Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@09:39:25 GMT

تراشیدن موی سر نوزاد، ممنوع +عکس

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۱۱۰۷

یکی از عادت های جا افتاده در جوامع محتلف منجمله ایران، موضوع ارتباط از ته تراشیدن مو و پرپشت شدن آن است.
به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از مردم ایران و بسیاری از کشورهای جهان بر این عقیده اند که از ته تراشیدن مو بر پرپشتی آن تاثیر مثبت دارد. با این که هنوز از لحاظ علمی این موضوع ثابت نشده است و اغلب مسائل ژنیتیکی و تغذیه بر رشد یا ریزش موها تاثیر دارند ولی برخی بر این عقیده اند که اگر از همان دوران نوزادی موی کودک را ته بتراشند، در آینده او موهای بهتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس پژوهش های انجام گرفته، بهترین راه برای کوتاه کردن موهای نوزادان، قیچی کرده آنها است. در این رابطه گفته می شود که وارد آمدن هر گونه فشار به ریشه موی نوزاد، باعث ریزش مو و کندی رشد موها می شود
برچسب ها: تراشیدن موی سر نوزاد ، تراشیدن مو ، ریشه مو

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند طی سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی اربابی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت، خدمات ناباروری را پوشش داده تا با این اقدام هم به خانواده‌ها از نظر مالی و کاهش هزینه‌های درمان کمک شود و هم اقدام مناسبی برای تحقق قانون جوانی جمعیت باشد.

وی گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز درمان ناباروری رویش و سایر دستگاه‌های ذیربط بتوانیم تسهیلگر و کمک‌کننده‌ خوبی برای افزایش نرخ رشد جمعیت باشیم. خوشبختانه در مرکز درمان ناباروری رویش، تمامی آزمایشات بسته خدمتی ناباروری انجام می‌شود و بیمار برای انجام این آزمایشات نیاز مراجعه به خارج از مرکز را ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تولد 70 نوزاد در این مرکز در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری و افزایش مراجعات به مرکز رویش، شاهد افزایش تولد نوزاد با استفاده از خدمات مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند هستیم و نسبت به سال 1401 که نوزادان متولد شده 45 مورد بوده، رشد خوبی داشته است.

اربابی از رایگان‌شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر 7 سال نیز خبر داد و گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است. قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران در حال پیاده‌سازی است تا بیمه شدگان سلامت از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • آکنه نوزادی چیست؟
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳
  • فیلم| تولد یک نوزاد فلسطینی پس از شهادت مادرش در بمباران
  • علت ریزش موها چیست؟
  • چگونه در بهار مو های سالم‌تری داشته باشیم؟
  • عوامل بروز یبوست در نوزادان چیست چگونه درمان می‌شود؟
  • دلایل انتخاب رنگ موهای بدون آمونیاک