Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@23:59:25 GMT

طراح صحنه فیلم های معروف درگذشت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۳۶۰۴

طراح صحنه فیلم های معروف درگذشت

رکنا: استرابل طراح صحنه فیلم‌های معروفی چون «کاباره» «هدف بی‌شرمانه» «گذرگاه شب» و «داستان بی‌پایان» در ۹۰ سالگی درگذشت.

هربرت استرابل کارگردان هنری و طراح صحنه متولد برلین که اسکار بهترین طراحی صحنه را برای فیلم «کاباره» اثر لیزا مینل دریافت کرد درگذشت.

استرابل طراح صحنه فیلم‌های معروفی چون «کاباره» «هدف بی‌شرمانه» «گذرگاه شب» و «داستان بی‌پایان» در 90 سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینگمار برگمن زمانی که در آلمان زندگی می‌کرد برای فیلم «زندگی خانواده ماریونت» از استرابل استفاده کرد. استرابل همچنین در فیلم «گذرگاه شب» اثر دلبرت مان، کارگردان هنری بود که «جان هارت نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کرد که داستان خانواده‌ای بود که در تلاش بودند تا با بالن از آلمان شرقی بگریزند. دو سال بعد او در همکاری با وولفگانگ پترسون فیلم «داستان بی‌پایان» را خلق کردند.

در سال 1972 میلادی طراحی صحنه فیلم «کاباره» به کارگردانی «باب فاس» را عهده‌دار شد و موفق به دریاف جایزه اسکار گردید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان

تین نیوز

شرکت راه آهن قزاقستان (KTZ) صادرات کالاهای کشاورزی از طریق ریل به چین را به طور موقت ممنوع کرده است. KTZ این ممنوعیت را به دلیل  ازدحام در گذرگاه های مرزی با چین اجرایی می کند. هم اکنون در گذرگاه های مرزی دوستیک و خورگوس به ترتیب 180 و 100 واگن کالا در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، به گفته KTZ، راه آهن چین واگن ها را به موقع تخلیه نمی کند و از طرفی مسئولان چینی می گویند که ایستگاه های مرزی آنها بیش از حد بارگذاری نشده است. نشریه الدالا قزاقستان نیز اظهار کرده است که این مشکل ناشی از کمبود زیرساخت نیست، بلکه مسائل بوروکراتیک است که سازمان های دولتی قزاقستان باید آنها را حل کنند.

این ممنوعیت از 11 آوریل اعمال می شود و تا 20 آوریل ادامه خواهد داشت. این ممنوعیت مربوط به گندم، جو، دانه های روغنی و آرد است. در گذرگاه مرزی دوستیک، این ممنوعیت به کک نفتی و ذغال سنگ نیز تعمیم بافته است.

ترجیح ترانزیت بر صادرات در راه آهن قزاقستان نشان دهنده عزم راسخ این کشور در تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه ای است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • کشف «گذرگاه مردگان»
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم