خانه هستید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؟ برای این کار نیازمند باکیفیت‌ترین قفس مرغ هستید. انجام این کار در خانه بسیار ساده‌ بوده و به کم‌ترین ابزار ممکن نیاز دارد. قفس مرغ مهم‌ترین این ابزارها است.

درصورتی‌که به‌دنبال خرید قفس مرغ هستید می‌توانید به فروشگاه آی طیور مراجعه کنید. این فروشگاه باکیفیت‌ترین قفس‌ها را به‌همراه خاص‌ترین لوازم جانبی به شما ارائه می‌دهد. در این مطلب آموزشی این لوازم را بررسی کردیم و امیدواریم که آشنایی شما با آن‌ها کامل شده باشد.

دیگر خبرها

  • روایتی از بزرگترین اجتماع جمع‌خوانی قرآن در قم
  • (ویدئو) رپ خواندن حمید صفت در سریال «اژد‌های هفت سر»
  • اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان + اعمال مشترک شب های قدر
  • پرورش مرغ گوشتی در خانه آسان شد!
  • فیلم/ مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن
  • نماز خواندن محمد خاتمی بر پیکر زن اصلاح‌طلب فوت شده | تصویر
  • (عکس) تصویری از نماز خواندن سیدمحمد خاتمی بر پیکر زهرا شجاعی
  • عکسی از نماز خواندن سیدمحمد خاتمی بر پیکر زهرا شجاعی
  • خواندن یک شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور رهبر انقلاب + فیلم
  • به‌به، به‌به، به این ژن خوب... | خواندن شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور رهبر انقلاب