Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@09:31:36 GMT

معرفی برگزیدگان موسیقی در جشن سالانه موسیقی ما

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۸۹۷۶

معرفی برگزیدگان موسیقی در جشن سالانه موسیقی ما

رکنا: «چهارمین جشن سالانه موسیقی ما» با شعار «جشن همدلی اهالی موسیقی ایران» روز ۲۵ آذر برگزار می‌شود و علاوه بر اهدای تندیس طلایی «موسیقی ما» به برگزیدگان نظرسنجی‌های بخش کارشناسی و مردمی، از دو پیشکسوت موسیقی ایران هم به پاس یک عمر فعالیت هنری تقدیر خواهد شد.

این در حالی است که زمان شرکت در نظرسنجی چهارمین جشن سالانه «موسیقی ما» تا بیستم آبان‌ تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی از مرداد امسال در بخش مردمی آغاز شده و همه علاقه‌مندان می‌توانند بهترین‌های موسیقی ایران در سال ۹۵ را در سبک‌های مختلف انتخاب کنند.

این نظرسنجی طبق روال سال‌های گذشته، در دو شاخه مردمی و کارشناسی برگزار شده و در آن، تمامی آثار رسمی که از روز اول فروردین ۹۵ تا سی‌ام اسفند ۹۵ منتشر شده، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در شاخه مردمی، کاربران و علاقه‌مندان موسیقی می‌توانند با عضویت در سایت موسیقی ما، آرای خود را ثبت کرده و آلبوم‌های برتر سال ۹۵ را در چهار شاخه «موسیقی سنتی و معاصر ایرانی، موسیقی پاپ، موسیقی پاپ-راک و موسیقی تلفیقی و تجربی» و قطعات برتر سال ۹۵ را در سه شاخه «موسیقی سنتی و معاصر ایرانی، موسیقی پاپ و موسیقی تلفیقی» انتخاب کنند.

در شاخه کارشناسی هم طی روزهای آینده دفترچه‌های نظرسنجی (شامل تمام آثار و گزینه‌های سال ۹۵) برای بیش از دویست نفر از کارشناسان و متخصصان زبده موسیقی ارسال می‌شود تا برگزیدگان شاخه کارشناسی نیز مشخص شوند. این شاخه رشته‌های زیر را در بر می‌گیرد: آلبوم برگزیده سال ۹۵ در ۸ رشته (موسیقی سنتی، اصیل و معاصر ایرانی باکلام؛ موسیقی سنتی، اصیل و معاصر ایرانی بی‌کلام؛ موسیقی پاپ؛ موسیقی پاپ-راک؛ موسیقی تلفیقی و تجربی؛ موسیقی فیلم؛ موسیقی کلاسیک، مدرن و ملل و موسیقی محلی و آیینی)، آهنگساز برگزیده سال در ۳ رشته (ایرانی، پاپ و تلفیقی)، تنظیم‌کننده برگزیده پاپ و تلفیقی، ترانه برگزیده سال، ترانه‌سرای برگزیده سال برای مجموعه آثار، ناشر برگزیده سال و کنسرت‌گذار برگزیده سال.

پیش از این قرار بود برگزیدگان این نظرسنجی در بخش مردمی و کارشناسی، هفته پایانی شهریور و در جریان چهارمین جشن سالانه «موسیقی ما» معرفی شوند؛ اما برگزاری این رویداد موسیقایی در آن تاریخ و به دلیل فشردگی برنامه سالن‌های موجود، میسر نشد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه

فرید بیگی سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه براساس ردیابی و بازدید‌های میدانی بعمل آمده از باغات هلو، شلیل، گردو و کیوی، پوره زایی نسل اول آفت سپردار سفید توت از نیمه اول اردیبهشت امسال در برخی مناطق گرم استان شروع شد، به لزوم مدیریت و مبارزه تلفیقی با این آفت تاکید کرد.

او با اشاره به اقلیم‌های مختلف استان و دامنه زمان ظهور پوره در این شرایط آب و هوایی به باغداران توصیه کرد قبل از هر اقدامی با تهیه نمونه از باغ و ارائه آن به کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی با دریافت نسخه گیاهپزشکی برای مبارزه با آفت در بهترین زمان و بر اساس بررسی وضعیت بیولوژی آن در باغات اقدام کنند.

بیگی افزود: کاربردی‌ترین روش برای تعیین زمان دقیق مبارزه، بازرسی دقیق تنه درختان آلوده و مشاهده کلنی پوره‌ها روی تنه است و از آنجایی که پوره‌ها سپردار آجری رنگ هستند استقرار آنها روی تنه درختان، منجر به آجری و یا صورتی شدن تنه درختان می‌شود که با مشاهده رنگ صورتی یا نارنجی روی تنه و قبل از تشکیل پودر سفید رنگ قسمت آلوده، مبارزه باید انجام شود.

او با بیان اینکه مبارزه مکانیکی یکی از روش‌های مدیریت آفت در قالب مبارزه تلفیقی با ابن آفت است، پاک کردن تنه و شاخه‌های ضخیم (اصلی) درختان با اسکاچ نرم یا گونی، حذف و هرس سرشاخه‌های شدیداٌ آلوده را به باغداران توصیه کرد و افزود: هرس و از بین بردن قسمت‌های آلوده درخت و پاکسازی پوست درختان از آلودگی می‌تواند تاثیر سموم شیمیایی را افزایش دهد.

بیگی درباره مبارزه شیمیایی با این آفت، گفت: این نوع مبارزه پس از خروج ۶۰ تا ۷۰ درصد پوره‌ها از تخم قبل از تشکیل سپر با سموم توصیه شده ترجیحا سموم خانواده IGR نظیر آپلاود و آدمیرال به میزان ۰.۷۵ در هزار در نسخه گیاهپزشکی توصیه می‌شود.

او افزود: پس از خروج ۷۰-۶۰ درصد پوره‌ها از تخم قبل از تشکیل سپر با سموم توصیه شده، سموم خانواده IGR نظیر آپلاود (بوپروفزین) و آدمیرال (پیری پیروکسی فن) به میزان ۰/۷۵ در هزار و یا حشره کش‌های مجاز در نسخه گیاهپزشکی توصیه می‌شود.

بیگی با اشاره به اهمیت صادرات کیوی، کنترل شیمیایی تحت نظر کارشناس فنی و یا کلینیک گیاهپزشکی با استفاده از سموم مجاز توصیه شده با سمپاش پشتی تلمبه‌ای ترجیحا روی تنه و شاخه‌های اصلی درخت آلوده را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به حساسیت شدید درختان سیاه ریشه به ترکیبات روغنی در فصل رشد، از اختلاط حشره کش‌های توصیه شده با روغن امولسیون شونده خودداری شود.

او با تاکید به اینکه باغداران باید از سمومی که در ظروف اصلی بسته بندی، پلمپ و دارای برچسبی که نشان دهنده مشخصات کامل سم اعم از نام شرکت سازنده، تاریخ تولید، شماره پارت و بچ باشند و از فروشگاه‌های مجاز در قبال اخذ فاکتور خریداری شده برای سمپاشی استفاده کنند، به اطلاع رسانی به زنبورداران منطقه برای رعایت نکات ایمنی و جابجایی کندو‌ها قبل از سمپاشی و توجه به اطلاعات هواشناسی برای اطمینان از عدم بارندگی حداقل به مدت ۲۴ ساعت تاکید کرد و گفت: باغداران و بهره برداران برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها یا واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و یا کلینیک‌های گیاهپزشکی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزیدگان رویداد دانشجویی و دانش‌آموزی «گیم‌تایم» معرفی شدند
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند