Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوذرپور، شهردار منطقه 22 با بیان اینکه راهبردهای توسعه شهری منحصر به شهرداری نیست و بر حسب قانون برای کلیه دستگاه های اجرایی لازم الاجراست، گفت: شورای شهر پنجم باید راهبردهای توسعه شهر را برای کلیه شهر توصیه و بر حسن اجرای آن نیز نظارت کند.

ایران آنلاین / نوذرپور شهردار منطقه 22 در نخستین جلسه کارگروه تخصصی شهرسازی و معماری شهری شهرداری تهران در سخنانی اظهار کرد: در دوره گذشته در سازمان شهرداری‌های وزارت کشور، سندی در جهت تحلیل مسائل مدیریت شهری کشور در 9 محور تهیه و آسیب‌های مختلف حوزه های حمل و نقل، محیط زیست، مسائل فرهنگی و اجتماعی و از جمله حوزه شهرسازی در آن احصاء و تحلیل شد و برای آن راه حل نیز ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این سند در حوزه بررسی آسیب شناسی شهرسازی در تدوین برنامه سوم شهرداری تهران در حوزه شهرسازی می تواند راهگشا باشد و کمک زیادی در این خصوص نماید و یکی از اسنادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نوذرپور با بیان اینکه در این سند کلیه مسائل شهرسازی در دو سطح مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت، اظهار کرد: سطح اول آن سطح ملی است که در آن به مسائل آمایش سرزمین، رابطه آن با سند چشم انداز ، ارتباط آن با برنامه ریزی های منطقه ای و محلی پرداخته شده است.

وی افزود: بخش دیگر این سند، در برگیرنده مسائل و مشکلات مربوط به طرح جامع، هادی و طرح های تفضیلی شهری است که در شش محور احصاء مساله شده و بیان کننده کلیه مشکلات در محتوا، رویه های اجرایی و حتی در تصویب و اجرا بوده و در جاهایی که نیاز به مصوبه هیات دولت بود، درخواست مصوبه شده است.

برای نوشتن برنامه پنج ساله باید مسائل شهرسازی در اولویت قرار گیرد

شهردار منطقه 22 خاطرنشان کرد: مطلب مهم دیگری که باید به آن توجه ویژه شود اینکه باید بین برنامه ریزی شهر و شهرسازی ارتباط و رابطه ای را برقرار کنیم .در سال 1347 زمانی که قانون عمران، نوسازی و اصلاحات شهر به تصویب رسید، در یکی از مواد آن نوشته شد که شهرداری هایی که مشمول قانون نوسازی شده و عوارض نوسازی پرداخت می کنند، مکلف به این خواهند بود تا برنامه پنج ساله خود را بر اساس برنامه جامع تهیه نمایند و این به معنی است که شهرسازی مبنا بوده و بقیه امور باید مبتنی بر  امور شهرسازی باشد و اگر طرح هادی و جامع نبود هزینه ها باید بر اساس احصا مسائل و مشکلات و تشخیص اولویت ها برنامه ریزی ها صورت پذیرد و این مورد یک جهت گیری مهم و استراتژیک به شمار می رود. بنابر این برای نوشتن برنامه پنج ساله باید مسائل شهرسازی در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین وزارت کشور نیز مستند به این قانون، نظام تدوین برنامه ریزی شهرداری ها را طراحی و تحت عنوان برنامه ریزی راهبردی، عملیاتی و توسعه شهر و شهرداری ها به کلیه شهرداری ها ابلاغ نمود و کلیه شهرداری ها از جمله شهرداری تهران مکلف به اجرای این قانون می باشند که بر حسب اتفاق این نظام برنامه ریزی راهبردی عملیاتی بر اساس تجربه ای که شهرداری تهران در برنامه 5 ساله دوم داشته است،تدوین شده است.

به گفته معاون سابق سازمان شهرداری‌ها، بخش اول این برنامه ریزی برنامه راهبرد توسعه شهری است و بخش دوم برنامه پنج ساله عملیاتی. بنابراین در ابتدای کار باید راهبردهای توسعه شهری را مبتنی و بر اساس سند چشم انداز شهر تهران تدوین نماییم که در این زمینه شورای شهر به عنوان منتخبین مردم باید در تدوین سند چشم انداز و راهبردهایی که ما را در جهت تحقق اهداف مندرج در سند چشم انداز راهنمایی می‌کند، باید دخالت داشته باشند.

وی اضافه کرد: سند تدوین شده برای کل شهر لحاظ شود و شورای شهر باید در کلیه بخش های حوزه های اجتماعی- عمرانی، رفاهی و فرهنگی باید احصا مساله نموده و راه حل کاربردی ارائه و به دستگاههای اجرایی ابلاغ نماید. در این بین کلیه دستگاههای مکلف خواهند بود برنامه های خود را مبتنی بر بودجه به شورای شهر ارائه نمایند.

نوذرپور در پایان افزود: راهبردهای توسعه شهری منحصرا به شهرداری نیست، بلکه مجموع شهر را در برمی گیرد و برای کلیه دستگاه های اجرایی بر حسب قانون لازم الاجرا است. بنابراین باید شورای اسلامی شهر در این دوره راهبردهای توسعه شهر را برای کلیه شهر توصیه و بر حسن اجرای آن نیز نظارت کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر

رئیس شورای اسلامی بوشهر از تصویب لایحه بودجه شهرداری بوشهر به میزان یک‌هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۶۳ درصد این بودجه در حوزه عمرانی و خدمات شهری است. - اخبار استانها -

وحید نیک روش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه تحقق شعار امسال مبنی در جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار شورای شهر و شهرداری بوشهر قرار گرفته است، اظهار داشت: در این عرصه بر اساس ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری حمایت ویژه از فعالان بخش خصوصی در طرح‌های مختلف می‌شود.

وی ظرفیت‌های بندر بوشهر در عرصه‌های سرمایه‌گذاری را برشمرد و بیان کرد: شهر ساحلی یکی از نقاط مهم گردشگری در کشور معرفی شده که توسعه زیرساخت‌های این حوزه با مشارکت بخش خصوصی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

رئیس شورای شهر بوشهر تقویت زیرساخت‌های عمران و خدمات شهری را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در سال جاری با تدوین برنامه‌های ویژه ضمن تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام، برنامه خدمات شهری در راستای مطالبات مردم افزایش می‌یابد.

نیک‌روش به لایحه بودجه امسال شهرداری بوشهر پرداخت و افزود: اعتبارات شهرداری بوشهر امسال نسبت به سال قبل تحولات مهم دارد و در این راستا این لایحه تصویب و به شهرداری بوشهر ابلاغ شد.

وی لایحه بودجه شهرداری بوشهر را به میزان یک‌هزار و 890 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: 63 درصد این بودجه در حوزه عمرانی و خدمات شهری و 37 درصد جاری است.

رئیس شورای شهر بوشهر با تأکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های عمران شهری از مدیران مربوطه خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی لازم، اقدامات مؤثر برای بهبود وضعیت پروژه‌ها انجام دهند.

نیک روش توسعه سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی و تفریحی و گردشگری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا ساخت مراکز اقامتی از جمله هتل با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

وی از تکمیل شدن شهربازی بوشهر خبر داد و توسعه زیرساخت‌های تفریحی در ساحل زیبای خلیج فارس بوشهر را از دیگر برنامه‌های مهم امسال اعلام کرد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • اجرای ۱۰۰۰ پروژه توسعه محلی در یک‌سال/ حمایت، نظارت و نقد شهرداری در کنار هم باشد
  • ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی های تصادفات
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا