Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین - ایرنا - اتحادیه اروپا در واکنش به حمله تروریستی روز شنبه در پایتخت سومالی، ضمن ابراز همبستگی با این کشور بر لزوم حل اختلافات داخلی برای بهبود وضعیت امنیتی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، کاترین ری سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه ای ضمن اعلام همبستگی با مردم سومالی به خانواده های قربانیان حمله روز شنبه در موگادیشو که 29 کشته بر جا گذاشت، تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است: صلح در سومالی مستلزم وجود رهبری و عزمی برای متحد باقی ماندن در این کشور برای ریشه کن کردن مصیبت تروریسم است.
سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: در این راستا، نشست رئیس جمهوری فدرال و روسای دولتهای منطقه ای سومالی که از روز یکشنبه 29 اکتبر (هفتم آبان) آغاز شد، گامی در مسیر درست است. ما از همه طرفها می خواهیم که اختلافات خود را حل و فصل کنند و به منظور ارتقای امنیت و شکست دادن آنانی که علیه مردم سومالی به خشونت متوسل می شوند، با یکدیگر کار کنند.
در پایان این بیانیه خاطرنشان شده که اتحادیه اروپا یک شریک برای صلح و امنیت در سومالی بوده و خواهد بود.
به گزارش ایرنا، حمله گروه تروریستی الشباب به هتلی در موگادیشو پایتخت سومالی با 29 کشته پایان یافت. این در حالی است که هنوز 50 نفر مفقود هستند. دو هفته پیش نیز دو انفجار بزرگ در موگادیشو رخ داد که با دست کم 358 کشته بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ سومالی بود. گروه الشباب رسما مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است، اما مظنون اصلی به شمار می رود.
اروپام**1078** خبرنگار: بابک جعفری**ناشر: فریبا مدنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد

فلسطین برگزاری نشست فوق‌العاده شورای اتحادیه عرب را جهت بررسی تحولات مناطق فلسطینی و نیز تشدید حملات شهرک‌نشین‌های صهیونیست در کرانه باختری خواستار شد.

به گزارش مشرق، «مهند العکلوک» نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب در گفتگویی که با خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) داشت، برگزاری نشست فوق‌العاده شورای اتحادیه عرب را جهت بررسی تحولات مناطق فلسطینی به ویژه جنایات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود و نیز تشدید حملات شهرک‌نشین‌های صهیونیست در کرانه باختری خواستار شد.

العکلوک در این گفتگو تاکید کرد: کشور فسلطین درخواست کرد نشست غیرعادی شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم در اسرع وقت برگزار شود.

نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب گفت: این درخواست با توجه به تداوم جنایت کشتار جمعی در حق ملت فسلطین در نوار غزه و تشدید حملات و اقدامات تروریستی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس مطرح شد.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از هفتم اکتبر تا امروز ادامه دارد، شهرک‌نشین‌های صهیونیست بر یورش‌های خود در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی افزودند.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، این یورش‌ها و حملات تا روز یکشنبه ۴۸۶ شهید و ۴۹۰۰ داشته است.

همچنین جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بیش از ۱۱۰ هزار شهید و زخمی از جمله چندین زن و کودک برجای گذاشته و موجب ویرانی گسترده و قحطی در این منطقه شده است.

العکلوک در ادامه نیز گفت: درخواست برای برگزاری این نشست با هدف بررسی وتوی آمریکا در شورای امنیت علیه درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل انجام شد، فلسطین برای بررسی تحولات یاد شده و نیز دریافت گزارش مفصل «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری فلسطین اشغالی، درخواست برگزاری چنین نشستی را داد.

آلبانیز یکشنبه در بیانیه مشترکی با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر از اینکه نمی‌تواند بازدید میدانی از نوار غزه و مناطق فلسطین اشغالی داشته باشد، ابراز تاسف کرده و ممانعت رژیم صهیونیستی با انجام این ماموریت را محکوم کرد.

یک منبع آگاه در گفتگو با وب‌سایت «العربی الجدید» تاکید کرد، رهبری فلسطین طی روزهای آتی به شکل جدی تعلیق روابط خود با آمریکا به دلیل مواضع این کشور درباره مساله فلسطین را بررسی می‌کند.

منبع یاد شده در ادامه گفت: این موضعگیری سران فلسطین به دلیل حمایت کامل آمریکا از اسرائیل آن هم نه فقط حمایت سیاسی بلکه پشتیبانی نظامی از حملات آن علیه ملت فلسطین و نیز استفاده از حق وتو علیه هر گونه قطعنامه‌ای به نفع فلسطین در محافل بین‌المللی اتخاذ شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد