Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در جلسه  هفتم آبان هیات دولت ضمن تبریک رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منصور غلامی و رضا اردکانیان به عنوان وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو به نقش مهم دانشگاه ها در تربیت مدیران سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علمی اشاره و تصریح کرد که  انتظار است که دانشگاه ‌ها حضور مؤثرتری در حل مسائل و معضلات مهم کشور ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اتصال دانشگاهها به بخش تولید، کار و بازار را ضروری دانست و دانشگاهها را به تأمین نیازهای واقعی جامعه و تصدی مسئولیتهای مهم و حساس و اتخاذ تدابیری برای نیل به این مقصود توصیه کرد.

روحانی مدیریت شایسته منابع آب کشور را از اولویتهای وزارت نیرو دانسته و با توجه به تجربیات ارزنده و دانش اردکانیان اظهار امیدواری کرد که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت نیرو، شاهد مدیریت بهتر منابع آب کشور باشیم.

رییس ‌جمهور در ادامه از همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مربوط، رییس مجلس و هیأت رییسه  و همچنین از سرپرستان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو که در این مدت به خوبی ایفای مسئولیت کردند، تشکر کرد.

هیأت وزیران در ادامه جلسه به استانداران پیشنهادی استان‌های اردبیل، اصفهان، مازندران و یزد رأی اعتماد داد.

بر این اساس، اکبر بهنام جو، محسن مهرعلیزاده، محمد اسلامی و محمود زمانی به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های اردبیل، اصفهان، مازندران و یزد منصوب شدند.

رییس جمهور با تبریک مسئولیت استانداران و فرصت خدمتی که در اختیار آنان برای خدمت به مردم قرار گرفته است، آنان را به رعایت اعتدال، تلاش بر حفظ وحدت مردم، رعایت حقوق اقوام و مذاهب، زنان و جوانان توصیه کرد.

روحانی استان‌های اصفهان و یزد و مازندران را از لحاظ گردشگری دارای اهمیت ویژه دانسته و استانداران این استان‌ها را به توسعه صنعت گردشگری در استان سفارش کرد.

رییس جمهور مردم استان اصفهان را مردمی وفادار، پرتلاش، خوش فهم و فعال و با نقش‌آفرینی‌های مهم و نمونه در انقلاب و دفاع مقدس ذکر کرد و مهرعلیزاده را با تجربیات خوب و متنوع عضوی سیاسی، اجرایی و با سوابق ارزنده دانست و بر ارتباط بسیار صمیمی با شخصیت بسیار ارزشمند آیت الله مظاهری که همواره کمک نظام و دولت و خیرخواه آن بوده، توصیه کرد.

وی استان مازندران را به لحاظ کشاورزی، صنعتی، برخورداری از بنادر مهم، همسایگی با کشورهای مختلف و فرصت‌های ارتباطی دارای اهمیت ذکر کرد و ضمن تأکید بر لزوم توسعه صنعتی سازگار با محیط زیست در استان و اتخاذ تدابیری برای حل مشکل زباله در این استان و دیگر استان‌های شمالی کشور، دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و شهرداری‌ها را به حل این مشکل و حفظ جنگل‌ها و برقراری تعادل بین شرق و غرب مازندران در تقسیم‌بندی منابع سفارش نمود.

روحانی، استاندار یزد را به تقویت الفت مذهبی و رعایت حقوق زرتشتی‌ها که از اصیل‌ترین ایرانی‌های قدیمی و باستانی هستند و دین آنان در قانون اساسی به عنوان دین رسمی پذیرفته شده است، سفارش کرد و اظهار داشت که همواره یکی از افتخارات اسلام روابط مسالمت‌آمیز با مردم دیگر و احترام به آنان بوده است.

وی استان اردبیل را که مردمان شریف آن در عشق به اهل بیت زبانزد هستند، به جهت همسایگی با کشور آذربایجان و روابط خوب و قابل گسترش با این کشور از استانهای مهم ذکر کرد و بر توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه تأکید کرد.

رییس جمهور تلاش برای آبادانی کشور و فرصت خدمت به مردم را از توفیقات الهی دانست و تأکید کرد که ضمن شکرگزاری و بهره گیری از این فرصت تلاش کنند.

هیأت وزیران به منظور رفع مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران به کشور عراق، با تمدید دوره بازپرداخت تسهیلات ارزی به آنها برای مدت یک سال موافقت کرد.

دولت همچنین مصوب کرد هرگونه هزینه ناشی از تمدید از جمله هزینه کارمزد تمدید ضمانت‌نامه و سود متعلقه سال قبل از تمدید، در صورت عدم پرداخت از سوی پیمانکاران و بنا به درخواست پیمانکاران در زمان تمدید تسهیلات، محاسبه و به حساب بدهی پیمانکاران منظور شده و هم زمان با تسویه اصل تسهیلات در پایان دوران تمدید دریافت شود.

* تصویب راهکارهای تحقق اقدام مالی مبارزه با تروریسم

هیأت وزیران در ادامه، آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را مورد بررسی و تصویب قرار داد. همچنین لوایح اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم از دیگر مصوبات عصر امروز هیأت وزیران بود.

 

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

رئیس‌جمهوری اعلام کرد که ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه اقتصادی سریلانکا مشارکت کند.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود با بیان اینکه پس از انقلاب، روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد، اظهار کرد: این روابط رو به توسعه است و طی گفت‌وگوهایی که با رئیس‌جمهوری این کشور و همکاران وی داشتیم قرار شد همکاری‌ها در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و علمی و فناورانه بین دو کشور ادامه یابد.

وی از اعلام آمادگی کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تأکید کرد: برای صدور خدمات فنی و مهندسی آمادگی داریم. بی‌شک می‌توانیم در توسعه اقتصادی سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی مشارکت کند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: به مردم و مسئولان سریلانکا می‌گویم که تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است. ایرانِ امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.

رئیسی از تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و سریلانکا خبر داد و گفت: مقرر کردیم با پیگیری وزیران خارجه دو کشور کمیسیون مشترک هرچه سریع‌تر تشکیل شود و سازوکار روابط تجاری، اقتصادی، کشاورزی و علمی فناوری را مورد بررسی قرار دهند و این تصمیم‌ها سریع اجرایی شود.

رانیل ویکرمسینگه نیز در این نشست خبری تصریح کرد: امروز پروژه چندجانبه سد گشایش یافت که ۱۲۰ مگاوات برق را تأمین می‌کند. از ایران برای مشارکت در ساخت این سد و انتقال دانش و فناری ساخت سد قدردانی می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه توانستیم پروژه مشترکی را میان دو کشور به نحو مطلوبی اجرا و بهره‌برداری کنیم بیان کرد: از مردم ایران تشکر می‌کنم و به آنها به‌دلیل دستیابی به فناوری برق و انتقال آب و سدسازی تبریک می‌گویم. انتقال آب و تولید برق از مهم‌ترین مذاکرات نشست‌های امروز بود.

رئیس‌جمهوری سریلانکا حمایت ایران را سبب ثبات اقتصادی در کشور خود دانست و گفت: از این تریبون از حمایت‌های ایران در برابر بحرانی اقتصادی چند سال گذشته کشورمان قدردانی می‌کنم، این حمایت‌ها سبب ثبات اقتصادی در کشورمان شد.

ویکرمسینگه با اشاره به امضای پنج سند همکاری با ایران، افزود: در طول گفت‌وگوهای امروز در نشست‌های دوجانبه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تجاری و ... مطرح شد و دو دولت به پنج توافق‌نامه در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و فناوری ... امضا کردن  تا از این طریق به افزایش مناسبات دو جانبه و ارتباط میاد مردم دو کشور اقدام کنیم. دو کشور در حوزه همکاری در کارگروه اقیانوس هند و نیز سازمان ملل متحد به تفاهم رسیدند؛ گفت‌وگوهای بسیار خوبی هم درباره چالش‌های کنونی جهان داشتیم و در برخی موضوع‌ها توافق کردیم.

گفتنی است که وزیران نفت، نیرو، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس‌جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند. در این سفر مگاپروژه‌های برق‌آبی که به همت مهندسان ایران و با هزینه‌کرد کامل دولت سریلانکا احداث شده، با حضور رؤسای جمهوری دو کشور به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رییسی : برای صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در پیشرفت سریلانکا آمادگی داریم