Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحوم عباس تیموری از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس بود و علی رغم جراحت‌های شیمیایی و درد و رنج بیماری پس ازجنگ نیز در جبهه فرهنگی و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس ایفای نقش کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه نیوز،  مرحوم عباس تیموری از یادگاران دفاع مقدس و متولد 1343 است که در سن نوجوانی به جبهه های دفاع مقدس رفت و مدت هشت سال در عملیات های مختلف در برابر دشمن ایستادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود و علی رغم جراحت های شیمیایی و درد و رنج بیماری پس ازجنگ نیز در جبهه فرهنگی و اشاعه دفاع مقدس ایفای نقش می کرد.

 

او در دوران زندگی سراسر پرافتخار خود علاوه بر تأسیس انجمن راویان دفاع مقدس خراسان رضوی چندین کتاب از جمله «رازبندگی»، «نگاه اجمالی» و «اما خرمشهر» را به رشته تحریر درآورد.

 

محمد توسلی دوست صمیمی حاج عباس تیموری با بیان اینکه رفاقت صادقانه حاج عباس زبانزد همه بود و با داشتن مسئولیت ها و داشتن سطح بالای علمی، کارشناس مسائل فرهنگی، سیاسی و نظامی بود.

حاج عباس کلکسیون خاطرات و درس های دفاع مقدس بود

وی با بیان اینکه ایشان را به عنوان کلکسیون خاطرات و درس های دفاع مقدس از دست دادیم افزود: در اوج سختی و گره افتادن به امور، تواضع  و صبوری مورد رعایت ایشان و گره گشای امور دیگران بود.

 

توسلی با اشاره به انیس و مونس بودن مرحوم تیموری با «شهید برونسی» و «شهید حسین محمدیان» گفت: در والفجر 8 و الفجر مقدماتی خاطراتی از آن بیان می کردند و گفتنی است این فرمانده دفاع مقدس با تحصیلات عالیه در مباحث استراتژیک در تمام مسائل فرهنگی، سیاسی و نظامی کارشناس و دارای نظر بود.

 

وی افزود: وی به عنوان کارشناس خبره جنگ نرم، راه های مقابله را علاوه بر شناخت معضلات فرهنگی و اجتماعی مطرح می کرد و به عنوان فردی جامعه نگر همیشه مطرح بود.

 

دوست صمیمی عباس تیموری گفت: او نویسنده کتاب مانند «نگاه اجمالی به دفاع مقدس» بود که در دانشگاه ها هم تدریس شده است و علاوه بر آن راه اندازی و تأسیس کمیته راویان دفاع مقدس نیز یکی از دغدغه های ایشان به عنوان بازنشر فرهنگ دفاع مقدس را در کارنامه دارد که طی آن حداقل تربیت راوی و ایجاد خط و مشی صحیح در روایت گری را در دستور کار داشت.

وی با بیان اینکه حاج عباس در خصوص حوزه جوانان نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری اهتمام داشت و مسئولیت های کلیدی به جوانان سپرده است، افزود: او در خیریه ای به صورت گمنام فعالیت داشت که 500 خانواده بی سرپرست آن خیریه بود و نکته ای که قابلیت فرهنگ شدن در سیره ایشان را دارد ارائه وجوه دریافتی کلاس های مختلف دانشگاهی و تربیتی به همان خیریه بود.

 

توسلی تصریح کرد: روز اول محرم ایشان سکته مغزی کرده و به کما رفتند و در شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) به ملکوت اعلی پیوست و قابل ذکر است حاج عباس با علم و دانش والا، پای بند به جایگاه اجتماعی و شغلی به عنوان فرمانده نشد و بسیار به اصطلاح خاکی و بدون تشریفات عمل می کرد.

 

وی افزود: جنبه مردمی بودن ایشان با تمامی طیف های جوان به دلیل درک از موضوعات مورد دغدغه و اینکه رفاقت و مشورت داشت دارای اهمیت است.

