Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت:مطمئن ترین کار و مؤثرترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی، همین سازمان های مردم نهاد هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن،عصمت محمودی مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در جلسه سازمان های مردم نهاد شهرستان قاین که روزگذشته  در فرمانداری قاین برگزار شد اظهارکرد:سمن ها به عنوان بازوی دولت به معنی واقعی وبدون چشم داشت وهزینه واعتبار برای بهبود شرایط زندگی مردم به میدان آمده اند

وی بابیان این که بیشترین آمار سمن های استان مربوط به شهرستان قاینات است گفت:خوشبختانه علاوه بر رشد کمی شاهد رشد کیفی سمن ها نیز در شهرستان قاینات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی در ادامه گفت: رشد وپیشرفت با پول شدنی است اما توسعه با پول شدنی نیست وبرای رسیدن به توسعه نیاز به سمن مستقل داریم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ادامه گفت: شخصی که سمن تشکیل می دهد باید دارای روحیه ایثارگری وکمک به مردم بدون وابستگی به اعتبارات دولتی باشد.

وی افزود:وظیفه ماست که در خراسان جنوبی به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر منطقه همراه باسمن هاباشیم وتمام توان ما برتقسیم عادلانه اعتبارات در سطح استان خواهد بود.

محمودی گفت:توان ما بر انجام کار درست است وبازاریابی با برنامه وطرح وهدف مشخص در دستور کار سمن هاباید  باشد.

وی با توصیه به سمن ها گفت: یک سمن موفق باید با سمن های فعال استان وکشور ارتباط بگیرد واز تجربیات آنها استفاده کند.

محمودی با اشاره به درخواست تعدادی از فعالین سمن های شهرستان قاینات مبنی بر برگزاری کار گاههای آموزشی در سطح شهرستانها گفت:در برنامه  های آتی این موارد مد نظر استان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با تشکر از دست اندرکاران خانه سمن شهرستان گفت:راه اندازی وافتتاح سمن به تنهایی ملاک نباشد وخانه سمن نیاز به چویایی وفعالیت دارد.

حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در جلسه سازمان های مردم نهاد شهرستان قاینات، اظهار کرد: ما در استان خراسان جنوبی بیش از ۳۰۰ سمن داریم که شهرستان قاینات با بیش از ۳۵ سمن فعال بیشترین تعداد سمن ها را در سطح استان دارا می باشد که این امر نشان از تأثیرگذاری جامعه و حضور مردم در کلیه بخش ها دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه گفت: وقتی یک شخص از کار و زندگی فردی خودش خارج می شود و می خواهد بدون اینکه مکلف به این امر باشد، فراتر در صحنه اجتماع حاضر شود؛ در واقع یک ظرفیتی ایجاد کرده است که مفهومش این است، این انسان ظرفیتی فراتر از زندگی خودش را دارد و وارد عرصه ای می شود که احساس می کند فراتر از چارچوب خانه و زندگی خودش می خواهد فعالیت نماید بدون اینکه موظف به این امر باشد. بنابراین این نگاه بایستی در جامعه توسعه  ورشد پیداکند.

معاون استاندارخاطرنشان کرد: تقریبا همه صاحب نظران بر این عقیده اند که مطمئن ترین کار و مؤثرترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی، همین سازمان های مردم نهاد هستند.

وی در قسمتی از سخنان خود، گفت: سئوال اینجاست که چرا با وجود این همه نهاد های حمایتی و سازمان ها، این ها نتوانستند مانع از وضعیت تراکم و تشدید آسیب های اجتماعی بعد از ۲۰ سال اخیر شوند؟

حسینی ، تصریح کرد: در گذشته وقتی می خواستند خدماتی را تعریف کنند؛ بر وظیفه همه جانبه بودن دولت و کار دولت، تأکید می کردنداماامروزه علاوه بر این رویه، بر تدبیر و مدیریت، تأکید می شود. اینکه یک مسأله و مشکلی بوجود آمده است. چگونه تدبیر کنید؟ یعنی همه جوانب امر را ابتدا ببینید و بسنجید؛ بعد تصمیم بگیرید.

معاون استاندار در پایان، تأکید کرد: در تمام دنیا برای مقابله با آسیب های اجتماعی و آسیب هایی که سمن ها برای رفع فعالیت آنها تلاش می کنندفرمولی ارائه شده  و آن این است که انجام کار مشترک توسط دولت، که بستر فعالیت های جامعه مدنی است، نهاد های مدنی بطور اعم که در حقیقت برخاسته از متن جامعه هستند و قربانیان آسیب های اجتماعی که بخش های آسیب دیده هستند و می دانند با چه آسیب هایی مواجه بودند و آن ها را لمس کرده اند؛ صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی طرح‌های عمرانی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت گفت: وزارت نفت در سفر اول رئیس جمهور ۸۵۰ میلیارد ریال و در سفر دوم ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی استان تعهد مشارکت دارد که ۶۱۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سفر اول پرداخت شده است.

او افزود: مصوبات سفر اول رئیس جمهور از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت ۸۵ درصد اجرایی شده است.

عباس زاده با تأکید بر تسریع در روند پرداخت اعتبارات وزارت نفت در زمینه تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان، اظهار کرد: هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه بیرجند نیاز است که قرار شد ۳۷۰ میلیارد ریال آن از سوی وزارت نفت در اسرع وقت پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی اولین استان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان‌ها بود، پس باید در زمینه تخصیص اعتبارات هم در سطح کشور پیش‌رو باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی