Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: فرزاد موتمن از پیاده روی در تهران گفت.

اهل استفاده از تاکسی و اتومبیل شخصی نیستم. مثل خیلی از آدم‌ها برای رفت‌وآمد از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنم و البته خیلی از مسیرها را هم پیاده می‌روم.

اصلا پیاده‌روی در تهران یکی از عادت‌های روزانه من است. من بچه این شهر هستم و زیر‌وبمش را هم خوب می‌شناسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور غلطی درباره‌ام وجود دارد که شاید ریشه در برخی آثارم داشته باشد. عده‌ای فکر می‌کنند چون برخی آثار من روشنفکرانه است خودم از طبقه مرفه و ثروتمند هستم، در حالی که اینطور نیست. خاستگاه من طبقه متوسط است.

پدرم پزشک بود؛ البته پزشک عمومی که درآمد خیلی بالایی هم نداشت. در زندگی برای اینکه درآمد داشته باشم همیشه کار کرده‌ام و حتی یک سال در یک کارگاه در میدان تجریش کارگری کرده‌ام. مستندهای زیادی درباره کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی ساخته‌ام و باید بگویم طعم بی‌پولی را در زندگی‌ام زیاد چشیده‌ام.

«خداحافظی طولانی» من درباره یک کارگر ساده است و باید بگویم من آدم‌هایی از این جنس را خوب می‌شناسم و خودم را از آنها دور نمی‌دانم. شاید پیاده‌روی‌های من در محلات قدیمی تهران هم ریشه در تعلق‌خاطر من به این آدم‌ها داشته باشد. باید بگویم پیاده‌روی در تهران را دوست دارم و البته از حضور این همه موتوری که به‌خصوص در خیابان‌های مناطق مرکزی در حال جولان‌دادن هستند وحشت دارم. گاهی وقت‌ها چراغ که سبز می‌شود دسته موتورسوارها طوری حرکت می‌کنند که به‌نظر می‌رسد در حال حمله به شهروندان هستند!

 

نکته دیگر اینکه پیاده‌رو‌های خیلی از خیابان‌های تهران دیگر مناسب حضور عابران نیستند. آنقدر موانع و عناصر مزاحم در برخی پیاده‌روها وجود دارد که راه رفتن در آنها گاهی غیرممکن می‌شود و گاهی چاره‌ای جز خروج از پیاده‌رو و ورود به خیابان وجود ندارد.

راه‌رفتن در پیاده‌روهای تهران سخت شده ولی من همچنان پرسه در کوچه و خیابان‌های قدیمی پایتخت را دوست دارم. اگر این همه عملیات ساختمانی و ساخت‌وساز و داربست‌های مختلف اجازه بدهد، هنوز هم در این شهر مناطق خاطره انگیزی هست که بشود در آنها پرسه زد و من همچنان پرسه‌زنی در این شهر خاکستری را دوست دارم.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد

 سرهنگ احسان مومنی اظهار کرد: همزمان با آغاز نیمه دوم سال ترافیک بیشتری را در سطح معابر شهر تهران شاهد هستیم و در سال ۱۴۰۲ بحث برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت. 

او گفت: تمام همکاران بنده مکلف شده اند که در هر کجا که تخلف ساکنی را مشاهده کردند با آن به صورت جد برخورد نمایند چرا که در نیمه دوم سال ترافیک سنگین تری را در سطح معابر شهر تهران شاهد هستیم. همچنین به خاطر نظم بخشی هر چه بیشتر به معابر وروان سازی ترافیک و نیز کاهش تصادفات برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری همکاران بنده قرار گرفته است. 

سرهنگ مومنی افزود: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تخلف ساکن در شهر تهران مورد اعمال قانون قرار گرفت یعنی به طور میانگین روزی ۳۳ هزار وسیله نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شده بودند اعمال قانون گردیدند. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد : اعمال قانون تخلف توقف در پیاده رو در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۳ هزار مورد بوده است که روزی ۱۴۰۰ وسیله نقلیه‌ای که در پیاده رو‌های سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند. 
سرهنگ مومنی افزود: این اعمال قانون‌ها و برخورد‌ها درخواست شهروندان است که از پلیس مطالبه گری داشتند که چرا این وسابل نقلیه در پیاده رو‌ها پارک کرده اند. 

او گفت: اعمال قانون‌ها به این صورت است که تیم‌های گشتی پلیس راهور تهران بزرگ در صورت مشاهده تخلف پارک در پیاده رو با این تخلف برخورد می‌نمایند و همچنین تیم‌های پیاده در همان تقاطع و یا محلی که مستقر می‌باشند باید این اعمال قانون‌ها را انجام و تقاطع و محل را پاکسازی نمایند. همچنین همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ و یا همان مرکز مانیتورینگ از طریق دوربین‌های سطح شهر هر کجا که تخلف ساکن و یا پارک در پیاده رو را مشاهده نمایند خودرو را اعمال قانون و برای آن جریمه صادر می‌نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تبدیل بلوار نوبهار شهر کرمانشاه به پیاده راه
  • معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود
  • خط‌کشی محوری معابر منطقه۸ تهران
  • بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه می‌شود
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه میشود
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند