Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع امنیتی عراقی از توافق اولیه بغداد و اربیل در نشست روز گذشته فرماندهان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه، برای استقرار نیروهای مسلح عراقی در سراسر مرزهای عراق خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «بغداد الیوم»، گزارش ها حاکی از توافق اولیه بغداد و اربیل بر سر مسأله استقرار نیروهای مسلح دولت مرکزی عراق در سراسر مرزهای این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرده که نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه در نشست یکشنبه دیروز به توافقی اولیه دست یافته اند که بر اساس آن نیروهای مسلح دولت مرکزی در سراسر مرزهای عراق از جمله مرزهای اقلیم کردستان مستقر می شوند.

این منبع عالی رتبه در فرماندهی اتاق عملیات نینوا که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد که این توافق با هدف قرار گرفتن کنترل مرزهای عراق در اختیار نیروهای مسلح این کشور ایجاد شده است.

بر اساس این خبر در نشست روز گذشته مرزهای اقلیم کردستان با دولت مرکزی در استان های نینوا، صلاح الدین، دیالی و دیگر مناطق هم مورد بررسی قرار گرفته است و قرار شده دو طرف مذاکره کننده توافق ایجاد شده را به بغداد و اربیل ارائه کنند و در صورت موافقت دولت مرکزی و اقلیم کردستان، این توافق نهایی خواهد شد.

روز گذشته دومین دور از مذاکرات فرماندهان عراقی و نیروهای پیشمرگه در نینوا برگزار شده بود، این مذاکرات و گفتگوها با هدف بازگرداندن امنیت و ثبات به مناطق مورد مناقشه بغداد و اربیل انجام می گیرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.   به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.   در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.   الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.   مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.   احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد