Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@22:05:29 GMT

افزایش بازارهای الکتروینک صنایع دستی به 200 مورد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۰۲۶۳

بهمن نامورمطلق (معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) با حضور در غرفه ایلنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به سوال که صنایع دستی همیشه در فرغ موضوعات میراث‌فرهنگی و گردشگری واقع شده و برنامه‌های آن مدون و توام با ضمانت اجرایی نبوده است؛ آقای مونسان برای این حوزه چه تصمیم مشخصی دارند، گفت: ما به عنوان متخصصان حوزه صنایع دستی برنامه‌های خود را به ریاست سازمان میراث فرهنگی ارائه داده‌ایم تا انشاالله صنایع دستی به تدریج از زیر سایه‌ی دیگر حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: خوشبختانه نسبت به ۵ یا ۶ سال گذشته و خصوصا این اواخر صنایع دستی بهتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و در بحث اشتغال‌زایی هم برنامه‌ریزی خوبی را شاهد هستیم. وقتی آقای مونسان به سازمان آمدند شخصا از ایشان پرسیدم که آیا رئیس‌جمهور برای حوزه‌های مختلف اولویت خاصی دارند که پاسخ دادند؛ خیر. اولویت اصلی برای رئیس‌جمهور اشتغال‌زایی در تمام حوزه‌ها مخصوصا اشتغال‌زایی برای جوانان است. امیدوارم برنامه‌های ما در بحث صنایع دستی هرچه زودتر مطالعه شود تا حمایت‌های لازم برای تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی صنایع دستی جدی‌تر از قبل پیگیری شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا محدود بودن بازارهای فروش صنایع دستی به بازارهای فصلی و دوره‌ای مانعی بر راه تجاری‌سازی این صنعت محسوب نمی‌شود، بیان کرد: در حال حاضر بازار صنایع دستی ما محدود به بازارهای فصلی و دوره‌ای نیست. ما برای تجاری‌سازی صنایع دستی همزمان چندین طرح و استراتژی را پیش می‌بریم. رسیدگی به فروشگاه‌های موجود، راه‌اندازی بازارهای جدید، احیای بازارهای ستنی مثل عودلاجان و سرمایه‌گذاری در بازار الکترونیک ازجمله این برنامه‌هاست. ما ۵۰ بازارچه جدید برای صنایع دستی راه‌اندازی کرده‌ایم و تعداد بازارهای الکترونیک صنایع دستی را از ۵ بازار الکترونیک به ۲۰۰ مورد افزایش داده‌ایم که برخی‌هایشان با بازار بین‌المللی هم در ارتباط هستند. در کنار این موارد توجه به بازارهای فصلی را هم در دستور کار داریم.

نامورمطلق افزود: نمی‌گویم تجاری‌سازی بازار صنایع دستی ما ۱۰۰ درصد موفق بوده است اما رو به رشد است و باید بیشتر در این حوزه کار کنیم. باید در این مسیر تمام ژانرها و گونه‌های تجاری‌سازی اعم از بازارهای فصلی، دایم و فروشگاه الکترونیک را همزمان مدنظر داشته باشیم. نباید هیچکدام از این مسیرها را کنار بگذاریم چون بخشی از مخاطب را از دست می‌دهیم. ما حتی در مقوله حراجی‌ها هم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و از این وجه هم غافل نیستم. ما از تمام گونه‌های تجاری‌سازی برای صنایع دستی استفاده می‌کنیم تا چرخ این صنعت بهتر و روان‌تر از همیشه بچرخد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین

صنایع‌دستی استان کردستان جلوه‌گر هنر دستانِ مردان و زنان کردستانی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080203 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود