Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:22:24 GMT

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی+عکس

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۸۹۳۹

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی+عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دلمه از غذاهای محبوب ایرانی است که انواع مختلفی دارد. در این مطلب طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی را آموزش داده ایم.

 میزان سرو: 6 عدد

مواد لازم:

-گوجه فرنگی (درشت): 6 عدد
-کدو سبز (نگینی خرد شده): 2 الی 3 عدد
-بلغور گندم: 1 پیمانه
-آب داغ: 250 میلی لیتر
-فلفل سیاه (پودر شده): یک دوم قاشق چای خوری
-پیاز (خرد شده): 1 عدد
-سیر (ریز خرد شده): 1 عدد
-سیر (ریز خرد شده): 2 حبه
-روغن زیتون: 3 قاشق سوپ خوری
-پنیر خامه ای: 100 گرم
-شبت (خرد شده): 4 الی 5 عدد
-نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه:

با دقت قسمت بالای گوجه فرنگی ها را برش دهید و داخل آنها را خالی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب داغ، یک دوم قاشق چای خوری، نمک و فلفل سیاه را با بلغور گندم در ظرف مناسبی با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید تا بلغور خیس بخورد. پیاز و سیر را در دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون تفت دهید. کدو سبز نگینی خرد شده را اضافه کرده و حدود 5 دقیقه تفت دهید. بلغور گندم خیس خورده، پنیر خامه ای، شبت و مقداری نمک اضافه کنید. داخل گوجه فرنگی ها را با این مخلوط پر کنید. آنها را در تابه روی حرارت متوسط قرار دهید و یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون و یک پیمانه آب داغ (200 میلی لیتر) باقیمانده را اضافه کنید. هنگامی که آب به جوش آمد ظرف را حدود 10 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد (250 درجه فارنهایت) قرار دهید. سپس سرو کنید.

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

 

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال

هدف از برگزاری روز مزرعه انتقال یافته‌های جدید تحقیقاتی پرورش باغداری و به خصوص گوجه سبز به تولید کنندگان و بهره برداران و افزایش اطلاعات و دانش فنی آنها است که در این آیین بر ضرورت بکارگیری دانش و مهارت کسب شده توسط فراگیران در عرصه‌های تولید در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت تاکید شد.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب در حاشیه مراسم روز مرزعه، گفت: برداشت محصول گوجه سبز در سطح ۲ هزار هکتار از باغات این شهرستان از امروز در باغات ۲ روستای پیران و کلاهمال با قدمت ۳۵ سال از توابع این شهرستان آغاز شد که نوبرانه این محصول در کشور است.

ایرج بهرامی افزود: با توجه به اینکه سرپل‌ذهاب یک شهرستان گرمسیری است امکان پرورش محصول گوجه‌سبز در آن وجود ندارد، اما وجود ۲روستای پیران و کلاهمال در یک ریز اقلیم بین کوه‌های رشته‌کوه زاگرس و عبور رودخانه از میان آن باعث یک آب و هوای بسیار خوب برای باغات گوجه‌سبز در این ۲روستا شده است.

وی اظهار کرد: ۲۰۰هکتار باغ گوجه‌سبز در شهرستان سرپل ذهاب وجود دارد که با عملکرد برداشت پنج تن در هر هکتار، پیش بینی می‌شود بیش از یک‌هزارتن گوجه سبز برداشت و روانه بازار مصرف شود، اما به دلیل خسارات باد و طوفان و تگرگ اخیر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید این باغات کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: در زمان برداشت محصول گوجه سبز قریب به ۲۰ هزار نفر روز از کارگران فصلی در زمینه برداشت، بسته بندی و حمل و نقل بکارگیری می‌شوند و برای ۵۰۰ نفر در این۲ روستا پیران و کلاهمال» بصورت ثابت و پایدار اشتغال ایجاد شده است.

بهرامی تصریح کرد: این محصول امروز در یک بسته‌بندی شکیل و جدید و در وزنه‌ای پایین که مورد پسند مردم است برای عرضه در بازار به مراکز استان‌های تهران، همدان، تبریز، اهواز ارسال می‌شود و به دلیل نوبرانه بودن آن از قیمت بالا و خوبی برخوردار است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • عصبانیت صهیونیست‌ها از هوا خوری یحیی سنوار
  • طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی در میادین میوه و تره‌بار
  • طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی؛ ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)