Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -  
به گزارش ایران اکونومیست؛ برف سنگین اوایل آذر پارسال و کاهش دمای هوا به 15 درجه زیر صفر ، سبب از بین رفتن بیش از 50 درصد از محصول مرکبات باغ های مازندران شده بود.
سازمان جهاد کشاورزی مازندران خسارت وارده به باغداران استان را در آن زمان بیش از 6 هزار میلیارد ریال اعلام کرده بود.
حمید رضوی نیا روز دوشنبه  مجموع باغ های مرکبات زیرپوشش بیمه در سال جاری را 12 هزار و 300 هکتار اعلام کرد و افزود : این در حالی است که پارسال تنها چهار هزار و 200 هکتار از باغ های مرکبات استان بیمه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مازندران بر اساس آمار جهاد کشاورزی بیش از 115 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که به طور میانگین 2 و نیم میلیون تن محصول هر سال از آن برداشت می شود.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران گفت که بیشترین استقبال برای بیمه باغ های مرکبات ازسوی کشاورزانی صورت گرفت که پارسال بیشترین خسارت را متحمل شده بودند.
بیمه باغ های مرکبات در مازندران هر ساله در ماههای فروردین و اردیبهشت انجام می شود.
** فراموشی خسارت و نگرانی از کاهش بیمه
رضوی نیا یکی دیگر از دلایل افزایش سطح زیر پوشش بیمه را تجربه باغداران بیمه شده برشمرد و گفت : کارشناسان بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی مازندران پارسال پس از برف و سرما در اسرع وقت با مراجعه به محل میزان خسارت را بررسی و ارزیابی کردند و صندوق بیمه هم غرامت باغداران را بموقع پرداخت کرد .
وی افزود : اگر چه خسارت پارسال سبب افزایش سطح بیمه شد ، ولی واقعیت این است که باید فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در کشور نهادینه شود .
او ادامه داد : تجربه نشان داده است که اگر تا 2 سال آینده حادثه ای منجر به خسارت باغ نشود ، دوباره سطح بیمه باغات استان کاهش می یابد.
از 43 حادثه طبیعی در جهان حدود 30 مورد در ایران رخ می دهد و مازندران یکی از استان هایی است که سابقه وقوع بیشترین نوع حوادث طبیعی را دارد.
** مشارکت 78 درصدی دولت در بیمه
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران با اشاره به این نکته که دولت تا میزان 78 درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را پرداخت می کند ، گفت که بالاترین میزان کمک هم در بخش محصولات باغی است .
وی با اعلام این که سهم بیمه عمومی و تک خطر باغ مرکبات در هر هکتار برای کشاورز از سه میلیون تا 12 میلیون ریال است ، توضیح داد : 6 گزینه با تعرفه های مختلف حق سهم برای انجام بیمه و تعهدات صندوق محصولات کشاورزی وجود دارد که در میان آنها حمایت دولت در حق سهم بیمه باغداران بر اساس انتخاب نوع تعرفه بیمه ، چهار میلیون تا 13میلیون ریال است.
رضوی نیا گفت : تعهدات پرداخت غرامت صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای باغ مرکبات نیز 39 میلیون ریال تا 122 میلیون ریال در هر هکتار است.
در حال حاضر باغداران مازندران مشغول برداشت نارنگی و پرتقال هستند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود. مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند