Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:55:49 GMT

مزایای لاپاراسکوپی در زمان بارداری

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۱۹۱۱

مزایای لاپاراسکوپی در زمان بارداری

محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالعه ایمن بودن عمل لاپاراسکوپی در زنان باردار پرداختند.

به گزارش ایسنا، حمید ملالی در مقاله مروری گزارش کرد که عمل جراحی لاپارسکوپی در زنان باردار از سال ۱۹۹۰ شایع شده است. اگرچه لاپارسکوپی در فیلدهای دیگر جراحی ایمن است اما داده‌های مربوط به کارایی و ایمن بودن این عمل در زمان بارداری محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این مطالعه، بررسی کارایی لاپاراسکوپی در زنان باردار است.

مطالعات نشان می‌دهد که مزایای لاپاراسکوپی طی جراحی در بیماران باردار و غیر باردار مشابه است. این مزایا شامل دردهای کمتر پس از جراحی، کاهش چسبندگی، کاهش در زمان بستری شدن و برگشت سریعتر به فعالیت‌های روزانه است. با این وجود تعداد کمی از این مطالعات اختلالاتی را گزارش کرده که شامل زایمان زودرس و سقط جنین است.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که لاپاراسکوپی می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید در تشخیص و درمان بیماران باردار به کار رود. برداشتن آپاندیس با لاپارسکوپی و در زمان بارداری ایمن است مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری نتایج خوبی برای جنین و مادر دارد. تجربیات و مطالعات پیشنهاد می‌کند که جراحی لاپارسکوپی ممکن است در زمان بارداری ایمن باشد اما اثبات بیشتر این نکته نیاز به مدارک علمی بیشتری دارد.

این مقاله مروری در سیزدهمین کنگره بین المللی  جراحی کم  تهاجمی ایران به صورت پوستر ارایه شد. این کنگره در ۳ تا ۵ آبان سال ۱۳۹۶در اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای استفاده از تولید آزمایشگاهی جنین حیوانات

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت از پروژه های دانش بنیان و استراتژیک در حوزه امنیت غذایی، پروژه «تأسیس اولین مزرعه نمونه تولید گوساله های ممتاز با خصوصیات برتر ژنتیکی با استفاده از تکنیک تولید آزمایشگاهی جنین» که از حدود ۱۰ سال پیش فرآیند تثبیت دانش فنی و تجاری سازی آن توسط محققین این شرکت در کشور انجام شده است، در حال حاضر در دوران بلوغ خود قرار گرفته و نیازمند توجه ویژه جهت توسعه است.

تاسیس بانک جنین از گاوهای ممتاز توسط یک شرکت دانش بنیان

بالا بودن هزینه های تولید هر واحد شیر و گوشت یکی از چالش های دائمی تولیدکنندگان در صنعت دامپروری بوده و این در حالی است که کشورهای پیشرفته در دهه های اخیر با استفاده از فناوری تکثیر گاوهای ممتاز با تکنیک تولید آزمایشگاهی جنین موفق به کاهش ۲۰-۳۰ درصد هزینه های تولید شده اند. با همین چشم انداز شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز برای اولین بار در کشور اقدام به تاسیس بانک جنین از گاوهای ممتاز نژادهای شیری (جرزی)، دو منظوره (سیمنتال)، و گوشتی (شاروله، لیموزین و آکیتن) با هدف ارتقای بهره وری تولیدات دامی کشور کرده است.

تولید ۵۰ جنین از هر گاو ممتاز در سال

اساس این فناوری بدین گونه است که تعداد محدودی گوساله با خصوصیات برتر ژنتیکی از خارج از کشور وارد می شود و پس از تولید جنین از این گاوهای برتر با استفاده از تکنیک تولید جنین (تولید ۵۰ جنین از هر گاو ممتاز در سال)، جنین های حاصله در رحم گاوهای معمول موجود در کشور قرار گرفته و بدین ترتیب گوساله های ممتاز تکثیر شده و دیگر نیازی به واردات این گاوهای ارزشمند به کشور نیست.