 

حسین حیدری، همرزم حاج عباس تیموری با اشاره به اینکه ایشان از فرمانده گروهان و مسئول محور عملیات شروع و تبدیل به یکی از خط شکن های کربلای پنج و بعد از آن نیز جانباز دفاع مقدس شده اند، گفت: رحلت حادث شده تیموری از مجروحیت های دوران دفاع مقدس بود.

 

وی افزود: وی فرمانده سپاه نواحی دو گانه مشهد بود که در حوزه فرهنگی دفاع مقدس نوشتن کتاب هایی چون «من با خرمشهر» را ضرورت دید؛ چراکه آن گونه که باید به مقوله خرمشهر پرداخته نشده بود، همچنین کتاب دیگریاز ایشان در دست چاپ است.

 

همرزم حاج عباس تیموری اظهار کرد: او در حوزه فرهنگ دفاع مقدس با ذهن باز و مغز توسعه یافته در مسائل فرهنگی و دفاعی فعالیت داشت و فردی بسیار خوش اخلاق با قابلیت جذب کنندگی بود به طوری که در تعاملات کسی تشخیص نمی داد ایشان فرمانده گردان است در حالیکه فرمانده سپاه غرب مشهد بود.

 

روایت گران پلی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های جدید هستند

 

وی با اشاره به این نکته که دغدغه اصلی فرهنگی تیموری اشاعه فرهنگ ظهور در میان نسل جوان بود، ابراز کرد: روایت گران نیز می توانند پلی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل های جدید باشند و با صرف زمان بسیار در فضای مجازی و حقیقی برای تربیت نیروی فعال سهم بسزایی در اشاعه فرهنگ انقلابی داشته باشند.

بخشی از وصیتنامه عباس تیمری: سخنی با دوستان و راویان؛ خوب حالا که در جمع شما نیستم شاید بهتر بتونم صحبت کنم.اگه کارها برای خدا باشه اجر داره وگرنه به درد نمیخوره.این اولین اصله. دوم مطالعه و تحقیق است؛ در این مدت سعی من بر این بود تا مجموعه انجمن راویان بدون حاشیه بمونه و خیلی حوادث پیش آمد تا این آرامش به هم بخوره که بحمدالله این طور نشد.

ما در انجمن راویان به کسی بابت حضورش پول نمی دادیم. حق جلسه دریافت نمی کردیم. بعضی ها ما را دزد و... خطاب کردند که در پیشگاه الهی برایشان طلب عفو و بخشش دارم. از برادران عزیزم احمد سعادتمند،عباس آرانیان، حسن آسوده، علی بامشکی، علی پیله چیان، حسین حیدری، حسین ساغری، حسن هاشمی، بچه های راویان جوان و پیشکسوت کمال تشکر و درخواست عفو و بخشش دارم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۴ میلیون زائر از یادمان‌های دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تعداد زائرین راهیان نور (در طول سال ۱۴۰۲) با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته به بیش از چهار میلیون نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار بهمن کارگر در صد و بیست و چهارمین نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت مسلمان ایران در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از مجموعه دست‌اندرکاران راهیان نور در قرارگاه‌های مختلف که در این مدت، و در ایام اوج سفرهای راهیان نور تلاش داشتند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه راهیان نور در طول ۳۶۵ روز ایام سال و در مناطق جنوب، جبهه‌های میانی و شمال غرب و در استان‌های خوزستان، ایلام کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر فعال است، افزود: از همه دست‌اندرکاران، فعالان در قرارگاه‌ها، راویان، خادمان، مبلغان و عزیزانی که هرگز چهره و زحمات آن‌ها نشان داده نمی‌شود، تشکر می‌کنم.

افزایش ۲۰ درصدی زائران راهیان نور نسبت به سال گذشته

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه شاهد حضور پرشور زائران در مناطق راهیان نور بودیم، عنوان کرد: خدا را شاکریم که امسال استقبال خوبی از اردوهای راهیان نور صورت گرفت و با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته، حدود چهار میلیون نفر در طول ۳۶۵ روز سال به راهیان نور اعزام شدند.

کارگر با بیان اینکه در ایام اوج اعزام به مناطق عملیاتی راهیان نور تعدادی زیادی از زائران نیز از این مناطق بازدید کردند، یادآور شد: از آقای منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور تشکر می‌کنم که بسیجی‌وار و جهادی در جهت تسهیل برگزاری اردوهای راهیان نور پای کار آمد.

بازسازی یادمان‌های دفاع مقدس با همکاری دولت

وی خاطرنشان کرد: گزارشی از راهیان نور محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شده و دولت نیز مردانه پای کار آمده و پیگیری‌ها نتیجه داده و یادمان‌ها یکی پس از دیگری در حال بازسازی هستند؛ به‌عنوان مثال بازسازی یادمان شلمچه انجام شده و از طرف شورای سیاست‌گذاری راهیان نور از مجموعه دولت به‌ویژه رئیس جمهور تشکر می‌کنم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: بازسازی یادمان به یادمان روش مناسبی است که در حال انجام است و اگر بتوانیم هر سال مشکلات ۵ یادمان را به صورت اساسی حل کنیم کار نتیجه می‌دهد؛ چرا که این یادمان‌ها سال‌هاست که مورد استفاده قرار گرفته و مستهلک و زیر ساخت‌های آن‌ها دچار مشکل شده است و نیاز به بازسازی دارند.

حضور زائران به صورت خانوادگی در یادمان‌های دفاع مقدس

کارگر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیازمندی‌ها در کشور بالاست، ادامه داد: مردم مشکلاتی دارند و برخی از آن‌ها مزمن مانده است؛ البته اعتقاد داریم دولت با همتی که دارد مشکلات مردم حل می‌شود؛ اگر حال مردم خوب باشد در مناطق راهیان نور حضور پیدا می‌کنند و راهیان نور در سبد مسافرتی مردم قرار می‌گیرد؛ امروزه مردم غیر کاروانی به صورت خانوادگی در راهیان نور حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: راهیان نور تعطیل نمی‌شود، اما به احترام ماه مبارک رمضان اعزام کاروانی انجام نمی‌شود؛ البته در ایام رمضان یادمان‌ها باز و فعال بوده و فقط اعزام کاروان‌ها متوقف شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره نظرسنجی صورت گرفته برای راهیان نور نیز گفت: نظر سنجی به ما کمک می‌کند که به کدام ابعاد بیشتر رسیدگی کرده و آن را تقویت کنیم.

راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی و یک فناوری در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

کارگر با بیان اینکه یادمان‌های دفاع مقدس بر روی هر فردی اثر وضعی دارد، افزود: اگر روی محیط یادمان‌ها خوب کار شود و در این راستا تبلیغاتی مناسبی داشته باشیم تأثیرات زیادی روی افراد خواهد گذاشت.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی و یک فناوری در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: از فرماندهان و مسئولانی که در راهیان نور حضور پیدا کردند تشکر و از سازمان‌ها و مسئولینی که در راهیان نور حضور پیدا نکردند گلایه دارم.

منبع: تسنیم

کد خبر 736685

دیگر خبرها

  • ایثارگران بهترین الگو برای نسل جوان هستند
  • محفلی به نام و یاد شهدا در میبد
  • اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • کتاب «حماسه خوان خمینی» منتشر شد
  • اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • هرچه برای بزرگداشت شهدا کار کنیم، باز هم کم است ‌
  • بازدید بیش از ۴ میلیون زائر از یادمان‌های دفاع مقدس
  • سردار کارگر: راهیان نور تعطیل نمی‌شود
  • رشد ۲۰ درصدی زائران راهیان نور
  • بازدید بیش از ۴ میلیون زائر راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس