Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@21:59:05 GMT

دما در نوار شمالی کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۸۵۳۶

احد وظیفه، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام و به‌تدریج اوایل شب در قزوین، البرز و تهران رشد ابر، رگبار باران ، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این موج اوایل وقت فردا (۹ آبان ماه) در ارتفاعات شمال شرق کشورسبب بارش پراکنده و وزش باد شده و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود و تنها سواحل غربی خزر و ارتفاعات شمال غرب رشد ابر وبارش پراکنده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه (۱۰ آبان ماه) با نفوذ جریان‌های شمالی و گذرموج تراز میانی جو ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور، در شمال غرب کشور ابرناکی، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در سواحل غربی و مرکزی خزر ابرناکی و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه اامروز وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در گیلان و اردبیل تداوم خواهد داشت و از اواخر وقت از شدت وزش باد در این منطقه کاسته می‌شود .

وی تاکید کرد: به سبب وجود گرد و خاک روی کشور عراق، در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور پدیده گرد و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران فردا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۷ و ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین تهران در روز چهارشنبه (۱۰ آبان)، کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۶ و ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وضعیت جوی سه استان مرزی

وظیفه با اشاره به شرایط جوی سه استان مرزی کشور گفت: آسمان ایلام فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۳ و ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین کرمانشاه فردا صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان اهواز نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت پنجشنبه ۳۰ فروردین، بارش‌ها در پاره‌ای از نقاط استان بصورت گذرا و موقتی است.

مجتبی حمزه نژاد با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه کرد از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی، و از رفت و آمد‌های غیر ضروری برون شهری و روستایی خودداری شود.

وی گفت: دریا امروز با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی، نسبتاً مواج است و بیشینه سرعت باد تا ۳۸ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار بارندگی ها در هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌ها بویژه سبک و صیادی صورت گیرد.

حمزه نژاد افزود: روز پنجشنبه شرایط خلیج فارس و تنگه هرمز برای رفت و آمد‌های دریایی مساعد پیش بینی می‌شود، اما دریای عمان با وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی تا روز جمعه متلاطم و نسبتاً مواج است.

به لحاظ دمایی با توجه به کاهش ابرناکی آسمان بتدریج، افزایش نسبی دمای بیشینه انتظار است.

دیگر خبرها

  • تداوم شدت ناپایداری‌های همرفتی همراه با رگبار و تندباد در اصفهان / هوا گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین
  • لاله زار سردترین ایستگاه کشور 
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است