دستیابی به گله اصلاح شده با خلوص ۱۰۰ درصد/کاهش ۲۰-۳۰ درصدی هزینه های تولید

تولید آزمایشگاهی جنین با استفاده از روش ovum pick up در جهان روز به روز رو به افزایش است و فقط یک شرکت برزیلی ۶۰ هزار جنین در ماه تولید می کند. مهمترین مزایای استفاده از جنین های مذکور عبارت است از دستیابی به گله اصلاح شده با خلوص ۱۰۰ درصد در همان نسل اول، تولید حدود ۱۵ تا ۲۰ گوساله در سال از هر یک از گاوها، کاهش ۲۰-۳۰ درصدی هزینه های تولید با تکثیر حیوانات ممتاز گله و تهیه مولد از نژادهای دارای شاخص های اقتصادی مطلوب با هزینه اندک.

فرایند تولید جنین ممتاز چگونه صورت می گیرد؟

فرایند تولید جنین ممتاز در این مرکز به این صورت است که در مرحله اول استحصال سونوگرافیک تخمک از گاوهای ممتاز و انتقال تخمک های به آزمایشگاه جهت انجام فرایند بلوغ آزمایشگاهی صورت می گیرد. سپس در مرحله دوم افزودن اسپرم های تعیین جنسیت شده به قطرات حاوی تخمک های بالغ و ماندن اسپرم ها در مجاورت تخمک ها جهت لقاح آزمایشگاهی و در مرحله بعدی نیز کشت جنین های حاصله به مدت ۷ تا ۸ روز در شرایط آزمایشگاهی و انجماد جنین های حاصله در مرحله بلاستوسیست انجام می شود.

با توجه به قیمت حدود ۲-۳ برابری تلیسه های با خصوصیات برتر ژنتیکی (به خصوص در نژادهای جرزی و سیمنتال) استفاده از جنین گاوهای برتر، در دسترس ترین و ارزان ترین راه جهت دستیابی به گله خالص این نژادهاست. با افزایش تعداد دام های ممتاز نسبت به دام های قبلی موجود درآمد به هزینه گله تغییرات مثبت چشم گیری خواهد داشت از جمله کاهش تدریجی هزینه های تولید شامل هزینه های نگهداری، بیماری و ... در گله تا ۲۵ درصد، بالاتر بودن حدود ۳ برابری طول عمر اقتصادی نژادهای غیرهلشتاین نسبت به نژاد هلشتاین و کمتر بودن حساسیت های این نژادهای (تغییر جیره، بیماری ها و باروری) نسبت به نژاد هلشتاین.

مزایای استفاده از روش تولید آزمایشگاهی جنین/خودکفایی در زمینه تولید کره و گوشت

همچنین استفاده از این روش در بلند مدت منجر به صرفه جویی در مصرف نهاده های دامی و میزان واردات آن ها و همچنین خودکفایی در زمینه تولید کره و گوشت با توجه به تکثیر نژادهای مرتبط با تولید این دو محصول و جلوگیری از خروج ارز جهت واردات گوساله های مذکور می شود.

راه اندازی بانک جنین گاوهای برتر از ۵ نژاد برای اولین بار در کشور

تولید اولین بره حاصل از لقاح خارج رحمی در کشور و جنین‌های شبیه سازی شده، اخذ اولین و تنها پروانه بهره برداری «مرکز تولید آزمایشگاهی جنین گاو» از سازمان دامپزشکی، تولید گوساله نر ممتاز مولد اسپرم و فروش آن به ایستگاه های تولید اسپرم، راه اندازی بانک جنین گاوهای برتر از ۵ نژاد برای اولین بار در کشور، برنامه تولید جنین از نژادهای گاو بومی و گاومیش های ممتاز متعاقب درخواست مرکز اصلاح نژاد دام کشور و درخواست سازمان حفاظت محیط زیست کشور جهت همکاری در پروژه «ابقای یوزپلنگ ایرانی» از افتخارات شرکت دانش بنیان ماندگار سینا فناوران به شمار می رود.

تولید آزمایشگاهی جنین در حیوانات مزرعه ای، شبیه سازی در گاو و گوسفند، انتقال جنین در حیوانات آزمایشگاهی و مزرعه ای، انجماد تخمک، اسپرم، جنین، سلول های بنیادی و تخمدان در حیوانات مزرعه ای و دست ورزی های سلول های جنسی و جنین از جمله توانمندی های این شرکت های دانش بنیان است.

کد خبر 6084050 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • چطور با خرید در شیشه ای اتوماتیک و دزدگیر اماکن با هزینه کم، امنیت را بالا ببرید؟
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد
  • معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات
  • ساخت گلخانه و مزایای آن
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • مسکن های بی خطر در دوران بارداری
  • مزایای استفاده از تولید آزمایشگاهی جنین حیوانات