Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-20@02:49:31 GMT

نخستین مصاحبه وزیر علوم: از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۹۷۸۴

‍‍‍‍‍‍

دکتر منصور غلامی پس از کسب رای اعتماد نمایندگان ملت، امروز با حکم رئیس جمهور رسما سکان هدایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به دست گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نخستین روز کاری خود گفت: از همه ظرفیت ها در مجموعه وزارت علوم استفاده خواهیم کرد.
منصور غلامی در حاشیه مراسم استقبال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تجربیات بسیار خوب و ظرفیت های گرانقدری خوبی در مجموعه مدیران آموزش عالی وجود دارد که باید قدر آن را دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: نخستین اقدام آن است که برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی را با برنامه های درحال اجرا تطبیق دهیم.
غلامی افزود : برنامه هایی که در حال اجراست ادامه خواهیم داد و اگر نیاز باشد که تدابیری جدید درباره آنها اندیشیده شود، این موضوع یکی از اولویت ها خواهد بود.
غلامی با اشاره به برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه های ارائه شده مستند به اسناد و قوانین بالادستی که مصوب مراجع قانونی و لازم الاجراست و باید تلاش کنیم که آنها را به خوبی اجرا کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره تعامل با رسانه ها گفت: روابط بنده با رسانه ها خیلی خوب بوده است و فکر می کنم هر چقدر که این ارتباط بیشتر باشد، می توانیم در معرفی عملکردها و برنامه ها از رسانه ها کمک بگیریم.
غلامی افزود: امیدوارم  ارتباطات با رسانه ها به منظور کمک به وزارت علوم و خانواده بزرگ آموزش عالی باشد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه یکی از مجموعه های آموزش عالی کشور است و ان شاءالله با همراهی و همکاری میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد بتوانیم از خدمات آموزشی این دانشگاه با کیفیت بالا استفاده کنیم.
­وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به پرسشی اضافه کرد: مجموعه ها و تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها به شرط رعایت قوانین موجود دچار مشکل و محدودیت نخواهند شد.
غلامی درباره دیپلماسی علمی هم گفت: در این باره برنامه ها در چند موضوع شامل مبادله استاد و دانشجو، پذیرش دانشجوی خارجی و افزایش آن ، همکاری های علمی مشترک و تحقیقات مشترک  ارائه شده است که استادان در این باره باید پیشقدم شوند.
وی درباره طولانی شدن فرآیند انتخاب وزیر علوم افزود: انتخاب وزیر به عهده رئیس جمهور است و از اینکه چرا طولانی شد اطلاعی ندارم ولی از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس درخصوص اعتمادشان به بنده تشکر و قدردانی می کنم.
منصور غلامی دیروز با کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد و صبح امروز در این وزارت خانه حضور یافت .

 
دانلود  

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

با حضور وزیر علوم از ۶ محصول شرکتهای دانش بنیان و واحد های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در جریان دومین سفر کاروان دولت مردمی به استان سمنان رونمایی شد.

در ادامه پس از آئین رونمایی، وزیر علوم از مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و قابلیت‌های علمی پژوهشی و نیز شرکت‌های فناور و دانش بنیان این پارک علمی با همراهی علی خیرالدین مشاور وزیر علوم و سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان بازدید کرد.

همچنین میز خدمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت سه روز با حضور علی‌اصغر طیبی رهنی معاون دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان آماده پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مراجعه‌کنندگان در این حوزه است.

کد خبر 745745

دیگر خبرها

  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود